Tα νέα μέτρα του υπουργού Κώστα Σκρέκα κατά της ακρίβειας θα αποτύχουν οικτρά καθώς σχεδόν τα 8 στα 10 προϊόντα στα ράφια των super markets δεν περιλαμβάνονται μέσα σε αυτά.
Αυτό συμβαίνει γιατί τα νέα μέτρα είναι εστιασμένα σε μια αγορά των 850 εκατ. ευρώ όπως αυτή των απορρυπαντικών και των προϊόντων οικιακής χρήσης ενώ η αξία για παράδειγμα της αγοράς τροφίμων διαμορφώνεται στα 6,5 δισ ευρώ το χρόνο.
Ωστόσο, το ποσοστό των προϊόντων που είναι σε καθεστώς επιτήρησης των τιμών ανεβαίνει στο 26% μαζί με την κατηγορία των ειδών προσωπικής υγιεινής που αποτιμάται σε 900 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Δηλαδή για το 75% των βασικών προϊόντων δεν υπάρχει κανένας τιμολογιακός έλεγχος.
Οι προμηθευτές σύμφωνα με τις νέες αυστηρές οδηγίες του υπουργείου Ανάπτυξης διαμόρφωσαν χαμηλότερες αρχικές τιμές αλλά οι προσφορές χάθηκαν από τα ράφια ή έγιναν επουσιώδεις.
Έτσι τα μικρομεσαία και φτωχά νοικοκυριά θα χρηματοδοτήσουν τα «πλούσια» νοικοκυριά διότι τα μέτρα ευνοούν την πτώση των αρχικών τιμών.
Επίσης, εντοπίστηκαν προϊόντα που δεν συμμορφώθηκαν με την υπουργική απόφαση.
Αναμένουμε από το υπουργείο Ανάπτυξης να δώσει στη δημοσιότητα όσα προϊόντα δεν προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα.
Το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε μείωση αρχικών τιμών σε 3.900 προϊόντα μετά τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Στο βρεφικό γάλα φαίνεται ότι οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15% καθώς αποδείχθηκε πως οι εταιρείες είχαν αδικαιολόγητα τόσο υψηλή τιμή.
Ωστόσο, όπως μετέδωσε το OPEN, οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστική διαφορά στις τιμές πριν και μετά την εφαρμογή των μέτρων.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, άλλοτε βλέπουν πολύ μικρή πτώση τιμής, ενώ σε ορισμένα προϊόντα δεν βλέπουν απολύτως καμία διαφορά στο κόστος.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN, υπάρχει απορρυπαντικό σε μορφή ταμπλέτας που πριν και μετά την εφαρμογή του μέτρου δεν είχε καμία απολύτως αλλαγή στην τιμή του, αλλά αντίθετα είδε και μία αύξηση της τάξεως του 1 ευρώ (πιο συγκεκριμένα από 9.98 σε 10.90)!
Την ίδια στιγμή, οδοντόκρεμα είδε την τιμής της να αυξάνεται γιατί το σουπερμάρκετ κατάργησε την προσφορά του 50%.
Το μεγάλο ζήτημα όμως για τους καταναλωτές δεν είναι άλλο από τα τρόφιμα.
Και αυτό γιατί χωρίς τρόφιμα δεν ζει κανείς…