Η ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωζώνη εμβάθυνε την οικονομική και πολιτική εξάρτηση της χώρας από τις Βρυξέλλες και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και αύξησε υπέρμετρα τον δανεισμό του Ελληνικού κράτους από τις γερμανικές και γαλλικές τράπεζες.
Αυτό το χρέος όπως απέδειξα ήδη εδώ και μια δεκαετία με το βιβλίο μου «Το Μνημόνιο της Χρεοκοπίας και ο Άλλος Δρόμος-Πειραματόζωον η Ελλάς», Αθήνα 2011, Εκδόσεις Λιβάνη σελ. 605, είναι καραμπινάτο επονείδιστο χρέος, δημιουργήθηκε από τη συμπαιγνία της ντόπιας οικονομικής και πολιτικής ελίτ με τις εποπτικές αρχές της Ε.Ε. και το οικονομικό και βιομηχανικό σύμπλεγμα του ευρωπαϊκού σκληρού πυρήνα, προκειμένου να πωλούν πάσης φύσεως μηχανήματα, εμπορεύματα, υπηρεσίες και υπερτιμολογημένους στρατιωτικούς εξοπλισμούς στην Ελλάδα. Δεν πήγαν λοιπόν τα δανειακά αυτά κεφάλαια για σκοπούς υπέρ του Ελληνικού λαού και του έθνους.
Αυτό άλλωστε συνομολόγησε ο τότε Πρόεδρος του Eurogroup Ζ.Κ. Γιουνκέρ δηλώνοντας ότι παρότι γνώριζε την υπερχρέωση της Ελλάδας δεν μιλούσε καθώς «η Γαλλία και η Γερμανία κέρδιζαν τεράστια ποσά από τις εξαγωγές τους στην Ελλάδα» (Το Κέρδος 9/10/2010) και το επιβεβαίωσε ο Ομπάμα στα Απομνημονεύματά του (Τα Νέα-in.gr 16/11/2020).
Ως εκ τούτου οφείλουν οι συνεπείς Αντιμνημονιακές δυνάμεις του Πατριωτικού Δημοκρατικού Τόξου, όταν αναλάβουν τη διακυβέρνηση της χώρας, να διαγράψουν αυτό το χρέος ως επονείδιστο.
Η εμπειρία των τελευταίων χρόνων έδειξε ότι η οικονομική πολιτική που επιβάλλεται από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των εθνικών κρατών και αποβαίνει εις βάρος των λαών της ΕΕ.
Τα κράτη – μέλη καλούνται να συμμορφωθούν με πολιτικές και κανόνες, που παραβιάζουν τα κυριαρχικά τους δικαιώματα και στρέφονται ενάντια στα εθνικά τους συμφέροντα.
Τρανταχτό παράδειγμα η φτωχοποίηση του ελληνικού λαού από τις μνημονιακές πολιτικές που επιβλήθηκαν με την σφραγίδα των Βρυξελών για να σωθούν οι τράπεζες και οι δανειστές.
Έτσι η Πατρίδα μας με τα μνημόνια μετατράπηκε σε μια αποικία χρέους με τη Γερμανία να καθορίζει μέσω της τρόικας και της ΕΕ την πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας.
Οι καταστροφικές αυτές συνέπειες θα είχαν αποφευχθεί, αν οι εκάστοτε ελληνικές κυβερνήσεις ασκούσαν την οικονομική τους πολιτική με γνώμονα τους εθνικούς στόχους και τις κοινωνικές ανάγκες της χώρας και όχι με γνώμονα τις επιταγές των δανειστών και της Νέας τάξης πραγμάτων.
Έτσι από τον Απρίλιο του 2017 προτείνω τη δημιουργία μιας Ειδικής Σχέσης για την Ελλάδα, εντός της Ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ειδικές προνομιακές ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας.
Μία από τις βασικές θέσεις του Κόμματός μας «ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» είναι και η δημιουργία μιας Ειδικής Σχέσης, ενός Ειδικού Καθεστώτος της Ελλάδας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η θέση αυτή συνδυάζεται με δύο βασικά προαπαιτούμενα όπως προκύπτει και από την Ιδρυτική Διακήρυξη του Κόμματός μας της 5ης Απριλίου 2017 όπου επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι στις βασικές πολιτικές θέσεις του Κόμματος «ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» περιλαμβάνονται:
1.Η Ακύρωση των δανειακών συμβάσεων Ελλάδας/Κρατών Ευρωζώνης/ ΔΝΤ/EFSF/ESM, των Μνημονίων και όλων των νόμων και διοικητικών πράξεων που έχουν εκδοθεί σε εφαρμογή των Μνημονίων και των δανειακών συμβάσεων καθώς και η άμεση κατάργηση της δήθεν Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων που είναι στη υπηρεσία των δανειστών.
2.Η διενέργεια Λογιστικού Ελέγχου στη βάση του Κανονισμού 472/2013 της ΕΕ, η μονομερής διαγραφή και ακύρωση του επονείδιστου δημόσιου χρέους που αποτελεί πλέον το μέγιστο τμήμα του συνολικού δημόσιου χρέους και το βαθύ κούρεμα του υπόλοιπου χρέους.
Επίσης η αποζημίωση της χώρας από τους δανειστές για τις ζημιές που προκάλεσαν τα μνημόνια στην Πατρίδας μας καθώς και η άμεση και άνευ όρων επιστροφή των κερδών της ΕΚΤ από τα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου.
Αναφερόμενη στην 7η θέση του Κινήματός η Ιδρυτική Διακήρυξη απαιτεί «Ειδικό Καθεστώς της Ελλάδας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Η εμπειρία από τις σχέσεις της ΕΕ με το Ηνωμένο Βασίλειο πριν το δημοψήφισμα για το Brexit, καθώς και οι σχέσεις της ΕΕ με την Ιρλανδία και την Δανία, έδειξαν ότι είναι δυνατή εντός της ΕΕ η διαμόρφωση ενός Ειδικού Καθεστώτος, μιας Ειδικής Σχέσης που να διασφαλίζει πλήρη ενάσκηση της εθνικής κυριαρχίας στα πεδία εφαρμογής του Ειδικού Καθεστώτος.
Για τον λόγο αυτόν εμείς απαιτούμε ήδη από το 2017 παράλληλα με τη διαγραφή του επονείδιστου χρέους, ειδικές προνομιακές ρυθμίσεις και εξαιρέσεις για κλάδους της Ελληνικής οικονομίας όπως η γεωργία-κτηνοτροφία, η μεταποίηση, οι ενεργοβόρες βιομηχανίες, η ενέργεια, η ναυπηγική βιομηχανία, οι μεταφορές, ο τουρισμός κλπ, καθώς και παρεκκλίσεις από τις ρυθμίσεις για την Οικονομική Διακυβέρνηση και το Σύμφωνο Σταθερότητας, με παράλληλη ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της Τράπεζας της Ελλάδας (ΤτΕ) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών προκειμένου να διευκολύνει τη λειτουργία του Ειδικού Καθεστώτος της Ελλάδας εντός της ΕΕ.
Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσε να δοθεί στην Ελλάδα η δυνατότητα να κατασκευάζει εμπορικά πλοία, στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Μεσογείου, πράγμα που σήμερα απαγορεύεται από την ΕΕ μέχρι το 2025. Επιπλέον η ΔΕΗ θα πρέπει να έχει την ίδια μεταχείριση με την Πολωνική και Βουλγαρική ΔΕΗ, ώστε να μην πληρώνει δικαιώματα αερίων ρύπων, ρύθμιση που θα αποφέρει ένα κέρδος τουλάχιστον 600 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.
Τέλος να μπορεί στο πλαίσιο της Ευρωζώνης η Τράπεζα της Ελλάδος να ασκεί αυτοτελή νομισματική πολιτική, μέχρι του ποσοστού συμμετοχής της στο μετοχικό κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση θα μπορούσε να δώσει στην Ελλάδα μέσω της Τράπεζας της Ελλάδος τη δυνατότητα να ασκήσει αυτοτελή νομισματική πολιτική, ύψους ως και 142,4 δισ. ευρώ, για τη στήριξη της ανάπτυξης, της απασχόλησης και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, καθώς ο ισολογισμός της ΕΚΤ από 12/2/2021 ανέρχεται πλέον σε 7,08 τρις ευρώ (EIR Strategic Alert 25/2/2021).
Για τον λόγο αυτόν λοιπόν απαιτούμε τον πλήρη και ολοσχερή δημόσιο έλεγχο της Τράπεζας της Ελλάδας και την απόσυρση της μετοχής της από το Χρηματιστήριο.
Το Ειδικό Καθεστώς θα μπορούσε να διαμορφωθεί στη βάση ενός Σχεδίου που θα εκπονήσει κυρίαρχα η Ελλάδα και να λάβει νομική μορφή αντίστοιχη με την Απόφαση των Αρχηγών Κρατών ή Κυβερνήσεων συνελθόντων στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου σχετικά με τη νέα διευθέτηση για το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ευρωπαϊκή Ένωση της 18ης και 19ης Φεβρουαρίου 2016. Απόφαση η οποία διασφάλιζε μια Ειδική Σχέση του Ηνωμένου Βασιλείου στην ΕΕ η οποία όμως δεν τέθηκε σε ισχύ καθώς λόγω του Brexit αποφασίστηκε η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ και όχι η εφαρμογή της παραπάνω Ειδικής Σχέσης.
Καθώς λοιπόν ο Σόιμπλε ξεκίνησε ήδη να ρίχνει προειδοποιητικές βολές καλώντας τις χώρες της Ευρωζώνης να αρχίσουν να σφίγγουν το ζωνάρι εφαρμόζοντας τους σκληρούς δημοσιονομικούς κανόνες λειτουργίας της Ευρωζώνης και του Συμφώνου Σταθερότητας η παραπάνω πρότασή μας για Ειδική Σχέση της Ελλάδας εντός ΕΕ και Ευρωζώνης καθίσταται πλέον επιβεβλημένη.
*Ο Νότης Μαριάς, Πρόεδρος του Κόμματος ΕΛΛΑΔΑ-Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ, Καθηγητής Θεσμών της ΕΕ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, πρώην Ευρωβουλευτής,