Οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης τον τελευταίο καιρό δείχνουν μία προσπάθεια από το Μαξίμου να «κερδίσει» τους νέους, ενόψει και εκλογών, καθώς όλα δείχνουν πως σύντομα οι πολίτες θα προσέλθουν στις κάλπες.

Η μεγάλη αρχή έγινε με το πρόγραμμα εμβολιασμού, εκεί που άνοιξε η πλατφόρμα για τους 30-39, προτού ανοίξει για μεγαλύτερες ηλικίες, παρόλα αυτά η απόφαση της κυβέρνησης να εμβολιάσει τους νέους με το σκεύασμα της AstraZeneca, παρά τις διαφωνίες των επιστημόνων, έχει οδηγήσει σε ελάχιστη προσέλευση μέχρι στιγμής.

Μπορεί τα συστημικά ΜΜΕ να κάνουν λόγο μέχρι και για φρενίτιδα και για νέους που σπεύδουν να εμβολιαστούν, παρόλα αυτά στις συγκεκριμένες ηλικίες το ποσοστό των κλεισμένων ραντεβού μέχρι στιγμής είναι κάτω του 20% (υποστηρίζουν ότι έχουν κλείσει ραντεβού σχεδόν 200.000 άτομα σε μία ομάδα η οποία αριθμεί πάνω από 1 εκατ. άτομα). Και όλο αυτό αν υπολογίσουμε πως την πρώτη ημέρες είχε κλείσει σχεδόν το 10% ραντεβού.

Οι αριθμοί αυτοί, σε συνάρτηση και με την μικρή προσέλευση που υπήρξε στις μεγαλύτερες ηλικίες αναμένεται να οδηγήσουν το πρόγραμμα εμβολιασμού σε «χρεωκοπία», καθώς χρειάζεται να εμβολιαστεί περίπου το 70-75% του πληθυσμού για να αποκτήσουμε το λεγόμενο «τοίχος ανοσίας».

Η κυβέρνηση για να αποφευχθεί αυτό, αλλά και συνάμα να βελτιώσει τα ποσοστά της, προσπαθεί να κερδίσει τους πολίτες με διαφόρους τρόπους. Αναφερθήκαμε στο pronews.gr στα παραπάνω «δικαιώματα» που αναμένεται να έχουν από τον Μάιο (ή Ιούνιο) όσοι έχουν εμβολιαστεί.

Πλην όμως αυτού στο Μαξίμου παραδέχονται πως γίνεται μία προσπάθεια να κερδίσουν τη νεολαία και ήδη έχει τεθεί σε εφαρμογή το πρότζεκτ «17-34».

Οι νέοι έχουν πληγεί περισσότερο απ’ όλους από το lockdown, καθώς εδώ και έναν χρόνο βλέπουν σχολεία και πανεπιστήμια να είναι κλειστά, ενώ αρκετοί απ’ αυτούς βρίσκονται σε αναστολή εργασίας και είναι άγνωστο το εάν θα επιστρέψουν στις εργασίες που έκαναν μέχρι προσφάτως (ένα μεγάλο ποσοστό των νέων εργάζεται στην εστίαση).

Ταυτόχρονα βλέπει την κυβέρνηση Μητσοτάκη να τους κατηγορεί ανοιχτά για την αποτυχία του lockdown και τους χιλιάδες νεκρούς από τον κορωνοϊό, καθώς καθημερινά τα ΜΜΕ δείχνουν τα διάφορα πάρτι που γίνονται, ενώ μέλη της κυβέρνησης και υπουργοί τους δείχνουν με το «δάχτυλο» κατηγορώντας τους για ανευθυνότητα.

Όλο αυτό σε μία γενιά η οποία έχει αναγκαστεί να βγει στην αγορά εργασίας μέσα στην κρίση των Μνημονίων και βλέπει πως -η ήδη δύσκολη ζωή τους- γίνεται ακόμα πιο δύσκολη, καθώς όλες οι οικονομικές προβλέψεις δείχνουν πως έρχονται δύσκολα χρόνια.

Και σε όλο αυτό βλέπουν μία κυβέρνηση να τους επιτίθεται με κάθε αφορμή, την ώρα που η ίδια ψηφίζει ασυλία για τα κυβερνητικά στελέχη της, αλλά και για τους «ειδικούς» που έχουν πάρει τα μέτρα. Να σημειώσουμε εδώ πως οι νέοι χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο το διαδίκτυο και έτσι ενημερώνονται πιο σφαιρικά για την επικαιρότητα, αφού τα περισσότερα κανάλια πήραν έναν πακτωλό χρημάτων για να «ενημερώνουν» τους πολίτες για τον κορωνοϊό και όπως αναφέρουν και οι «Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα» σε σχετική τους έκθεση αποκρύβονται και λογοκρίνονται ειδήσεις που δεν είναι στα «θέλω» της κυβέρνησης.

Η κυβέρνηση έχει στο μυαλό της τα ποσοστά αποδοχής στους νέους, καθώς σύμφωνα με τις συστημικές δημοσκοπήσεις στις ηλικίες 17 έως 34 μόλις το 26% έχει θετική γνώμη για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε την πανδημία η κυβέρνηση.

Επιδόματα και… δικαιώματα στους ΛΟΑΤΚΙ

Η κυβέρνηση προτίθεται να φέρει μπροστά πρωτοβουλίες κυρίως σε πέντε πεδία: εργασία, νέες τεχνολογίες, περιβάλλον, πολιτισμός – αθλητισμός και κοινωνία των πολιτών σε ό,τι αφορά τα ίσα δικαιώματα.

Στο πρωθυπουργικό γραφείο πέφτουν ήδη οι πρώτες ιδέες, αλλά και γίνεται προσεκτικό σκανάρισμα στα… ταμεία προκειμένου να «κλειδώσουν» κονδύλια για συγκεκριμένες δράσεις στήριξης.

Ανάμεσά τους η σκέψη για επέκταση της «Ψηφιακής Μέριμνας», δηλαδή των vouchers για αγορά προϊόντων τεχνολογίας. Φιλοδοξία των πρωθυπουργικών συνεργατών και υπουργών που εμπλέκονται στις συζητήσεις (όπως ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Θοδωρής Λιβάνιος και ο υπουργός Ψηφιακής Δικαυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης) είναι να διαμορφωθεί ένα συνεκτικό πλαίσιο δράσεων.

Κάτι σαν… εθνική στρατηγική για τη νεολαία. Κυβερνητικοί παράγοντες σημειώνουν ότι τα πρώτα δείγματα γραφής θα έρθουν πριν ή εντός του καλοκαιριού, ενώ, κατά κοινή παραδοχή, ένα κρας τεστ προδιαγράφεται το φθινόπωρο στα πανεπιστήμια. Είναι πάντως ενδεικτικό ότι το κυβερνητικό επιτελείο σκοπεύει να «ντύνει» επικείμενες μεταρρυθμίσεις – όπως τα εργασιακά ή και την επικουρική ασφάλιση – με αλλεπάλληλα σινιάλα προς τους νέους.

Ως βασικό εργαλείο για να κλείσουν οι «ρωγμές» μεταξύ κυβέρνησης και νέων αντιμετωπίζεται το Ταμείο Ανάκαμψης, που, κατά την πεποίθηση του πρωθυπουργικού επιτελείου, μιλάει στη γλώσσα των νέων. Κλειδωμένη είναι η απόφαση να ανοίξει άμεσα, στο πρώτο κύμα έργων δηλαδή, το κεφάλαιο «κατάρτιση» του εργατικού δυναμικού με έμφαση στις ψηφιακές δεξιότητες και με βάση την οδηγία Μητσοτάκη για αλλαγές που θα απευθύνονται στη νέα γενιά.

Ο ίδιος ρίχνει το βάρος στην ανάταξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης αλλά και στην πράσινη ανάπτυξη, με το σκεπτικό ότι οι καινοτόμες επενδύσεις μπορούν να απορροφήσουν εξειδικευμένους επιστήμονες. Είναι κάτι που ο Πρωθυπουργός έχει υπογραμμίσει στο παρελθόν προς τη «γαλάζια» νεολαία, βάζοντας ψηλά στην ατζέντα του τη «γεφύρωση της παραγωγικής οικονομίας και της εργασίας με την παιδεία».

Τα προγράμματα κατάρτισης θα συνδέονται με επιδοτούμενες θέσεις εργασίας, ενώ για την ενίσχυση των νέων επιστημόνων «τρέχει» πιλοτικά σε πρώτη φάση η πλατφόρμα rebrain – ένας μηχανισμός σύνδεσης των ελληνικών επιχειρήσεων με επιστήμονες και ερευνητές.

Αντίστοιχα βάρος θα πέσει στις πρωτοβουλίες που δρομολογούνται μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης στους τομείς του πολιτισμού και του τουρισμού, ενώ είναι πλέον θέμα χρόνου να ανοίξει ο φάκελος «ίσα δικαιώματα».

Και σε αυτόν το Μαξίμου επιδιώκει να δώσει αναπτυξιακή χροιά. Συγκεκριμένα, θέλει να έχει στα χέρια του μέσα στο καλοκαίρι τις πρώτες κατευθύνσεις από την ειδική επιτροπή για θέματα ΛΟΑΤΚΙ. Στόχος, να ανακοινωθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με διάλογο με την κοινωνία των πολιτών, ώστε υπουργεία και φορείς να βρεθούν με συγκεκριμένους στόχους και δράσεις που θα ξεδιπλωθούν βραχυπρόθεσμα αλλά και σε βάθος τριετίας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!