Ο υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης και ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό, Γιώργος Χότζογλου μίλησαν σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή για το περιστατικό στη Ρόδο με τον υπάλληλο που πήγε σε πελάτη παραγγελία, σχεδόν κολυμπώντας.
Ο υπουργός Α.Γεωργιάδης, τόνισε πως «όταν ενημερώθηκα χθες για το σχετικό περιστατικό, επικοινώνησα με την Επιθεώρηση Εργασίας και θέλω να ευχαριστήσω τον διοικητή γιατί έδρασε σε πρώτο χρόνο και στείλαμε κλιμάκιο στην επιχείρηση σε λιγότερο από 1 ώρα.
Ο έλεγχος έγινε εξονυχιστικά μέχρι το απόγευμα. σε αυτή την επιχείρηση δεν διαπιστώθηκαν παραβάσεις. Η σχετική εικόνα που βλέπουμε εμένα προσωπικά, δεν μου αρέσει καθόλου. Δεν προσκρούει σε κάποια κείμενη διάταξη που θα μπορεί η Επιθεώρηση Εργασίας να βάλει πρόστιμο για το συγκεκριμένο θέμα.
Ο δε υπάλληλος φέρεται να είναι υπέρ αυτής της πρακτικής, λόγω των φιλοδωρημάτων. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κείμενη διάταξη που να περιγράφει αυτό που βλέπουμε στην εικόνα μας. Θα καλέσω τον κ. Χότζογλου στο γραφείο μου, και δέχομαι να ασχοληθούμε και με την αξιοπρέπεια των εργαζομένων».
«Η Επιθεώρηση Εργασίας κάνει ελέγχους. Η έκταση της τουριστικής έντασης αυτούς τους μήνες είναι πολύ μεγάλη και η Επιθεώρηση Εργασίας δεν μπορεί να είναι πανταχού παρούσα. Όταν ζήτησα την παρέμβαση της Επιθεώρησης Εργασίας για το περιστατικό στην Κρήτη, η παρέμβαση ήταν εξαιρετικά αποτελεσματική.
Ο εργαζόμενος έλαβε όλους τους μισθούς που του χρωστούσαν, προσελήφθη, του πλήρωσαν όλα τα έξοδα νοσηλείας, και πλήρωσαν και το πρόστιμο στην Επιθεώρηση Εργασίας. Έλεγχοι γίνονται και να ξέρουν όλοι ότι και τα social media θα είναι στοιχείο ελέγχου», συμπλήρωσε ο κ. Γεωργιάδης.
Και πρόσθεσε: «Η πρόθεσή μου είναι να είναι το κράτος φιλικό προς την επιχείρηση αλλά αυτό να γίνεται με απόλυτο σεβασμό στην αξιοπρέπεια και στα δικαιώματα των εργαζομένων. Το κομμάτι της ασφάλειας εργασίας πρέπει να το δούμε και γίνει κάτι πιο συγκεκριμένο. Το κομμάτι των κατασκευών αποτελεί έλεγχο που έχει κηρύξει το υπουργείο Ναυτιλίας».
Παράλληλα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό, Γιώργος Χότζογλου, τόνισε:
«Διάβασα και εγώ ότι ο εργαζόμενος συναίνεσε στο να δουλεύει υπό αυτές τις συνθήκες, δεν ξέρω αν είναι αλήθεια, περιμένω να επιβεβαιωθεί και να δούμε τι ειπώθηκε στον έλεγχο. Η κατάσταση αυτή επικρατεί χρόνια και το λέμε συνέχεια ότι η κατάσταση έχει πιάσει πάτο, και κάποιοι έλεγαν ότι είμαστε τεμπέληδες και ότι δεν θέλουμε να πάμε για δουλειά. Ότι καλομάθαμε στα επιδόματα.
Η κατάσταση είναι έτσι και χειρότερα και σε άλλες περιοχές της Ελλάδος. Όταν την περίοδο του Πάσχα λίγο πριν ανοίξουν τα ξενοδοχεία, οι καμαριέρες έμπαιναν στις άδειες πισίνες και έτριβαν με σκούπες τα πλακάκια για να τα καθαρίσουν, μετά έκαναν τους κηπουρούς. Υπήρξε περιστατικό που σεφ είπε σε ανασφάλιστο εργαζόμενο να πάρει ένα καζάνι με καυτό λάδι και να το μεταφέρει και έπεσε κάτω και περιλούστηκε, υπήρξε παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας», είπε αρχικά.
«Κρατάμε την άμεση παρέμβαση του υπουργού εργασίας κ. Γεωργιάδη, είναι κάτι που τα τελευταία χρόνια είχε λείψει. Επίσης υπάρχει και παντελής έλλειψη ελεγκτικών μηχανισμών. Και το γεγονός ότι υπάρχουν κλαδικές συμβάσεις και τοπικές. Χαιρετίσαμε και τις δύο, όμως ποιός τις εφαρμόζει και ποιος τους ελέγχει;», πρόσθεσε ο κ. Χότζογλου.
Αναφορικά με αυτό που ειπώθηκε ότι ο εργαζόμενος φέρεται να συμφωνούσε με αυτούς τους όρους, για τα περισσότερα χρήματα, ο κ. Χότζογλου επεσήμανε πως, «όταν ακούτε μισθό 1.500 ευρώ τον μήνα καθαρά συν διαμονή και διατροφή, αυτό σημαίνει 30 μέρες δουλειά χωρίς ρεπό, 10-12 ώρες την ημέρα χωρίς προσαύξηση για νυχτερινή εργασία και χωρίς την Κυριακή».