ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αν δεν ψηφίσουν οι νεοδημοκράτες στον ΣΥΡΙΖΑ όπως έκαναν στο ΠΑΣΟΚ «δεν έχει γούστο»
prodeals

Οι εκπτώσεις δεν ζέσταναν την αγορά – Ακρίβεια και καλοκαιρινές διακοπές «εχθρός» των καταστημάτων στην Αθήνα

Μόνο με τους τουρίστες κινείται η αγορά στο κέντρο της Αθήνας και μάλιστα όπως τονίζει ο εμπορικός κόσμος, ακόμα και αυτοί οι επισκέπτες δεν «αφήνουν» τα χρήματα που άφηναν κάποτε. Οι εκπτώσεις θα συνεχιστούν μέχρι τα τέλη Αυγούστου μήπως και κεντρίσουν το ενδιαφέρον του Έλληνα καταναλωτή και να μπορέσουν να γεμίσουν οι καταστηματάρχες τα ταμεία τους. Η περίοδος των εκπτώσεων έχει ξεκινήσει από τις 8 Ιουλίου και η μακρά διάρκεια έχει ως σκοπό να μπορέσει να «εκμεταλλευτεί ακόμα και αυτούς που γυρίζουν από τις διακοπές τους και βεβαίως να προλάβουν στην αγορά να εκμεταλλευτούν και την περίοδο των σχολικών. Οι έμποροι προσπαθούν να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές με σημαντικές μειώσεις στις τιμές, καθώς  γνωρίζουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές ενώ προσπαθούν να βρουν και κίνητρα για πείσουν τους πολίτες να βγουν από το σπίτι τους παρά τις υψηλές θερμοκρασίες.

Η ΔΕΗ έκανε την έκπληξη και κράτησε τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος σε λογικά επίπεδα

Ευχαριστημένος είναι ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης αφού οι τιμές στο ηλεκτρικό ρεύμα όχι μόνο δεν θα φουσκώσουν για τον Αύγουστο αλλά προμηνύονται σε λογικά επίπεδα, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα επιβαρυνθούν οι οικιακοί καταναλωτές. Έχοντας πάρει το «καπελάκι» του από την ακριβή Elpedison από τον προηγούμενο μήνα, ο υπουργός έχει μετακινηθεί στη ΔΕΗ, ευελπιστώντας ότι ο παίκτης με τη δεσπόζουσα θέση στην αγορά θα κάνει για τρίτο συνεχή μήνα τη μεγάλη έκπληξη σε επίπεδο εκπτώσεων προσφέροντας ένα φθηνό πράσινο τιμολόγιο για τον Αύγουστο. Έχει σημασία η τιμή που θα δώσει η ΔΕΗ καθώς στο πελατολόγιό της βρίσκεται πάνω από το 70% των οικιακών πελατών άρα η πλειοψηφία των καταναλωτών ρεύματος. Κρατήστε δύο προθεσμίες: στις 2 Αυγούστου ο υπουργός θα ανακοινώσει το ύψος της επιδότησης που θα χορηγηθεί στα νοικοκυριά και την επόμενη εβδομάδα θα γίνει γνωστό το ύψος του ειδικού έκτακτου τέλους που θα επιβαρύνει τους παραγωγούς από φυσικό αέριο το οποίο αναμένεται να είναι μικρότερης κλίμακας λόγω της απορρόφησης μεγάλου ποσοστού των αυξήσεων από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας. Αφού η αγορά κατάλαβε ότι δεν ευθύνεται η επιχείρηση για τη διεθνή αύξηση της χονδρικής τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος και ότι δεν μετακυλίει το κόστος στα τιμολόγια των πελατών της κι αφού οι αναλυτές μέτρησαν το κόστος του έκτακτου τέλους που επέβαλε η κυβέρνηση στους παραγωγούς ρεύματος με φυσικό αέριο, η μετοχή της ΔΕΗ βρίσκει την ισορροπία της πάνω από τα 11,5 ευρώ. Στις 6 Αυγούστου, η ΔΕΗ θα ανακοινώσει αποτελέσματα β’ τριμήνου και εξαμήνου και, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η διοίκηση θα επαναβεβαιώσει πως φέτος τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου θα φτάσουν το 1,8 δισ. ευρώ, του χρόνου θα αυξηθούν στα 2 δισ. € και το 2026 τα EBITDA της ΔΕΗ θα είναι 2,3 δισ. ευρώ. Κατά συνέπεια, η σημερινή κεφαλαιοποίηση των 4,3 δισ. ευρώ θεωρείται εξαιρετικά χαμηλή. Η διοίκηση της ΔΕΗ θα διαβεβαιώσει ότι ένα μεγάλο μέρος των EBITDA θα περνά στην καθαρή κερδοφορία υπέρ των μετόχων και φυσικά θα αναπτύξει το σχέδιο για τις τηλεπικοινωνίες και τις άλλες υπηρεσίες που θα συμπληρώσουν τη δραστηριότητα του ομίλου.

Έχει ξεσπάσει «άγριος» πόλεμος μεταξύ των εταιρειών τηλεπικοινωνίας

Η συμφωνία των Cosmote και Nova για κοινή χρήση αθλητικού τους περιεχομένου ήταν μόνον η αρχή. Συμφώνησαν ότι δεν θα ανταγωνιστούν στη μετάδοση αθλητικών αγώνων. Ο ανταγωνισμός στην αγορά των τηλεπικοινωνιών οξύνεται μέρα με τη μέρα με αιχμή τις τιμές, τις υπηρεσίες αλλά και τις ταχύτητες. Ήδη η Cosmote ετοιμάζεται να αυξήσει σημαντικά τις ταχύτητες upload για τους συνδρομητές που έχουν οπτική ίνα (FTTH συνδέσεις). Αυτοί οι συνδρομητές θα μπορούν να ανεβάζουν βίντεο και βαριές τρισδιάστατες παρουσιάσεις με δεκαπλάσιες ταχύτητες από τις σημερινές. Τον Σεπτέμβριο ο ΟΤΕ θα βγει στην αγορά με ένα νέο υπερ-υψηλής ταχύτητας πακέτο οπτικής ίνας, με ταχύτητες 3 Gbps download και 1,5 Gbps upload. Χωρίς αμφιβολία, ο ΟΤΕ σπεύδει να προλάβει τη ΔΕΗ που θα βγει κι αυτή στη λιανική αγορά των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών με οπτικές ίνες και ταχύτητες έως και 2.5 Gigabps. Μαζί όμως με τις ταχύτητες, αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες και το περιεχόμενο που θα χρησιμοποιούν αυτά τα νέα δίκτυα. Τηλεδιασκέψεις, το cloud computing και η μεταφόρτωση μεγάλων αρχείων θα αποκτήσουν νέες δυνατότητες. Στο παιχνίδι του ανταγωνισμού θέλει να μπει και η Vodafone με νέα δίκτυα και υπηρεσίες. Όλοι μαζί περιμένουν το σύνθημα από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης που τον Σεπτέμβριο θα εγκαινιάσει την πρωτοβουλία "Gigabit Voucher" για να κινητροδοτήσει τη χρήση ευρυζωνικών υπηρεσιών υπερ-υψηλών ταχυτήτων στη χώρα μας. Το πρόγραμμα θα προσφέρει επιδότηση έως 200 ευρώ ανά σύνδεση, με διάρκεια 24 μηνών, προσφέροντας κίνητρο στην υιοθέτηση προηγμένων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών από τους καταναλωτές.

Επιτακτική ανάγκη η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα και θα παρακάμπτει την Αθήνα

Ως «σανίδα σωτηρίας» για την Αθήνα θεωρείται η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνας-Οινοφύτων αλλά προς το παρόν είναι ακόμα στην σφαίρα της φαντασίας. Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πρέπει να προωθήσει χωρίς άλλη καθυστέρηση τις νομοθετικές βελτιώσεις που έχει σχεδιάσει για να ξεμπλοκάρει ο θεσμός των πρότυπων προτάσεων που αφορά έργα ΣΔΙΤ ή παραχωρήσεων. Πρόκειται για ένα εργαλείο ανάθεσης έργων, σύμφωνα με το οποίο η ωρίμανση ενός έργου γίνεται από τον ιδιώτη, ο οποίος και καταθέτει τη μελέτη στο Δημόσιο. Αν στη διαδικασία του διαγωνισμού που ακολουθεί δεν κερδίσει το έργο, τότε αποζημιώνεται για την κατάρτιση των μελετών από την εταιρία που κέρδισε τον διαγωνισμό. Μια τέτοια πρότυπη πρόταση έχει καταθέσει εδώ και αρκετούς μήνες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για να κατασκευάσει με παραχώρηση 35 ετών έναν αυτοκινητόδρομο 40 χιλιομέτρων ο οποίος θα συνδέει την Αττική Οδό στο ύψος της Ελευσίνας με τα Οινόφυτα. Ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος θα δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό της Αθήνας καθώς τα φορτηγά που σήμερα μπαίνουν στον αστικό ιστό θα μπορούν να παρακάμπτουν το βεβαρυμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου. Με το συγκεκριμένο έργο εξυπηρετείται η οδική σύνδεση σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών των Οινοφύτων, του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας, και του Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά και ταυτόχρονα περιορίζει το κυκλοφοριακό χάος της Αττικής καθώς θα μειωθεί η κυκλοφορία των φορτηγών σε βασικούς οδικούς άξονες π.χ. ο Κηφισός, Λ. Αθηνών κ.ά.

Το 50% από τα έσοδα των λιμανιών θα πηγαίνει σε έργα αναβάθμισης των υποδομών τους

Μια σημαντική αλλαγή προβλέπει το νομοσχέδιο για το Υπερταμείο που κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση. Με το άρθρο 36 τροποποιείται το καταστατικό του ΤΑΙΠΕΔ και διευρύνεται ο σκοπός του, ώστε τα έσοδα από συμβάσεις αξιοποίησης λιμένων και μαρινών, να μην πηγαίνουν αποκλειστικά για τη μείωση του χρέους, αλλά το 50% από αυτά να χρησιμοποιείται σε έργα αναβάθμισης λιμένων. Αυτό σημαίνει ότι ένα σημαντικό ποσό θα αξιοποιηθεί για αυτόν τον λόγο δεδομένου ότι υπάρχουν σε διαφορετικά στάδια ωρίμανσης 4 projects που αφορούν λιμάνια. Συγκεκριμένα, κυρώθηκε από τη Βουλή και το επόμενο διάστημα θα γίνει από τον όμιλο Γκριμάλντι η πληρωμή των 80 εκατ. για το λιμάνι του Ηρακλείου. Είναι υπό παραχώρηση το εμπορικό λιμάνι Φίλιππος Β’ της Καβάλας για το οποίο η κοινοπραξία υπό τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει προσφέρει τίμημα 33,9 εκατ. Υπάρχει προτιμητέος επενδυτής (ο ΟΛΘ) για το λιμάνι του Βόλου με τίμημα 51 εκατ., ενώ είναι σε εξέλιξη και ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Λαυρίου. Συνεπώς, για έργα αναβάθμισης λιμένων από τα τρία projects προκύπτουν πόροι 82 εκατ., ποσό στο οποίο θα αθροίσουμε και το 50% του τιμήματος για το Λαύριο.

Μόνο τουρισμό έχει να προσφέρει αυτή η χώρα; – Την περασμένη Κυριακή πραγματοποιήθηκαν 4.780 πτήσεις στην επικράτεια – Αριθμός ρεκόρ

Την περασμένη Κυριακή, σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η Ελλάδα έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ, με 4.780 πτήσεις στην επικράτεια. Είχαμε μία πτήση πάνω από τους ελληνικούς αιθέρες κάθε 25 δευτερόλεπτα όλη την ημέρα. Σήμερα, η Μοτοδυναμική θα δημοσιεύσει τις λογιστικές της καταστάσεις και θα δούμε πώς πάνε οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων, αυτό το καλοκαίρι. Από τα αποτελέσματα της Μοτοδυναμικής θα πάρουμε μια ιδέα για τα αποτελέσματα της Autohellas, ενώ πηγές αναφέρουν πως η AVIS «τρέχει» με διψήφιους αριθμούς. Οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων είναι ένα κρίσιμο και ενδεικτικό μέγεθος.  Για άλλη μία φορά φαίνεται πως η μόνη οικονομική δραστηριότητα που υπάρχει στην Ελλάδα είναι ο τουρισμός. Τι θα γίνει αν υποστεί κάποιο έξωθεν πλήγμα; Για πάντα η Ελλάδα θα στηρίζεται στα τουριστικά έσοδα;