Κρίσιμα ερωτήματα θέτει ο βουλευτής της «Ελληνικής Λύσης» και έμπειρος πιλότος της Αεροπορίας Στρατού Αντώνης Μυλωνάκης, αναφορικά με την απόπειρα διάθεσης 1,3 δισ. ευρώ από τα λεφτά των Ελλήνων φορολογουμένων, δηλαδή όσο 11 ολοκαίνουργια μαχητικά Rafale F3.R, για απλά μεταφορικά ελικόπτερα από την Sikorsky-Lockheed.
Την στιγμή που σαμποτάρεται συστηματικά το πρόγραμμα των προηγμένων μεταφορικών ελικοπτέρων NH-90, για τα οποία έχουν ήδη καταβληθεί 700 εκατ. ευρώ και έχουν παραληφθεί μόνο 15 από τα 20!
Και επειδή δεν αγόρασε η κυβέρνηση της ΝΔ και ο Κ.Φλώρος ανταλλακτικά το 2019 σήμερα πετάει μόνο ένα!
Τα περισσότερα μάλιστα, από τα NH-90, είναι «μέσα στις ζελατίνες τους» εντελώς αχρησιμοποίητα ή με ελάχιστες ώρες πτήσης, και βάση της σύμβασης πρέπει να παραληφθούν ακόμα πέντε, συγκροτώντας μία μεταφορική δύναμη που μπορεί με μία διαδρομή να μεταφέρει ένα ολόκληρο τάγμα.
Να σημειώσουμε ότι τα γαλλογερμανικά NH-90 έχουν διπλάσια μεταφορική ικανότητα από τα αμερικανικά UH-60.
Και έρχεται ο Α/ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κ.Φλώρος και προωθεί την αγορά 24 + 11 (αρχικά είχαν πει συνολικά 48 αλλά είναι σαφές ότι δεν ξέρουν καν τι τους γίνεται και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να υπάρχει «ρευστότητα» προς »όλες τις πλευρές») μονάδων.
Αντιπρόσωπός των Blackhawk, είναι η εταιρεία «Aeroservices» του Δ.Δάφνη (φωτό), για την οποία έχει τεθεί θέμα που συνδέει, την αγορά των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων που προώθησε η ίδια εταιρεία, ΜΗ-60R, με την διακίνηση μιζών οι οποίες επενδύθηκαν για την αγορά, μεζονετών και όχι μόνο.
Αυτά τα λέει το επίσημο πληροφοριακό δελτίο της ΕΥΠ βάσει του περιεχομένου των υποκλοπών, που υπέγραψαν έξι διευθυντές της ΕΥΠ και η εισαγγελέας της υπηρεσίας, από τις συνομιλίες που καταγράφηκαν του «στόχου» 518C που αντιστοιχούσε στο όνομα του Α/ΓΕΕΘΑ Κ.Φλώρου.
Ολόκληρη η ερώτηση με αριθμό πρωτοκόλλου ΑΠ3235/11.4.2023 είναι αυτή:
«ΠΡΟΣ: τον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας
ΘΕΜΑ: «Επικείμενη προμήθεια Ελικοπτέρων ‘Blackhawk’»
Κύριε Υπουργέ,
Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, η Ελληνική Κυβέρνηση απέστειλε την Επιστολή Αιτήματος (LoR) προς τις αμερικανικές υπηρεσίες για την αγορά εικοσιτεσσάρων (24) ελικοπτέρων, τα οποία θα είναι νέας κατασκευής, τύπου «UH-60M Black Hawk» με συνολικό κόστος της τάξεως του 1,2 δισ. €, με προαίρεση για έντεκα (11) ακόμα.
Μάλιστα η ταχύτητα υποβολής της LOR μπορεί να προσδώσει χαρακτηριστικά προχειρότητας καθώς από δημοσιεύματα προκύπτει ότι ενώ η εξουσιοδότηση στη ΓΔΑΕΕ από τον αρμόδιο Υπουργό αφορούσε σε εικοσιτέσσερα συν έντεκα (24+11) ελικόπτερα, με κάποιον ανεξήγητο τρόπο στο προς αποστολή έγγραφο LoR προστίθεται η πρόβλεψη επιπρόσθετου δικαιώματος προαίρεσης (option) για ακόμα 25 ελικόπτερα.
Σημειωτέον εστί ότι δεν έχουν γίνει γνωστές ακόμη οι προθέσεις του Υπουργείου αναφορικά με την εμπλοκή της εγχώριας βιομηχανίας στην εν λόγω προμήθεια.
Η κίνηση απόκτησης των ελικοπτέρων αυτών εγείρει πολλά ερωτηματικά τη στιγμή πουο Ελληνικός Στρατός δεν έχει παραλάβει όλα τα ελικόπτερα, ίδιας κατηγορίας, τύπου «ΝΗ-90», τα οποία παραγγέλθηκαν στις αρχές τις δεκαετίας του 2000.
Μάλιστα για τα συγκεκριμένα ελικόπτερα η κατάσταση είναι δραματική καθώς έχουν παραληφθεί δεκαπέντε (15) από τα είκοσι (20) ενώ η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης-Follow On Support (FOS) τελεί ακόμα υπό διαπραγμάτευση.
Να σημειωθεί ότι η σύμβαση FOS έχει εγκριθεί από την Βουλή την 21η Οκτωβρίου 2021 και έκτοτε δεν έχει προχωρήσει στερώντας από τον Ελληνικό Στρατό την πολύτιμη συνεισφορά των εν λόγω
ελικοπτέρων.
Επιπροσθέτως, η υποστήριξη των «CH-47 Chinook» φαίνεται να προχωράει και αυτή με αργούς ρυθμούς με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επιχειρησιακή αξιοποίηση του τύπου.
Τέλος, παρά την καθομολογουμένη πρόθεση του Υπουργείου για ενίσχυση της εγχώριας βιομηχανίας, τα ποσά που έχουν διατεθεί για αυτή μέσω των προμηθειών αυτών είναι μηδαμινά.
Βάσει των ανωτέρω:
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η σύμβαση FOS των ελικοπτέρων «ΝΗ-90» και γιατί δεν έχει υπογραφεί ακόμα;
2. Σε τι ενέργειες έχει προβεί το Υπουργείο για να προχωρήσει η σύμβαση FOS των ελικοπτέρων «ΝΗ-90», η οποία έχει κυρωθεί από το ελληνικό κοινοβούλιο πριν 1,5
χρόνο;
3. Το «ΝΗ-90» βρίσκεται ακόμα στο σχεδιασμό του ΓΕΣ ή μήπως το ΓΕΕΘΑ προτίθεται να πουλήσει τα εν λόγω ελικόπτερα για μείωση της πολυτυπίας;
4. Για ποιο λόγο δεν διεξήχθη ανοιχτή, διεθνής διαγωνιστική διαδικασία μέσω της οποίας η χώρα θα λάμβανε μεγαλύτερα οφέλη ενώ αντίθετα εστάλη η LOR για τα «Sikorsky»;
5. Είναι αλήθεια ότι το Υπουργείο και το αρμόδιο επιτελικό γραφείο έδωσε εντολή στην Πολεμική Αεροπορία να μην καλέσει άλλη ανταγωνίστρια ευρωπαϊκή εταιρεία με το πρόσχημα της ομοιοτυπίας.
6. Υπάρχει πρόβλεψη για την εμπλοκή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στην προμήθεια των «Blackhwak», για την οποία θα δαπανηθούν € 1.2 δις και τι είδους έργο
θα της ανατεθεί;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΜΥΛΩΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ»
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.