«Θα δώσουμε περισσότερο χώρο στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Θα δημιουργήσουμε νέες, υπαίθριες, αγορές σε περιοχές οι οποίες αυτή τη στιγμή είναι ελεύθεροι χώροι. Όλα αυτά θα γίνουν με απόλυτο σεβασμό στην κυκλοφορία της πόλης και σεβασμό στη διέλευση των πεζών», ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου.
Σχετικά με την τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη αναφορικά με την επαναλειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, ο κ. Ζέρβας υπογράμμισε πως ο δήμος Θεσσαλονίκης δεσμεύτηκε για μία σειρά από τις προτάσεις, οι οποίες θα κατατεθούν τις επόμενες ώρες.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο, μεταξύ των προτάσεων είναι η δημιουργία υπαίθριων αγορών δίνοντας για παράδειγμα πως μπορούν να αξιοποιηθούν η Πλατεία Δικαστηρίων, το Πάρκο Ξαρχάκου, η Νέα Παραλία και ο χώρος της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Αναφορικά με τις πεζοδρομήσεις, είπε πως μία σκέψη είναι η πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Νίκης -αλλά σε συγκεκριμένες ώρες και ημέρες της εβδομάδας- η Καρόλου Ντηλ και τα Λαδάδικα.
Στα μέτρα που σχεδιάζονται είναι οι «Λευκές Νύχτες» και voucher σε φοιτητές και σώματα ασφαλείας. Ερωτηθείς εάν «φοβάται» μήπως και δεν μπορέσει να μαζέψει η διοίκηση τα τραπεζοκαθίσματα που θα αναπτυχθούν με τη λήξη των μέτρων, ο κ. Ζέρβας απάντησε: «Το φοβάμαι πάρα πολύ, γι’ αυτό θέλω ότι ισχύσει να ισχύσει για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα».
Επίσης, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Μιχάλης Κούπκας τόνισε πως ο δήμος Θεσσαλονίκης αναμένει νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τα νέα μέτρα που θα ληφθούν για τον κλάδο της εστίασης. «Ο δήμαρχος προέταξε τη βιωσιμότητα αυτών των επιχειρήσεων και το μεγαλύτερο διακύβευμα είναι να μπούμε μπροστά και να βάλουμε πλάτη για να μη χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας στον τομέα της εστίασης».
Δέσμευση για τολμηρές αποφάσεις
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανέλαβε τη δέσμευση πως η διοίκησή του «θα πάρει τολμηρές αποφάσεις και θα τις υλοποιήσει».
Ο κ. Ζέρβας ανέφερε πως ο δήμος Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια των μέτρων απαγόρευσης κυκλοφορίας για τον περιορισμό της πανδημίας του κορωνοϊού «λειτουργούσε, αξιοποιώντας τον χρόνο προς όφελος της πόλης», ενώ απάντησε στην κριτική που δέχτηκε το τελευταίο διάστημα για τους χειρισμούς του από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης.
«Ο σχεδιασμός της διοίκησής μας πατά σε βασικές αρχές. Σε προεκλογικές δεσμεύσεις, που ενδεχομένως σε κάποιους και στην αντιπολίτευση να μην αρέσουν, όμως εμείς είμαστε εδώ για να κάνουμε πράξη αυτές τις υποσχέσεις. Είχα πει ότι θέλω να είμαι ο δήμαρχος που θα κάνει τη δουλειά. Σε προβλήματα που δεν είναι αυστηρά της αρμοδιότητάς μου αλλά ταλαιπωρούν τους πολίτες. Εάν κάποιοι θέλουν διαρκείς διαβουλεύσεις και τον κόσμο στα “κάγκελα”, ας κοιτάξουν αλλού. Εμείς θα πάρουμε τολμηρές αποφάσεις και θα τις υλοποιήσουμε», είπε χαρακτηριστικά.
Για τα λεωφορεία
Για τη μίσθωση 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων από τη Λειψία της Γερμανίας προκειμένου να διατεθούν για την κάλυψη των αναγκών της αστικής συγκοινωνίας του ΟΑΣΘ και την κριτική που δέχεται, ο κ. Ζέρβας τόνισε: «Υπάρχουν δύο κατηγορίες ανθρώπων που ασχολούνται με τα κοινά. Αυτοί που βρίσκουν λύσεις στα προβλήματα και αυτοί που βρίσκουν προβλήματα στις λύσεις. Εγώ ανήκω στην πρώτη κατηγορία».
«Σε όλη αυτή τη διαδικασία για τη μίσθωση των λεωφορείων ακούστηκαν πολλά. Ακούστηκε πως δεν είναι δουλειά του δήμου να συμμετέχει στη συγκοινωνία. Στόχος του δήμου προφανώς είναι να συνεισφέρει στην ποιότητα ζωής της πόλης. Πώς θα πηγαίνουν οι εργαζόμενοι στις δουλειές τους, εάν οι συγκοινωνίες βρίσκονται σε αυτό το επίπεδο; Πώς θα έρχονται επισκέπτες στην πόλη; Καλό θα ήταν και πολλοί άλλοι, πόσο μάλλον όταν έχουν διατελέσει βουλευτές, υπουργοί και υφυπουργοί να βρίσκουν κι αυτοί λύσεις και να συμμετέχουν σε αυτά που εμείς αποφασίζουμε παρά να προσπαθούν να δημιουργήσουν προβλήματα στο μείζον θέμα που είναι οι αστικές συγκοινωνίες».
Σύμφωνα με τον κ. Ζέρβα, στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης που θα γίνει με τηλεδιάσκεψη θα υπογραφεί προγραμματική σύμβαση με τον ΟΑΣΘ, ενόψει και της παραλαβής των οχημάτων μέσα στο επόμενο διάστημα καθώς ο ΟΑΣΘ θα είναι ο χρήστης των λεωφορείων. Εκτίμησε δε πως δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα με το ελεγκτικό συμβούλιο σχετικά με τη διαδικασία της μίσθωσης των 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων, έναντι του ποσού των 11.500 ευρώ το καθένα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.