Διορθωτικές κινήσεις και μετάθεση προθεσμιών ως προς την εκτέλεση των παρεμβάσεων για τον Μεγάλο Περίπατο δίνουν την αίσθηση ότι τα παράπονα -και, οπωσδήποτε, οι οργίλες αντιδράσεις- των πολιτών αναγκάζουν τη διοίκηση του Δήμου Αθηναίων να τροποποιήσει τον αρχικό σχεδιασμό του συνολικού εγχειρήματος.
Η εικόνα της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο βελτιώνεται από ημέρα σε ημέρα ύστερα από τη χαοτική Δευτέρα, όταν και έγινε η «επίσημη πρεμιέρα» της μισής κατά πλάτος Πανεπιστημίου. Έστω και με μικρά βήματα, η κίνηση μοιάζει να προσαρμόζεται και να αυτορυθμίζεται, ακριβώς όπως προβλέπει η σχετική συγκοινωνιολογική μελέτη για τον Μεγάλο Περίπατο.
Παρόλ’ αυτά, η ένταση και η έκταση της κατακραυγής, η αμφισβήτηση και ο διάχυτος εκνευρισμός πυροδότησαν τα τελευταία 24ωρα επίμονη φημολογία περί δραστικών τροποποιήσεων, υπαναχωρήσεων ή και πλήρους ματαίωσης ορισμένων έργων. Κάποιοι ισχυρίζονταν ότι «ο Δήμαρχος θα δώσει κι άλλη μία λωρίδα στην Πανεπιστημίου», άλλοι ότι «πάει περίπατο η πεζοδρόμηση της Αθηνάς γιατί ξεσηκώθηκαν οι μαγαζάτορες» κ.λπ.
Ωστόσο, στελέχη του Δήμου Αθηναίων διαβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο ανάκλησης ή ματαίωσης των υπό εκτέλεση παρεμβάσεων. «Ο Μεγάλος Περίπατος θα ολοκληρωθεί όπως και όποτε προβλέπεται στο αρχικό σχέδιο» τονίζεται από πηγές εντός του Δήμου. Και σημειώνεται ακολούθως ότι «φυσικά, κανείς δεν παραγνωρίζει την προσωρινή ενόχληση ή και τα σφάλματα που ενδεχομένως γίνονται. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το έργο είναι πιλοτικό, γι’ αυτό και μπορούμε να διορθώνουμε αμέσως ή να τροποποιούμε οτιδήποτε δεν είναι λειτουργικό στην πράξη».
Στην πράξη, λοιπόν, οι τροποποιήσεις στα προγραμματισμένα μέτρα αφορούν στην μετάθεση κατά μερικές ημέρες της επέμβασης στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος. Αυτό είναι ήδη δεδομένο, εφόσον σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, θα γινόταν ταυτόχρονα με τα έργα της Πανεπιστημίου η προέκταση του πεζοδρομίου στο Σύνταγμα, από την Καραγεώργη Σερβίας έως τη Μητροπόλεως. Όμως, υπό το φόβο χορήγησης «υπερβολικής δόσης» ανατροπών σε παγιωμένες κυκλοφοριακές συνήθειες δεκαετιών, το στένεμα κατά δύο λωρίδες του διαθέσιμου οδικού περάσματος για τα αυτοκίνητα, αναβλήθηκε.
Πρόβλημα προς λύση αποτελεί και η αντιστροφή της διεύθυνσης κίνησης στην αρχή της Καραγεώργη Σερβίας, ιδιαίτερα μετά από το αλαλούμ της αντιφατικής σήμανσης που σημειώθηκε την Τετάρτη.
Προς χρονική μετάθεση φαίνεται πως βαδίζει επίσης ο αποκλεισμός του λεγόμενου Εμπορικού Τριγώνου (Μητροπόλεως-Αθηνάς-Σταδίου) σε ΙΧ, ενώ πιθανότατα θα τροποποιηθεί και η μέθοδος ελέγχου όσων κατ’ εξαίρεση κινούνται στην περιοχή. Φαίνεται να προκρίνονται οι έλεγχοι από τη Δημοτική Αστυνομία στα σημεία εξόδου, αντί για τις εισόδους στο Τρίγωνο.
Παράλληλα, εξετάζονται από το Δήμο εναλλακτικές λύσεις για τους μόνιμους κατοίκους της Πλάκας, οι οποίοι δεινοπαθούν ήδη να προσεγγίσουν τα σπίτια τους με ΙΧ, παρόλο που διαθέτουν την ειδική άδεια εισόδου, στάθμευσης κ.λπ.