Το ΑΚΚΕΛ γνωστοποίησε ότι η απάντηση της Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην επιστολή που είχε αποστείλει σχετικά με τους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς εκθέτει την κυβέρνηση και πιο συγκεκριμένα τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Πρώτα από όλα, η απάντηση που δόθηκε από την εκτελούσα χρέη επικεφαλή της Διεύθυνσης Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων, κα Ingrid Keller, δεν απαντά σε ουσιαστικά ερωτήματα που έθεσε το ΑΚΚΕΛ, τα οποία στην βάση τους δεν αφορούσαν θέματα Υγείας, αλλά Δικαιοσύνης, λειτουργίας του Δημοκρατικού Πολιτεύματος, θεμελιωδών Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Διαφθοράς, μεταξύ άλλων.
Χαρακτηριστικό είναι ένα απόσπασμα της επιστολής του ΑΚΚΕΛ: «Οι πολίτες έχουν υγιή και απόλυτα δικαιολογημένη επιφύλαξη απέναντι στους κυβερνώντες λόγω εξαιρετικά “ανέντιμου πρότερου βίου” σε σχέση με τη διαφθορά στην οποία είναι βουτηγμένη η κυβέρνηση και απλώς δεν τους εμπιστεύονται. Η ακαδημαϊκή, ιατρική, πολιτική διαφθορά μαζί με την διαφθορά στα Media, που κυριαρχούν στην Ελλάδα για δεκαετίες, έχουν συντονιστεί και ολοκληρωθεί με τρόπο ώστε να καταργούν το Σύνταγμα και τις διεθνείς προστασίες ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η αντίσταση των πολιτών είναι αντίσταση κατά της διαφθοράς που τώρα εκφράζεται με την απόπειρα υποχρεωτικής επιβολής εμβολιασμού και διακρίσεων κατά πολιτών».
Όπως είναι εμφανές στην επιστολή, το ΑΚΚΕΛ υπογραμμίζει ότι όλες οι αντιδράσεις σε κάθε σημείο της πολιτικής της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού οφείλονται στη διαφθορά που υπήρχε και υπάρχει στην Ελλάδα και δημιουργεί δικαιολογημένη και υγιή έλλειψη εμπιστοσύνης των πολιτών προς τους κυβερνώντες. Η οποιαδήποτε παραπληροφόρηση δεν έχει ουσιαστικό ρόλο στην διαμόρφωση της στάσης των πολιτών. Είναι καθαρά θέμα αντίδρασης στην διαφθορά. Αυτό το θέμα δεν απαντήθηκε ούτε κατ’ ελάχιστον στην απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στην απάντηση επίσης δίνεται μεγάλη έκταση στο θέμα εμβολιασμού των υγειονομικών όπως επίσης και σε χώρους περίθαλψης ηλικιωμένων χωρίς όμως να υπάρχει κάποια αναφορά στην επιστολή του ΑΚΚΕΛ!
Από την άλλη πλευρά όμως η απάντηση παραθέτει στοιχεία πολιτικής της Κομισιόν που εκθέτουν πολιτικά και ποινικά τον κ. Μητσοτάκη τόσο για την απαγόρευση ενεργειών αντιμετώπισης του κορωνοϊού όσο και για την χουντική επιβολή εμβολιασμών.
Το ΑΚΚΕΛ υπογραμμίζει στην απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι αυτή ΔΕΝ έχει την πρωταρχική (και τελική) ευθύνη δράσης για υγειονομική θέματα και θέματα Υγείας ΑΛΛΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ: «Αρχικά, επιτρέψτε μου να επισημάνω ότι ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID-19 είναι κυρίως στον συντονισμό και συμπλήρωση της απάντησης της ΕΕ και όχι στην πρωταρχική ευθύνη για δράση, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών μέτρων που ελήφθησαν, όπως ο εμβολιασμός, που εξακολουθεί να ανήκει στα κράτη μέλη. Βάσει της Συνθήκης για την Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άρθρο 168, τα κράτη μέλη παραμένουν υπεύθυνα για τον ορισμό, την οργάνωση και την παροχή υγειονομικής περίθαλψης και υπηρεσιών υγείας» και «ο πραγματικός εμβολιασμός – η διαδικασία χορήγησης των εμβολίων στους πολίτες – παραμένει ευθύνη των κρατών μελών, καθώς εξαρτάται από το σύστημα υγείας κάθε χώρας».
Αυτά γκρεμίζουν κάθε επιχείρημα των συμμοριών διαφθοράς γύρω από τον Μητσοτάκη για τον αποκλεισμό θεραπειών και φαρμάκων από το 2020 όπως τα μονοκλωνικά αντισώματα και πολλές άλλες θεραπείες και φάρμακα που αναπτύχθηκαν ακόμη και από Έλληνες επιστήμονες, όσο και για τον αποκλεισμό κανονικών εμβολίων όπως το ρωσικό Sputnik και άλλα ρωσικά εμβόλια. Ναι μεν «η Επιτροπή υποστηρίζει την απάντηση [στον κίνδυνο] από την αρχή της πανδημίας μέσω συντονισμού, καθοδήγησης και επιδίωξης κοινών προσεγγίσεων», αλλά «τα κράτη μέλη παραμένουν υπεύθυνα για τον ορισμό, την οργάνωση και την παροχή υγειονομικής περίθαλψης και υπηρεσιών υγείας» και «ο πραγματικός εμβολιασμός – η διαδικασία χορήγησης των εμβολίων στους πολίτες – παραμένει ευθύνη των κρατών μελών, καθώς εξαρτάται από το σύστημα υγείας κάθε χώρας». Δηλαδή, αν δεν είχαν καταστρέψει με τα Μνημόνια το Σύστημα Υγείας, θα είχαμε αποφύγει τα «μέτρα»; Αυτό επίσης προσπαθούν να αποφύγουν, να μην εστιαστεί η προσοχή των πολιτών στην μνημονιακή εξόντωση του Συστήματος Υγείας;
Η Ουγγαρία είναι ένα παράδειγμα που εφαρμόζει καθαρά Εθνική πολιτική μέχρι και να χρησιμοποιεί με επιτυχία το Sputnik, ενώ υπάρχει και το κλασσικό παράδειγμα της Σουηδίας που ακολούθησε διαφορετική προσέγγιση χωρίς περιορισμούς και χωρίς τα φασιστικά “μέτρα” που εφάρμοσε το καθεστώς Μητσοτάκη και άλλοι. Συνεπώς, αποδεικνύεται ότι είναι ΕΠΙΛΟΓΗ του Μητσοτάκη να αποκλείσει κανονικά εμβόλια που θα τα επέλεγαν σχεδόν όλοι οι Έλληνες (διότι αυτά είναι κανονικά εμβόλια και όχι τα πειραματικά όπως το γερμανοτούρκικο της Pfizer κλπ), όπως είναι επιλογή του Μητσοτάκη και να μην αντιμετωπίσει τον κορονοϊό αρχικά με φάρμακα όπως γίνεται σε ΚΑΘΕ ασθένεια, αλλά με αποκλεισμούς θεμελιωδών δικαιωμάτων.
Το ΑΚΚΕΛ θα επικοινωνήσει εκ νέου με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα θέσει επιπλέον το θέμα της ήδη υπάρχουσας έρευνας (δεοντολογικής και νομικής) που πραγματοποίησε η Διεθνής και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων (https://akkelparty.blogspot.com/2020/09/efj.html και το πρωτότυπο στο https://europeanjournalists.org/blog/2020/04/01/article19-briefing-how-to-tackle-misinformation-about-covid-19/) σχετικά με την ενίσχυση της ελευθερίας λόγου κατά την περίοδο της κρίσης του κορονοϊού. Δυστυχώς η προσέγγιση της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής στο θέμα αυτό που ονομάζεται “παραπληροφόρηση” δεν λαμβάνει υπόψη τη νομική και δεοντολογική έρευνα που έγινε από τις δημοσιογραφικές ομοσπονδίες, ειδικά για την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ευρωπαϊκό κεκτημένο οδηγεί σε προσέγγιση εντελώς αντίθετη με αυτήν που έχει επιβληθεί σήμερα. Οι ομοσπονδίες δημοσιογράφων τονίζουν ότι χρειάζεται να επεκταθεί η ελευθερία του λόγου σε μεγαλύτερο βαθμό (για να είναι διαθέσιμες όλες οι πληροφορίες σχετικά με την υγειονομική απειλή) από ότι ήταν σε κανονικές συνθήκες χωρίς τις έκτακτες συνθήκες της κρίσης. Μάλιστα χρειάζεται μέχρι και να ανασταλεί προσωρινά η νομοθεσία καταστολής της ελεύθερης έκφρασης όπως για παράδειγμα συκοφαντική δυσφήμιση και παρόμοια, για να είναι διαθέσιμες όλες οι πληροφορίες. Ακριβώς τα αντίθετα έκανε ο κ. Μητσοτάκης και όλα τα Media που εξαγοράστηκαν από τους Μητσοτάκη, Πέτσα και ΣΙΑ, πάντοτε σε συνεργασία με τον υπόκοσμο των fact checkers κλπ.
Συνοπτικά, η Κομισιόν προφανώς είδε την χουντική ακρότητα της κυβέρνησης Μητσοτάκη (τα φίδια μόνο να δαγκώνουν ξέρουν) και για να μην τον εκθέσει ανεπανόρθωτα, έδωσε μία απάντηση σε θέματα που δεν έθεσε το ΑΚΚΕΛ και δεν απάντησε σε θεμελιώδη θέματα που έθεσε το ΑΚΚΕΛ.
ΤΟ ΑΚΚΕΛ θα επανέλθει με νέα ερώτηση.
Το κείμενο της απάντησης στα Ελληνικά
Αγαπητέ κύριε Τσιομπανίδη,
Ευχαριστούμε για το μήνυμά σας της 16ης Ιουλίου 2021 στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να καταστήσει υποχρεωτικό τον εμβολιασμό κατά του COVID-19 για ορισμένα άτομα, όπως οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης. Έχει διαβιβαστεί στις υπηρεσίες μου για την απάντηση.
Αρχικά, επιτρέψτε μου να επισημάνω ότι ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID-19 είναι κυρίως στον συντονισμό και συμπλήρωση της απάντησης της ΕΕ και όχι στην πρωταρχική ευθύνη για δράση, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών μέτρων που ελήφθησαν, όπως ο εμβολιασμός, που εξακολουθεί να ανήκει στα κράτη μέλη. Βάσει της Συνθήκης για την Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άρθρο 168, τα κράτη μέλη παραμένουν υπεύθυνα για τον ορισμό, την οργάνωση και την παροχή υγειονομικής περίθαλψης και υπηρεσιών υγείας.
Τούτου λεχθέντος, η Επιτροπή υποστηρίζει την απάντηση [στον κίνδυνο] από την αρχή της πανδημίας μέσω συντονισμού, καθοδήγησης και επιδίωξης κοινών προσεγγίσεων. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων (ECDC) έχει επίσης εκδώσει τακτικές αξιολογήσεις κινδύνου, επιστημονικές συμβουλές και τεχνική καθοδήγηση για διάφορες πτυχές της απάντησης.
Ειδικότερα για τον εμβολιασμό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ακολουθεί την στρατηγική της ΕΕ για τα εμβόλια COVID-19 από τον Ιούνιο του 2020 1 , ακριβώς επειδή είμαστε πεπεισμένοι ότι τα εμβόλια είναι η καλύτερη ευκαιρία μας να τερματίσουμε την πανδημία μειώνοντας το ποσοστό των καθημερινών κρουσμάτων και του βάρους στα συστήματα υγείας μας και να σταματήσουμε τις τεράστιες συνέπειες που επέφερε αυτή η κρίση υγείας στην καθημερινή ζωή, την οικονομία και την κοινωνία μας. Εδώ και μήνες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χτίζει ένα χαρτοφυλάκιο πολλών εμβολίων, βασισμένων σε διαφορετικές τεχνολογίες, με μια καλή τιμή. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εξασφαλίσει έως και 4,4 δισεκατομμύρια δόσεις εμβολίων για τον COVID-19 και βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις για επιπλέον δόσεις. Οι παραδόσεις εμβολίων σε χώρες της ΕΕ αυξάνονται σταθερά και ο εμβολιασμός αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Από τις 26 Ιουλίου, πάνω από 500 εκατομμύρια δόσεις παραδόθηκαν στα κράτη μέλη της ΕΕ – αρκετά για να εμβολιάσουν τουλάχιστον το 70 % του ενήλικου πληθυσμού της ΕΕ, που ήταν ο στόχος μας. Πάνω από 250 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν εμβολιαστεί με τουλάχιστον μία δόση και σχεδόν 200 εκατομμύρια έχουν ήδη εμβολιαστεί πλήρως.
Όταν ακολουθούσαμε την κοινή στρατηγική εμβολίου της ΕΕ για τον COVID-19, ήμασταν ξεκάθαροι ότι δεν θα «κόψουμε δρόμο» όσον αφορά την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του εμβολίου. Πρώτα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλα τα εμβόλια COVID-19 στην ΕΕ υπόκεινται στη διαδικασία άδειας κυκλοφορίας 3 , σε αντίθεση με άλλα μέρη του κόσμου όπου οι χώρες επέλεξαν έκτακτη χρήση. Και τα τέσσερα επί του παρόντος εγκεκριμένα εμβόλια COVID-19 έχουν υποβληθεί σε αυστηρούς ελέγχους ασφάλειας και αποτελεσματικότητας, απαραίτητους για την υπό όρους εξουσιοδότηση εμπορίας τους. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με αυτό στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (EMA). 4 Επιπλέον, υπόκεινται σε παρακολούθηση φαρμακοεπαγρύπνησης μετά από την κυκλοφορία, όπου ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων παρακολουθεί συνεχώς τις εκθέσεις για οποιεσδήποτε παρενέργειες μετά τη χρήση εμβολίου. Συνήθως, οι κατασκευαστές εμβολίων πρέπει να στείλουν μια έκθεση ασφαλείας στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων κάθε έξι μήνες. Για τα εμβόλια COVID-19, η έκθεση ασφαλείας πρέπει να αποστέλλεται κάθε μήνα. Στη συνέχεια, ο EMA εξετάζει τις πληροφορίες και δημοσιεύει ο ίδιος μηνιαίες εκθέσεις ασφαλείας. 5 Μέχρι σήμερα, έχουν αναφερθεί μόνο πολύ σπάνιες ανεπιθύμητες ενέργειες με δεδομένο ότι εκατοντάδες εκατομμύρια έχουν εμβολιαστεί, όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά σε όλο τον κόσμο.
Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνέβαλε καθοριστικά στην εξασφάλιση αρκετών δόσεων ασφαλών και αποτελεσματικών εμβολίων, ο πραγματικός εμβολιασμός – η διαδικασία χορήγησης των εμβολίων στους πολίτες – παραμένει ευθύνη των κρατών μελών, καθώς εξαρτάται από το σύστημα υγείας κάθε χώρας. Μερικά κράτη μέλη όντως επέλεξαν να κάνουν τον εμβολιασμό για τον COVID-19 υποχρεωτικό για ορισμένες ομάδες, ιδίως για τους εργαζόμενους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης. Αυτή είναι μια εθνική απόφαση και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν μπορεί να συμβουλεύσει ή να επιβάλει εναρμονισμένη προσέγγιση. Ωστόσο, αναγνωρίζουμε ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της πανδημίας – όχι μόνο καθώς φέρουν το μεγαλύτερο βάρος της απάντησης αφού βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, αλλά και καθώς συχνά αποτελούν την κύρια πηγή αξιόπιστων πληροφοριών σχετικά με τα εμβόλια για τον γενικό πληθυσμό. Έτσι, οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης φέρουν ειδική ευθύνη.
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων (ECDC), το οποίο είναι ο φορέας της ΕΕ υπεύθυνος για τη διασφάλιση της επιτήρησης σε ολόκληρη την ΕΕ, των επιστημονικών συμβουλών και της αξιολόγησης των κινδύνων μολυσματικών ασθενειών, προειδοποίησε πρόσφατα ότι ο ελλιπής εμβολιασμός μεταξύ των εργαζομένων στην υγειονομική περίθαλψη ενέχει αυξημένο κίνδυνο για τους ασθενείς των εγκαταστάσεων μακροχρόνιας φροντίδας, όπως οι νοσηλευτικές εγκαταστάσεις, οδηγώντας σε εξάρσεις σε όλη την ΕΕ. Το ECDC διαπίστωσε ότι «ενώ επιβεβαιώθηκε μεγάλη εμβολιαστική κάλυψη μεταξύ των φιλοξενουμένων σε κέντρα μακροχρόνιας φροντίδας σε όλες τις αναφερόμενες εξάρσεις, με βάση τα διαθέσιμα αναφερόμενα δεδομένα, η εμβολιαστική κάλυψη μεταξύ των εργαζομένων [σε εγκαταστάσεις μακροπρόθεσμης φροντίδας] στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης και σε άλλο προσωπικό ήταν συχνά κάτω του βέλτιστου». Ο εμβολιασμός σε αυτή την περίπτωση είναι ιδιαίτερα σημαντικός καθώς η προστασία των ηλικιωμένων και των ασθενών πρέπει να συνεχίσει να είναι προτεραιότητα. Το ECDC συνιστά πλήρη εμβολιαστική κάλυψη των φιλοξενουμένων, του προσωπικού υγειονομικής περίθαλψης και άλλου προσωπικού που εργάζεται σε εγκαταστάσεις μακροχρόνιας φροντίδας, καθώς και τους επισκέπτες.
Η αντίσταση κατά των εμβολίων COVID-19 μεταξύ των εργαζομένων στον τομέα της υγείας υπονομεύει την εμπιστοσύνη όλων των άλλων. Αλίμονο, γνωρίζουμε ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας μπορούν επίσης να πέσουν θύματα παραπληροφόρησης γύρω από τα εμβόλια. Η παραπληροφόρηση για τον κορονοϊό είναι αχαλίνωτη. Σε επίπεδο ΕΕ, προσπαθούμε να παρέχουμε πλήρη διαφάνεια και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, 6 συμπεριλαμβανομένων επιστημονικών εκθέσεων όπως αυτές του EMA, σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης σχετικά με την απάντηση στον COVID-19, συμπεριλαμβανομένων των εμβολίων. 7 Μαζί με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων, δημιουργήσαμε την Ευρωπαϊκή Πύλη Πληροφοριών Εμβολιασμών, διαθέσιμη σε όλες τις γλώσσες της ΕΕ, για την παροχή έγκυρων πληροφοριών για τα εμβόλια (όχι μόνο για εμβόλια για τον COVID-19 αλλά και για εμβόλια) και να διαλύσει τις υπάρχουσες παρανοήσεις. 8
Ελπίζουμε να διευκρινιστεί αυτό. Μπορείτε να είστε σίγουροι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παραμείνει δεσμευμένη να χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα, μέσω της εντολής μας να υποστηρίξουμε τα κράτη μέλη στις προσπάθειες αντιμετώπισης της πανδημίας του COVID-19. 9
Με εκτίμηση,
Ingrid KELLER Acting Head of Unit