Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και πρώην Α/ΓΕΑ Ευάγγελος Τουρνάς, για να δικαιολογήσει το γεγονός ότι η φωτιά στο Βαρνάβα ξέφυγε τη νύχτα της Κυριακής και κατέκαψε όλη την βόρειο ανατολική Αττική μέχρι και το Χαλάνδρι, χρησιμοποίησε την μόνιμη επωδό ότι τα εναέρια πυροσβεστικά μέσα δεν επιχειρούν τη νύχτα!
Για κάποιο μυστηριώδη λόγο στην Ελλάδα εξακολουθούμε να σβήνουμε φωτιές μόνο την ημέρα και τη νύχτα αυτές γίνονται τετραπλάσιες σε μέγεθος συνήθως λόγω ισχυρών ανέμων και καθίσταται ανεξέλεγκτες.
Ενώ υπάρχει πλέον εδώ και χρόνια η τεχνολογία για ασφαλή, σε ό,τι αφορά τα πληρώματα, κατάσβεση των πυρκαγιών κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Είναι σα να λέμε ότι «τη νύχτα δεν πολεμάμε».
Αυτό αποδεικνύουν δύο κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες οι οποίες διαθέτουν εναέρια μέσα που σβήνουν τις πυρκαγιές και κατά τη διάρκεια της νύχτας
Αναφερόμαστε στην Coulson Aviation και στην NightFlight Concepts.
Η NightFlight Concepts αναφέρει για το θέμα:
«Οι πυρκαγιές γίνονται πιο άγριες και συχνές, αυτή είναι η ατυχής πραγματικότητα. Μία από τις καλύτερες προσεγγίσεις για τη μείωση των πυρκαγιών είναι τη νύχτα.
Κατά τη διάρκεια της νύχτας, η υγρασία αυξάνεται, οι θερμοκρασίες πέφτουν και οι άνεμοι πεθαίνουν.
Αυτές είναι ιδανικές συνθήκες για να μετριαστεί η σοβαρότητα της πυρκαγιάς.
Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα: “Μπορούν τα πυροσβεστικά αεροπλάνα να πετούν τη νύχτα;”
Ναι, μπορούν πραγματικά με τη βοήθεια των γυαλιών νυχτερινής όρασης (NVGs)».
Η εταιρεία λοιπόν θεωρεί τη νύχτα όχι ως εμπόδιο αλλά ως ατού για τις πυροσβεστικές υπηρεσίες!
Να θυμίσουμε επίσης ότι έτσι επιχειρούν και οι πιλότοι της ΠΑ.
Το παράξενο λοιπόν δεν είναι αν είναι εφικτό να υπάρξει νυχτερινή αεροπυρόσβεση, γιατί αυτή υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια (στο εξωτερικό), αλλά αντίθετα χρήζει εξηγήσεως γιατί δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα στην Ελλάδα!
Όλοι ξέρουν ότι η φωτιά στο Βαρνάβα η οποία εξελίχθηκε σε πραγματική καταστροφή ξέφυγε το βράδυ.
Βέβαια, θα θυμίσουμε ότι η φωτιά ξέσπασε στις τρεις το μεσημέρι της Κυριακής και δεν είχε σβηστεί μέχρι τις οκτώμισι το βράδυ όταν και νύχτωσε.
Αυτό είναι το πρώτο σκέλος της ανικανότητας του κρατικού μηχανισμού και οφείλεται κυρίως όχι μόνο στην κακή οργάνωση αλλά και στα ανεπαρκή εναέρια μέσα που επιχειρούν κατά τη διάρκεια της… ημέρας.
Εν συνεχεία, από τη στιγμή που τα όποια εναέρια μέσα σταμάτησαν να επιχειρούν η φωτιά επεκτάθηκε σε μία δυσανάλογα μεγάλη έκταση.
Δεν είναι όμως δυνατόν να ξεκινούν οι εναέριες επιχειρήσεις με το πρώτο φως της ημέρας και να σταματούν με το που δύει ο Ήλιος.
Είμαστε στο έτος 2024!
Άρα για να μην προμηθεύονται τέτοια συστήματα που να επιτρέπουν την νυχτερινή αεροπυρόσβεση, αφού λένε ότι ήδη δίνουν πολλά δισεκατομμύρια ευρώ τα οποία μπαίνουν σε διάφορες τσέπες, για να υλοποιηθεί το εθνικό πρόγραμμα Πολιτικής Προστασίας «ΑΙΓΙΣ», τότε αυτό σημαίνει ότι δεν είναι οικονομικό το θέμα και μάλλον ουδέποτε ήταν.
Φαίνεται πως κάποιοι θέλουν να καίγονται τα δάση για να «φυτρώνουν» μετά ανεμογεννήτριες.
Γιατί πάντα στο τέλος όλα έχουν λογικές εξηγήσεις τίποτα δεν γίνεται τυχαία…