Το σίριαλ των ευρωπαϊκών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά συνεχίζεται. Η επιβολή τους ξεκίνησε στις 5 Ιουλίου και τώρα η Ευρώπη χαμηλώνει τους δασμούς σε εταιρείες που κατάφεραν να την πείσουν ότι δεν τους άξιζε κάτι τέτοιο. Όπως την Tesla, τη MINI και την CUPRA.
Η αρχική έκθεση της ΕΕ ζήτησε την επιβολή δασμών 20,8% στα Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα, δηλαδή το Model 3. Ποσοστό που έχει πλέον μειωθεί σε μόλις 9% κατόπιν προσφυγής. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ζήτησε επανυπολογισμό κι αφού οι ιθύνοντες διαπίστωσαν ότι όντως έλαβε λιγότερη κρατική ενίσχυση από άλλες εταιρείες, συμφώνησαν να της μειώσουν τους δασμούς.
Ωστόσο, η ΕΕ δεν τους αφαίρεσε εντελώς επειδή έκρινε ότι η Tesla προμηθεύεται μπαταρίες σε χαμηλότερη τιμή από τη συνήθη. Ένας από τους τρόπους με τους οποίους η Ευρώπη υποστηρίζει ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν βοήθεια από το κινεζικό κράτος.
Αποκτώντας έτσι αθέμιτο οικονομικό πλεονέκτημα έναντι των εταιρειών αυτοκινήτων που κατασκευάζουν αυτοκίνητα σε άλλα μέρη του κόσμου. Η έκθεση της ΕΕ απαριθμούσε πολλούς ακόμα τρόπους με τους οποίους οι αυτοκινητοβιομηχανίες με έδρα την Κίνα μπορούν να λάβουν βοήθεια, όπως φθηνή γη, επιχορηγήσεις και δάνεια με ευνοϊκούς όρους.
Η Tesla δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που επωφελείται από την αναθεωρημένη τιμολογιακή δομή της ΕΕ. Το νέο ηλεκτρικό MINI της BMW αρχικά τιμωρήθηκε με δασμό 37,6%, τον μέγιστο διαθέσιμο κι ο οποίος εφαρμόστηκε μόνο σε αυτοκινητοβιομηχανίες που η ΕΕ δήλωσε ότι αρνήθηκαν να συνεργαστούν στις έρευνες.
Αλλά μετά από την αναθεώρηση, η MINI θα αντιμετωπίσει τώρα μια πολύ μικρότερη επιβάρυνση, πλέον στο 21,3%. Το Tavascan της CUPRA μειώθηκε επίσης από το 37,6% στο 21,3%, αν και ξένα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η ισπανική εταιρεία θέλει να επιτύχει περαιτέρω μειώσεις.
Οι αμιγώς κινεζικές μάρκες δεν έλαβαν αντίστοιχα ευνοϊκές ρυθμίσεις. Ο δασμολογικός συντελεστής της BYD μειώθηκε από το 17,4% στο 17%, της Geely από το 19,9% στο 19,3% και της SAIC έπεσε από το 37,6% στο 36,6%.