Το λογότυπο που επιλέχθηκε μετά από διαγωνισμό με απευθείας ανάθεση, για το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει εξελιχθεί σε μέγιστο πολιτικό σκάνδαλο καθώς επί της ουσίας «υποδεικνύει» τρόπους για το πως κερδίζονται 30.000 € με ένα… απλό «Μ» (δεν είχε τίποτα το περίτεχνο) τη στιγμή που χιλιάδες εργαζόμενοι δουλεύουν ακόμα και δωδεκάωρα καθημερινά για να κερδίσουν 800 € το μήνα!
Ένα «Μ» το οποίο μόλις σε 1 δευτερόλεπτο μπορούσε να απεικονιστεί στο χαρτί.
Αυτό που δεν έχει εξηγηθεί είναι πως μετά από δύο διαγωνισμούς που προκηρύχθηκαν και τις αρκετές συμμετοχές για την υλοποίηση του λογότυπου, η οπτική ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης κοστολογήθηκε στα 30.000 ευρώ, ενώ δόθηκε τελικά σε απευθείας ανάθεση σε μία εταιρία γραφιστικής!
Ο creative director άλλης εταιρείας, που συμμετείχε στον διαγωνισμό αλλά απορρίφθηκε, Νίκος Γεωργόπουλος, αποκάλυψε πως δεν δόθηκε ποτέ «κάποια ιδιαίτερη εξήγηση».
«Κρίθηκε αγώνος ο διαγωνισμός χωρίς κάποια ιδιαίτερη επεξήγηση. Λέγανε ότι δεν θα λειτουργήσει στον αστικό ιστό και αυτή ήταν η δικαιολογία που λέγανε», ανέφερε αρχικά, μιλώντας νωρίτερα σήμερα το πρωί σε τηλεοπτική εκπομπή και συνέχισε:
«Το λογότυπο είναι αμήχανο και δεν ξέρουμε από πού έρχεται πού πάει και τι θέλει να πει ακριβώς.
Ήταν μια φοβερή ευκαιρία για να δημιουργηθεί ένα σύμβολο για ένα τόσο εμβληματικό έργο. Εμείς κάναμε μια πρόταση για το λογότυπο και για την συνολική οπτική ταυτότητα».
Προφανώς κάποιοι στην κυβέρνηση ήθελαν κάτι… «απλό». Έστω και έτσι όμως πως αιτιολογείται ότι για την εργασία ενός δευτερολέπτου και για μία «μολυβιά» δόθηκαν 30.000 €;
Αναλογικά το ζήτημα που έχει προκύψει με το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι πολύ πιο δυσάρεστο για τους Έλληνες πολίτες για να το «χωνέψουν», από αλλά σαφώς μεγαλύτερα σκάνδαλα που εμπλέκονται υπερπολλαπλάσια χρηματικά ποσά, γιατί τους θυμίζει ότι ζουν σε μία δύσκολη βιωματική πραγματικότητα και θα συνεχίσουν να ζουν σε αυτή γιατί τα δικά τους «Μ», όσα κι αν γράψουν θα συνεχίσουν να κοστολογούνται για 800 € μηνιαίως.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο λογότυπο όσο κι αν στερούνταν φαντασίας φέρεται να είναι «copypaste» από εστιατόριο στην Τενερίφη!
Αξίζει επίσης να σημειωθεί η δήλωση του υπουργού μεταφορών και υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα όταν κλήθηκε να σχολιάσει τον σάλο που έχει προκληθεί για το λογότυπο αυτό:
«Ως προς αυτό το λογότυπο, προσωπικά γούστα τού καθενός. Η αισθητική του καθενός είναι υποκειμενική, ακολουθήθηκε μια διαδικασία από την Ελληνικό Μετρό, με διαγωνισμό που όμως έγινε μόνο για το λογότυπο».
Το κακό είναι ότι τα 30.000 € δεν είναι καθόλου υποκειμενικά…
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.