Αν και μόλις χθες Τετάρτη, ο Νίκος Φίλης με δήλωσή του τάχθηκε στο πλευρό της Νίκης Κεραμέως για το ζήτημα της μη αναγραφής του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα απολυτήρια, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ το μεσημέρι της Πέμπτης με ανακοίνωση που εξέδωσε επιτέθηκε στην υπουργό Παιδείας με φόντο τη σημαία και τις παρελάσεις.
Η κ. Κεραμέως μιλώντας στην ΕΡΤ αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο ζήτημα των σημαιοφόρων στις παρελάσεις και στον ποιον δίνεται η σημαία, εξηγώντας ότι στο εξής ότι θα την κρατάει ο μαθητής ο οποίος θα έχει την καλύτερη επίδοση.
«Για μας το ζήτημα της σημαίας έχει να κάνει με το εξής: Θεωρούμε ότι θα πρέπει να περάσουμε ένα μήνυμα προσπάθειας, ένα μήνυμα του να προσπαθεί κάθε μαθητής κάθε μέρα να ξεπερνάει τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτό είναι το νόημα της συζήτησης. Έχουμε ανακοινώσει ότι εφεξής στα Δημοτικά Σχολεία, τη σημαία θα την κρατάει αυτός ο οποίος έχει την καλύτερη επίδοση στο σχολείο» είπε χαρακτηριστικά.
Τα λόγια της υπουργού Παιδείας προξένησαν την αντίδραση του κ. Φίλη ο οποίος σημειώνει πως «η σημαία είναι το εθνικό μας σύμβολο και όχι έπαθλο επιδόσεων και φορέας διχασμού και διακρίσεων. Μάλιστα τονίζει ότι τα Προεδρικά Διατάγματα, όπως το ΠΔ 79/17, που ρυθμίζει τα σχετικά με τη σημαία, δεν καταργούνται με δηλώσεις στην τηλεόραση αλλά με νέο Προεδρικό Διάταγμα ή διάταξη νόμου. Μέχρι να γίνει αυτό, τονίζει ο κ. Φίλης, «οι σημαιοφόροι εν όψει του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου, πρέπει να επιλεγούν με κλήρωση μεταξύ ΟΛΩΝ των μαθητών, όπως ο νόμος προβλέπει.
Ο, τιδήποτε διαφορετικό, θα είναι παράνομο» καλώντας πάντως την υπουργό να φέρει την εν λόγω ρύθμιση στη Βουλή. Παράλληλα αναφέρεται στο ζήτημα των διακρίσεων με βάση το θρήσκευμα και την ιθαγένεια, χαιρετίζοντας την απόφαση της υπουργού να τις καταργήσει ωστόσο ρωτά «γιατί, ως προς τη σημαία, είναι ανεκτές οι διακρίσεις;» προσθέτοντας πως το μόνο που θα καταφέρει η ΝΔ είναι «να αποκλείσει και στιγματίσει μια μειοψηφία μικρών παιδιών της έκτης δημοτικού που λαμβάνουν βαθμό κάτω από 9».
Αναλυτικά η δήλωση του Νίκου Φίλη
Ένα στιγμιαίο διάλειμμα ανάμεσα στο έργο για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και την επαναφορά αυταρχικών και αντιδημοκρατικών ρυθμίσεων, φαίνεται ότι ήταν η χθεσινή, θετική όπως τη χαρακτηρίσαμε, απόφαση της υπουργού Παιδείας να συμμορφωθεί με την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) στο θέμα της μη αναγραφής του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα απολυτήρια.
Η κυρία Κεραμέως, παρ` ό, τι την είχαμε προειδοποιήσει να μην το κάνει, έσπευσε, στη συνέχεια, άρον άρον στην ΕΡΤ με σκοπό να μεταβάλλει τις εντυπώσεις και να εξευμενίσει την ακροδεξιά του κόμματός της και εκείνους τους σκοταδιστικούς και εθνικιστικούς κύκλους που χθες της άσκησαν κριτική για την απόφασή της. Απευθύνθηκε, λοιπόν, για μια ακόμη φορά στα συντηρητικά ανακλαστικά και στα αναχρονιστικά ένστικτα αυτού του κόσμου, επαναφέροντας τη συζήτηση για τους σημαιοφόρους στα σχολεία, για να διαβεβαιώσει ότι «εφεξής στα Δημοτικά Σχολεία, τη σημαία θα την κρατάει αυτός οποίος έχει την καλύτερη επίδοση στο σχολείο» κι όχι αυτός/η που θα κληρωθεί μεταξύ όλων των μαθητών, όπως προβλέπει «ο εχθρός της αριστείας» ΣΥΡΙΖΑ.
Ας κάνει λίγο κράτει στις διαβεβαιώσεις της η φέρελπις υπουργός. Και, επειδή, ουκ ολίγες φορές αυτούς τους δυόμιση μήνες συνελήφθη ανέτοιμη και συμπεριφέρθηκε επιπόλαια, εκτιμούμε ότι και σε αυτό το ζήτημα θα υποχρεωθεί τελικά είτε να συμμορφωθεί στα ισχύοντα επί ΣΥΡΙΖΑ, κάνοντας στροφή 180 μοιρών, είτε να κάνει μια ογκώδη τρύπα στο νερό.
Και εξηγούμαστε:
1. Γνωρίζει η κυρία υπουργός και υπό τη νομική της ιδιότητα, ότι τα Προεδρικά Διατάγματα (όπως το ΠΔ 79/17) που ρυθμίζει τα σχετικά με τη σημαία, δεν καταργούνται με δηλώσεις στην τηλεόραση, ούτε με υπουργικές εγκυκλίους, αλλά, με νέο ΠΔ ή με διάταξη νόμου; Προτίθεται, να φέρει τέτοια ρύθμιση; Ας το κάνει! Θα είναι μια πολύ αποκαλυπτική και ενδιαφέρουσα συζήτηση στη Βουλή, όπου η ΝΔ θα προσέλθει με παιδαγωγικά επιχειρήματα βγαλμένα από τα σεντούκια της παλιάς ΕΡΕ του `50, όπως αυτά για τους «ιεροδιδασκάλους» και τον «εθνικό χαρακτήρα» του μαθήματος της ιστορίας. Προς το παρόν, οι σημαιοφόροι εν όψει του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου, πρέπει να επιλεγούν με κλήρωση μεταξύ ΟΛΩΝ των μαθητών, όπως ο νόμος προβλέπει. Ο, τιδήποτε διαφορετικό, θα είναι παράνομο. Ας το έχουν αυτό υπόψη τους, τόσο η κυρία υπουργός όσο και οι μηχανισμοί της ακροδεξιάς και της ΝΔ που καραδοκούν σε διάφορα κέντρα και παράκεντρα του εκπαιδευτικού μηχανισμού.
2. Αν οι διακρίσεις με βάση το θρήσκευμα και την ιθαγένεια είναι ανεπίτρεπτες και σωστά τις κατήργησε η κυρία Κεραμέως, συμμορφούμενη με την απόφαση της ΑΠΔΠΧ, γιατί, ως προς τη σημαία, είναι ανεκτές οι διακρίσεις; Στο όνομα ποιας υπέρτατης αρχής; Της περίφημης και τόσο κακοποιημένης από τη ΝΔ «αριστείας»; Είναι μόνο οι «άριστοι» που θα κληθούν να υπερασπιστούν και να κρατήσουν ψηλά τη σημαία αν χρειαστεί ή όλοι ανεξαιρέτως οι σημερινοί μαθητές και μαθήτριες; Και μπορεί το εθνικό σύμβολο που ενώνει όλους τους Έλληνες να μετατρέπεται σε έπαθλο και αιτία διαχωρισμών στα σχολεία για το ποιος δικαιούται και ποιος όχι να κρατά τη σημαία; Δεν υπάρχουν άλλοι πολύ πιο πρόσφοροι τρόποι να επαινείται η προσπάθεια;
3. Γνωρίζει ότι στη θέση της τρισκατάρατης κλήρωσης του ΣΥΡΙΖΑ θα υποχρεωθεί να φέρει και η ίδια κλήρωση μεταξύ των «αρίστων», που σε πάμπολλες περιπτώσεις αφορούν ακόμη και το 90% των μαθητών, δεδομένου ότι η εκπαιδευτική αριστεία περιλαμβάνει τόσο τους μαθητές με «Άριστα 10» όσο και τους μαθητές με «Άριστα 9»; Αντιλαμβάνεται την παιδαγωγική σημασία της διάκρισης, για παράδειγμα, σε μια τάξη 20 παιδιών σε βάρος των δύο ή τριών μαθητών που δεν θα συμμετάσχουν στην κλήρωση έναντι των υπολοίπων 17 ή 18 που θα συμμετάσχουν;
Συνεπώς, η κυρία υπουργός όχι μόνο δεν θα καταργήσει την κλήρωση, αλλά, αντίθετα, θα την αντικαταστήσει με …κλήρωση δικής της εμπνεύσεως για να βρεθεί όχι ο «άριστος των αρίστων», αλλά ο «τυχερός άριστος»! Δηλαδή, όπως και με τις Πρέσπες και άλλα θέματα, η ΝΔ θα υποχρεωθεί, τελικά, να τηρήσει και να «τιμήσει» την κλήρωση για τη σημαία, καταφέρνοντας μόνο και μόνο να αποκλείσει και στιγματίσει μια μειοψηφία μικρών παιδιών της έκτης δημοτικού που λαμβάνουν βαθμό κάτω από 9. Σπουδαίο κατόρθωμα κυρία υπουργέ! «Άριστα»!
Ο ΣΥΡΙΖΑ, τόσο στο θέμα των σημαιοφόρων όσο και σε άλλα θέματα, πρόταξε εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά επιχειρήματα λόγους και όχι ιδεολογικούς ή ιδεοληπτικούς λόγους και με τη ρύθμιση για τη σημαία πέτυχε να εξυψώσει το εθνικό σύμβολο στη συνείδηση όλων ανεξαιρέτως των μαθητών και να μην το καταστήσει έπαθλο επιδόσεων και φορέα διχασμού και διακρίσεων, ακόμη και προστριβών στα σχολεία.
Οι δάσκαλοι αποφορτίστηκαν από το βάρος πιέσεων, που πολλές φορές ασκούνταν με έντονο τρόπο από ορισμένους γονείς για καλύτερη βαθμολογία προκειμένου ο γιος ή η κόρη να γίνουν σημαιοφόροι. Επανήλθε και με αυτό το μέτρο η ηρεμία και η κανονικότητα στα σχολεία. Μια ηρεμία και μια κανονικότητα που δεν ταιριάζει –το ξέρουμε αυτό- σε μια ρεβανστική – ριζοσπαστική και επιθετική νέα δεξιά, που έχει στόχο την εισβολή του αυταρχισμού, του «νόμου και της τάξης» στα σχολεία, ταυτόχρονα, με την υποβάθμιση, τη συκοφάντηση και τελικά την πλήρη αποδόμηση του δημόσιου σχολείου. Σε αυτή την επίθεση που επιχειρείται εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης και η οποία προβλέπεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα ο ΣΥΡΙΖΑ θα αντιταχθεί με όλες του τις δυνάμεις.