Μαθητής συγκέντρωσε 20.988 μόρια, αλλά μένει εκτός των δύο πρώτων επιλογών του λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να εμφανίζεται ως νέα “Μαρία Αντουανέτα” λέγοντας ουσιαστικά “τι να κάνουμε έτσι είναι τα πράγματα”!
«Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το Υπουργείο Παιδείας» λέει η Ν.Κεραμέως.
Τι έχει να απαντήσει η ίδια στα δυσλεκτικά παιδιά που έμειναν εκτός ΑΕΙ για λίγα μόρια, καθώς η τηλεκπαίδευση που εφαρμόστηκε εφέτος λόγω των lockdown, κατέστρεψε την μαθησιακή τους βάση, αφού όπως είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο τα παιδιά με διάσπαση προσοχής δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τηλεκπαιδευτικά μαθήματα;
Παραβιάστηκε ή όχι το κριτήριο της μαθησιακής ισότητας;
Τα δυσλεκτικά παιδιά έμειναν έξω από τα ΑΕΙ για μερικές εκατοντάδες μόρια, ενώ πέρσι έμπαιναν στα Πανεπιστήμια και έδωσαν την ψυχή τους εφέτος, αλλά λόγω της ιδιαιτερότητάς τους εξ αιτίας των lockdown δεν μπορούσαν να προσαρμοστούν μαθησιακά στην τηλεκπαίδευση.
Ποιος θα τους ξαναδώσει την ζωή τους πίσω;
Και το ερώτημα είναι καίριο: Γιατί για πρώτη φορά στην μεταπολεμική ιστορία της χώρας έπρεπε να εφαρμοστούν οι αλλαγές την ίδια χρονιά που ανακοινώθηκαν; Και αλλαγές που οδηγούσαν σε μείωση κατά 33% των εισακτέων. Με παράλληλο κλείσιμο δεκάδων πανεπιστημιακών σχολών σε όλη την Ελλάδα; Αλλά είναι γλυκό το χρήμα των ιδιωτικών κολεγίων φαίνεται…
Η επιστολή του μαθητή
Ο Διονύσης Κατάκαλος, μαθητής του 1oυ Πρότυπου Λυκείου Αθηνών, ενημερώνει την υπουργό πως συγκέντρωσε 20.988 μονάδες (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο) στις πανελλήνιες, ωστόσο παραμένει εκτός από την Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ αλλά και αυτή του ΑΠΘ, στις οποίες ήθελε να φοιτήσει.
Χαρακτηρίζει τον εαυτό του «αποτυχημένο άριστο» και εξηγεί τους λόγους για τους οποίους παραμένει εκτός των σχολών.
«Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα. Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που “διακρίνει” τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Πώς καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά; Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική; Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;» διερωτάται ο νεαρός.