ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Τιμή και Δόξα στους Ίκαρους της Κωνσταντινούπολης!
prodeals

Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση να καταθέσει τη σύμβαση μίσθωσης των 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων

Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση να καταθέσει τη σύμβαση μίσθωσης των 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων

Τη σύμβαση μίσθωσης και στοιχεία για την κατάσταση, την ηλικία και τα χιλιόμετρα των 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων καλείται να καταθέσει στη Βουλή η κυβέρνηση μετά από πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

Ειδικότερα, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νίκος Παππάς και ο αναπληρωτής τομεάρχης Χρήστος Γιαννούλης κατέθεσαν αίτηση κατάθεσης εγγράφων ώστε να ξεκαθαρίσει το πλαίσιο μίσθωσης των 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ Α.Ε., αλλά και να γνωστοποιηθούν τα πλήρη χαρακτηριστικά των εν λόγω οχημάτων (έτος κατασκευής, ημερομηνία 1ης ταξινόμησης και κυκλοφορίας, διανυθέντα χιλιόμετρα, κ.ά.) καθώς τα μισά περίπου από τα πρώτα 40 βρίσκονται με βλάβες στα αμαξοστάσια.

Όπως τονίζουν στο κείμενό τους προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, η παραλαβή των λεωφορείων έχει καθυστερήσει δραματικά και ενώ οι συνωστισμοί εν μέσω πανδημίας έχουν καταστεί επικίνδυνοι για τη δημόσια Υγεία. Μιλούν για επικοινωνιακό σόου της κυβέρνησης που κατέληξε σε φιάσκο με την αποκάλυψη της ακινητοποίησης λόγω βλαβών σε πολλά από τα πρώτα 40 οχήματα, ενώ αναφέρονται και στο κόστος της μίσθωσης που επιβαρύνει το δημόσιο. «Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η ΟΣΥ Α.Ε. μισθώνει οχήματα δεκαετίας για 4 έτη, καταβάλλοντας κατά μέσο όρο 175.000 ευρώ ανά λεωφορείο, όταν η αγορά ενός καινούριου, αντίστοιχων δυνατοτήτων, οχήματος ανέρχεται -κατά δήλωση του διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΣΥ Α.Ε.- στις 210.000 ευρώ», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Έτσι, ζητούν από τον Κώστα Καραμανλή να καταθέσει:

  • Την τελική σύμβαση μίσθωσης (leasing) των 293 μισθωμένων-μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ Α.Ε.
  • Τις απαντήσεις της διοίκησης της ΟΣΥ Α.Ε., των αντισυμβαλλόμενων εταιρειών και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο ερώτημα του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το ποσοστό των ανοιγμένων υαλοπινάκων (παραθύρων) κάθε λεωφορείου της εν λόγω σύμβασης/συμβάσεων μίσθωσης.
  • Το έγγραφο, το οποίο φέρεται να κατέθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ Α.Ε. προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και στο οποίο εκτιμάται το κόστος αγοράς ενός νέου οχήματος στις 210.000 ευρώ.
  • Τον πλήρη και αναλυτικό κατάλογο των χαρακτηριστικών των μισθωμένων-μεταχειρισμένων λεωφορείων, όπου θα περιέχεται το έτος κατασκευής τους, το έτος της 1ης ταξινόμησης-κυκλοφορίας τους και το σύνολο των διανυθέντων χιλιομέτρων ανά όχημα.
  • Το πρακτικό παραλαβής των 40 πρώτων οχημάτων, όπως αυτό συντάχθηκε και υπογράφηκε από τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής παραλαβής της ΟΣΥ Α.Ε.

Ολόκληρο το κείμενο της ΑΚΕ:

Θέμα: «Καταθέστε τη σύμβαση μίσθωσης και τα πλήρη χαρακτηριστικά, όπως έτος κυκλοφορίας και διανυθέντα χιλιόμετρα, των 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων της ΟΣΥ Α.Ε.»

Τις προηγούμενες ημέρες, η διοίκηση της ΟΣΥ Α.Ε. και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποίησαν εκδήλωση παραλαβής 40 μεταχειρισμένων λεωφορείων, τα οποία -κατά δήλωσή σας- εκτελούν ήδη δρομολόγια στην Αττική. Η παραλαβή των οχημάτων, σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο και παρουσία πλήθους ΜΜΕ, έγινε στο πλαίσιο προμήθειας συνολικά 293 λεωφορείων, τα οποία μισθώθηκαν με τη μέθοδο του leasing. Στόχος σας, όπως έχετε αναφέρει, να ενισχυθούν οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού και να εκλείψουν τα επί πολλούς μήνες και επικίνδυνα για τη δημόσια Υγεία φαινόμενα συνωστισμού επιβατών στα ΜΜΜ.

Όπως και στους διαγωνισμούς προσλήψεων οδηγών και τεχνιτών για την ΟΣΥ Α.Ε. και ΣΤΑΣΥ Α.Ε., όπου υπήρξαν καταγγελίες υποψηφίων ως προς τα αποτελέσματα και τον τρόπο εξαγωγής τους και σχετική παρέμβαση του ΑΣΕΠ, έτσι και σε αυτή την περίπτωση υφίστανται αρκετά «γκρίζα» σημεία. Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο του σχεδίου σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο τέθηκε ζήτημα για το εάν τα 293 μισθωμένα λεωφορεία ανταποκρίνονται στις κείμενες-ισχύουσες διατάξεις (πρωτογενούς – δευτερογενούς νομοθεσίας) που διέπουν τα λεωφορεία που εκτελούν αστικό συγκοινωνιακό έργο στη χώρα μας, ενώ μεγάλη συζήτηση υπάρχει και για το κόστος ενοικίασής τους.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η εταιρεία μισθώνει οχήματα δεκαετίας για 4 έτη, καταβάλλοντας κατά μέσο όρο 175.000 ευρώ ανά λεωφορείο, όταν η αγορά ενός καινούριου, αντίστοιχων δυνατοτήτων, οχήματος ανέρχεται -κατά δήλωση του διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΣΥ Α.Ε.- στις 210.000 ευρώ.

Ταυτόχρονα, αλγεινή εντύπωση προκαλεί η μη δημοσιοποίηση εκ μέρους της εταιρείας των στοιχείων (ιστορικά αρχεία) κάθε μισθωμένου οχήματος, όπως το έτος κατασκευής του, η ημερομηνία της 1ης ταξινόμησης και κυκλοφορίας του, καθώς και τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει κατά την πρότερη κυκλοφορία του.

Επειδή η ενίσχυση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών αποτελεί πρώτιστη επιλογή για την αντιμετώπιση και περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας κατά τη χρήση των ΜΜΜ από τους πολίτες.

Επειδή η ανάληψη της σχετικής πρωτοβουλίας από μέρους σας καθυστέρησε άνω του ενός έτους από την έλευση του κορωνοϊού και την έναρξη της πανδημίας στη χώρα μας, χρόνος αρνητικός ως προς την αντιμετώπιση της πανδημικής κρίσης αλλά ικανός για τη λήψη της συμφερότερης για το δημόσιο απόφασης.

Επειδή τα χαρακτηριστικά των οχημάτων που λειτουργεί η ΟΣΥ Α.Ε., είτε είναι ιδιοκτησία της είτε τα μισθώνει, πρέπει να συμμορφώνονται με τους όρους που απορρέουν από το ελληνικό δίκαιο.

Επειδή σε κάθε σύμβαση-προμήθεια που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό πρέπει να εξασφαλίζονται όροι μέγιστης διαφάνεια και λογοδοσίας.

Αιτούμαστε να κατατεθούν από τον αρμόδιο κ. Υπουργό :

Η τελική σύμβαση ή συμβάσεις μίσθωσης (leasing) των 293 μισθωμένων-μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ Α.Ε.

Οι απαντήσεις της διοίκησης της ΟΣΥ Α.Ε., των αντισυμβαλλόμενων εταιρειών και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο ερώτημα του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το ποσοστό των ανοιγμένων υαλοπινάκων (παραθύρων) κάθε λεωφορείου της εν λόγω σύμβασης/συμβάσεων μίσθωσης.

Το έγγραφο, το οποίο φέρεται να κατέθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ Α.Ε. προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και στο οποίο εκτιμάται το κόστος αγοράς ενός νέου οχήματος στις 210.000 ευρώ.

Ο πλήρης και αναλυτικός κατάλογος των χαρακτηριστικών των μισθωμένων-μεταχειρισμένων λεωφορείων, όπου θα περιέχεται το έτος κατασκευής τους, το έτος της 1ης ταξινόμησης-κυκλοφορίας τους και το σύνολο των διανυθέντων χιλιομέτρων ανά όχημα.

Το πρακτικό παραλαβής των 40 πρώτων οχημάτων, όπως αυτό συντάχθηκε και υπογράφηκε από τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής παραλαβής της ΟΣΥ Α.Ε.

Οι αιτούντες βουλευτές

Παππάς Νικόλαος

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Γιαννούλης Χρήστος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.