Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι το 2019 κυκλοφορούσαν 850 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας ενώ σήμερα έχουν φτάσει τα 1.350 , τονίζοντας πως: «Η εκτίμηση και η δέσμευση που έχουμε δώσει ως Κυβέρνηση είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης να λειτουργήσει στο τέλος του 2023», δήλωσε ο κ. Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1 και στην εκπομπή “Καλημέρα Ελλάδα”, με τον κ. Γιώργο Παπαδάκη.
Σχετικά με κυκλοφοριακό, ο Κ. Καραμανλής τόνισε ότι στην Ελλάδα το λάθος, που έχει γίνει, είναι πως οι φορείς που εμπλέκονται είναι περισσότεροι από ότι θα έπρεπε.
«Τον πολίτη όμως δεν τον ενδιαφέρει ποιος έχει την αρμοδιότητα για ένα φανάρι, δεν τον ενδιαφέρει ποιο υπουργείο είναι αρμόδιο.
Λέει: Εσείς είστε υπεύθυνοι, καθίστε και βρείτε λύσεις», και εν συνεχεία δήλωσε ότι για πρώτη φορά γίνεται ένα σημαντικό, βασικό βήμα: Ο Μητροπολιτικός Φορέας, που σημαίνει ότι “όσοι έχουμε την ευθύνη, θα κάτσουμε σε ένα τραπέζι και θα αποφασίσουμε».
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει παρουσιάσει ένα σχέδιο 4+4 σημείων για το κυκλοφοριακό. Είπε μάλιστα ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει περιορισμένες αρμοδιότητες για το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά πρόσθεσε ότι η Κυβέρνηση έχει την ευθύνη του συντονισμού όλων των φορέων.
Ο υπουργός σχολίασε: «Μας πήρε 28 χρόνια να ξεκινήσουμε καινούρια γραμμή Μετρό. Επισκέφθηκα προχτές το εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό και το σκεφτόμουν», φανερώνοντας ότι για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις και βραχυπρόθεσμες, αλλά κυρίως μακροπρόθεσμες.
Εν συνεχεία μίλησε και για το Ελληνικό και για το γεγονός πως γίνεται ένα από τα μεγαλύτερα έργα ανάπλασης και θα πρέπει να πραγματοποιηθούν και συγκεκριμένα οδικά έργα, τα λεγόμενα έργα Αττικής: Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως και οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα, όπου θα γίνει και σιδηροδρομική σύνδεση.
Σχετικά με την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το 2019 κυκλοφορούσαν 850 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και σήμερα κυκλοφορούν 1.350. “Δεν έχουμε μείνει με σταυρωμένα τα χέρια”, τόνισε, αναφέροντας ότι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχει προχωρήσει και ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων οχημάτων. Σημείωσε ότι τα πρώτα νέα, ηλεκτροκίνητα, λεωφορεία αναμένονται στις αρχές του 2023.
«Αυτοί οι διαγωνισμοί είναι δύσκολοι και δαιδαλώδεις, τουλάχιστον όμως αυτή τη φορά έχουμε χρηματοδότηση. Πολύ βασικό. Δηλαδή έχουμε τα απαραίτητα χρήματα για τα πάρουμε τα λεωφορεία. Διότι παλιότερα, ξέρετε τι έκαναν; Πολλές φορές ανακοίνωναν ότι θα πάρουν κάτι, χωρίς να έχουν τα χρήματα. Και μετά απλά πέταγαν το μπαλάκι των ευθυνών δεξιά κι αριστερά», σχολίασε επίσης ο κ. Καραμανλής.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και της διεθνούς κρίσης στον τομέα των κατασκευών, λέγοντας: «Το ζήτημα που έχουμε με τα μεγάλα έργα ή με τις παραγγελίες που παίρνουμε για λεωφορεία και για συστήματα των υπογείων έργων, έχει να κάνει με τα τεράστια προβλήματα στις γραμμές παραγωγής στην Ασία.
Γιατί, όπως όλοι βλέπουμε, η πανδημία, ο πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν δημιουργήσει θέματα στις γραμμές παραγωγής. Αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο το αντιμετωπίζουμε», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Εδώ όμως που το Υπουργείο και η Κυβέρνηση ήταν ένα βήμα μπροστά, είναι ότι όταν ξεκίνησαν όλες αυτές οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών, εμείς με υπουργικές αποφάσεις αναθεωρήσαμε σε πολύ σημαντικό βαθμό τις τιμές, έτσι ώστε να μπορέσουμε να τους δώσουμε μία ανακούφιση» .
Σε ό,τι έχει να κάνει με την Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι ακόμη και οι πιο κακόπιστοι παραδέχονται ότι η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχει βελτιωθεί σημαντικά, σημειώνοντας ότι η ανανέωση του στόλου στη συμπρωτεύουσα είναι ακόμη μεγαλύτερη από ό,τι στην Αθήνα.
Μάλιστα έκανε λόγο για το μετρό λέγοντας: «Η εκτίμηση και η δέσμευση που έχουμε δώσει ως Κυβέρνηση είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης να λειτουργήσει στο τέλος του 2023” και πρόσθεσε: «Εμείς είχαμε πει Απρίλιο του 2023, αλλά κάποιοι μας έτρεξαν, με «πολιτική κάλυψη» σε προσφυγές για το σταθμό Βενιζέλου και πήγαν το έργο μήνες πίσω. Αλλά το 90% του έργου έχει ολοκληρωθεί. Τις επόμενες ημέρες θα δείτε κι άλλες πλατείες, που ήταν εργοτάξια για πάνω από 12 χρόνια ταλαιπωρώντας τους Θεσσαλονικείς, να παραδίδονται πίσω στην πόλη και αυτό είναι μία ένδειξη ότι το έργο βρίσκεται στο τελευταίο του στάδιο».
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στη δημοπράτηση σιδηροδρομικών έργων ύψους 5 δισ. ευρώ και στο «Λευκό Βέλος», τονίζοντας ότι ο πολυπόθητος στόχος είναι να γίνει ηλεκτροκίνητη η γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη και να διαρκεί η διαδρομή περίπου 3:30-3.40 ώρες.
Τόνισε επίσης ότι με την επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς Πειραιά θα συνδεθεί επιτέλους για πρώτη φορά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.
«Όλες αυτές οι κινήσεις που έχουμε κάνει, όλα αυτά τα έργα τα οποία ξεδιπλώνουμε, είναι έργα που δεν είναι αποσπασματικά. Είναι κινήσεις ενός σχεδίου για να βελτιώσουμε τις υποδομές και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Κλείνοντας την συνέντευξη , σε ερώτηση για τα σενάρια πρόωρων εκλογών και ανασχηματισμού, ο κ. Καραμανλής απάντησε: «Αυτές οι αποφάσεις λαμβάνονται από έναν, όχι από πολλούς: Από τον Πρωθυπουργό της χώρας. Και ο πρωθυπουργός της χώρας έχει πει ότι θα κάνει εκλογές στο τέλος της τετραετίας. Εγώ λοιπόν αυτό κρατάω. Βέβαια, ολοκληρώνοντας τον 3ο χρόνο διακυβέρνησης, εκ των πραγμάτων μπαίνουμε σε προεκλογικό χρόνο. Όσο για τον ανασχηματισμό, επίσης αποφασίζει ένας -και πολύ σωστά κατά τη γνώμη μου» .