Η κυβέρνηση διά στόματος του αρμόδιου υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου και σχετικά με τις δύο παραλίγο σιδηροδρομικές τραγωδίες που αποφεύχθηκαν από καθαρή τύχη χθες και σήμερα, δηλώνει ότι όλα πήγαν καλά, όλα δούλεψαν κανονικά και δεν κινδύνευσε κάνεις σοβαρά!

Αναφέρονταν στο περιστατικό μεταξύ των σταθμών της Αθήνας και των Αγίων Αναργύρων, όπου δύο αμαξοστοιχίες παραλίγο να συγκρουστούν μετωπικά και έλαβε χώρα το πρωί της Παρασκευής και σε αυτό που συνέβη σήμερα με δέντρα που έπεσαν και «καρφώθηκαν» σε διερχόμενο τρένο στην σιδηροδρομική γραμμή προς Χαλκίδα!

Μάλιστα αυτό το αιτιολόγησε λέγοντας πως οφείλεται στα ατελείωτα (!) χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου!

Το σωματείο των μηχανοδηγών σε ανακοίνωσή του ανέφερε ότι στο συγκεκριμένο τμήμα της μονής γραμμής δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα, και ότι η τραγωδία αποφεύχθηκε χάρη στην εμπειρία του μηχανοδηγού που αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα δύο τρένα, κάτι που επιβεβαίωσε και με ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ.

Με λίγα λόγια οι επιβαίνοντες γλίτωσαν από καθαρή τύχη και από το θέλημα του Θεού!

Ο κ. Οικονόμου ωστόσο μιλώντας στο ΣΚΑΪ είπε ότι «δεν υπήρξε κανένας κίνδυνος για κανέναν» και το περιστατικό είναι «σοβαρό μόνο στη θεωρία»!

«Υπήρχαν οι δικλείδες ασφαλείας» ανέφερε ο υπουργός, οι οποίες μάλιστα «λειτούργησαν» και για αυτό δεν έγινε το ατύχημα, κρίνοντας προφανώς εκ του αποτελέσματος.

Μάλιστα υποστήριξε ότι οι σταθμάρχες συνεννοήθηκαν μεταξύ τους με το παλιό σύστημα, καθώς η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργούσε λόγω έργων στα Σεπόλια.

«Οι σατανικές συμπτώσεις είναι καλές για τα μυθιστορήματα», επέμεινε ο κ. Οικονόμου. «Εδώ μιλάμε για την ασφάλεια του κόσμου. Τα Τέμπη ήταν ένα τραγικό, πολύ κακό περιστατικό. Όμως, δεν έχουμε τέτοιες περιπτώσεις» ανέφερε.

«Υπάρχει δικλείδα ασφάλειας, έχουν πολλά επίπεδα συνεννόησης οι μηχανοδηγοί με τους σταθμάρχες, δεν είναι ότι κοιμήθηκα εγώ, δεν έκανα εγώ καλά τη δουλειά μου, τρακάρουν τα τρένα. Λειτούργησε ο μηχανισμός με ασφάλεια, δεν κάναμε βουντού».

Ωστόσο, ο Γενικός Κανονισμός Ασφαλείας, δηλαδή η συνεννόηση μέσω τηλεγραφημάτων και όχι μέσω σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας, δεν τηρήθηκε όπως υποστηρίζουν ο υφυπουργός αλλά και η Hellenic Train σε ανακοίνωσή της, που προσπάθησε επίσης να υποβαθμίσει το γεγονός.

Το σωματείο των μηχανοδηγών δημοσίευσε μάλιστα και για του λόγου το αληθές την οδηγία που έλαβε γραπτά ο ένας οδηγός να εισέλθει στη γραμμή, που υποτίθεται θα ήταν ελεύθερη αλλά τελικά δεν ήταν.

Στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν:

«Για άλλη μια φορά εργαζόμενοι και επιβάτες βρέθηκαν μπροστά στον κορμό ενός πεσμένου δέντρου στον προαστιακό Αθήνας.

Οι φωτογραφίες που δημοσιεύουμε αποτελούν άλλο ένα ντοκουμέντο για την απαξίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Θυμίζουμε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών δεν έχει απαντήσει σε αιτήματα μας για συνάντηση.

Η νέα Διοίκηση της Ηellenic Train παρακολουθεί με απάθεια την διάλυση ενώ επικαλείται τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης για το χτεσινό συμβάν στα Σεπόλια την ώρα που γνωρίζει ότι αυτός ΔΕΝ τηρήθηκε αφού στον μηχανοδηγό της 1210 δόθηκε και υπόδειγμα 1001 κατά την αναχώρηση του!

Η σύγκρουση αποσοβήθηκε λόγω της προσοχής των 2 μηχανοδηγών, ξεκάθαρα!

Με την λανθασμένη λοιπόν χτεσινή της ανακοίνωση και προσλαμβάνοντας συνταξιούχους που περιύβριζαν τους νεκρούς συναδέλφους στα Τέμπη και στοχοποίησαν το Σωματείο μας, η διοίκηση της Hellenic Train προσπαθεί να υποβαθμίσει τις πολιτικές ευθύνες για την απαξίωση του σιδηροδρόμου. Μόνο που έτσι δεν δίνονται λύσεις στα προβλήματα.

Η απαξίωση, η διάλυση, η υποχρηματοδότηση των σιδηροδρομικών μεταφορών στην χώρα μας κατά συνέπεια συνεχίζεται, όπως συνεχίζεται και η προσπάθεια του σωματείου μας να ανατρέψει την υφιστάμενη κατάσταση.

Μοναδικός σύμμαχος μας η ελληνική κοινωνία. Το ΔΣ του σωματείου μας συνεδριάζει σήμερα και οι αποφάσεις μας θα ανακοινωθούν τις επόμενες ώρες».

 Ο μόνος λόγος που αποφεύχθηκε το μοιραίο ήταν η εμπειρία και τα αντανακλαστικά των δύο μηχανοδηγών. Γιατί το «λάθος του σταθμάρχη» αποδεικνύεται ότι δεν ήταν ένα και μοναδικό στα χρονικά αλλά μπορεί να συμβεί και να ξανασυμβεί όσο τα συστήματα ασφαλείας είναι απαρχαιωμένα.

Ενάμιση χρόνο μετά τα Τέμπη η σιδηροδρομική γραμμή δεν έχει καλυφθεί στο σύνολό της με τηλεδιοίκηση, οι φωτεινοί σηματοδότες δεν υπάρχουν ή όταν υπάρχουν δεν είναι αξιόπιστοι, σύστημα ETCS επίσης δεν λειτουργεί παντού.

Ο υφυπουργός Μεταφορών μιλά για «πλαίσιο διαδικασιών που εξασφαλίζει την ασφάλεια του μέσου» αλλά τα γεγονότα τον διαψεύδουν.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι η πολιτική ηγεσία δεν έχει δεχτεί να συναντηθεί μαζί τους, ενώ κάνουν λόγο για διάλυση που συνεχίζεται.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σήμερα, λίγες ώρες μετά το χθεσινό συμβάν, αμαξοστοιχία προσέκρουσε σε δέντρα που ήταν πεσμένα στη σιδηροδρομική γραμμή προς Χαλκίδα.

Φωτογραφίες δείχνουν τα κλαδιά να έχουν σπάσει το τζάμι και να έχουν μπει στην καμπίνα του μηχανοδηγού.

Αλλά και σε αυτό το περιστατικό ο υφυπουργός δεν βρήκε κάτι λάθος. «Πρόκειται για καθημερινές δυσκολίες που οφείλονται στα ατελείωτα (!) χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου». Αυτό είπε ο κ. Οικονόμου.

Την ίδια στιγμή προκαλεί εντύπωση η προαναγγελία του προέδρου του ΟΣΕ, Γ. Γραμματιάδη, για δημιουργία «Σιδηροδρομικής Αστυνομίας»

Ο κ. Γραμματιάδης, μιλώντας στο ΑΠΕ, παρουσίασε ένα «φιλόδοξο» σχέδιο με αναθέσεις μία σειρά αρμοδιοτήτων για την ασφάλεια του δικτύου που θα ολοκληρωθεί κάποια στιγμή σε εργολαβίες κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην «Σιδηροδρομική Αστυνομία» που θα… συμβάλει στον εκσυγχρονισμό του δικτύου .

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ενώ την ίδια στιγμή δεν υπάρχουν καν επαρκή συνεργεία για να καθαρίζουν τα «ατελείωτα» χιλιόμετρα του σιδηροδρομικού δικτύου από τα πεσμένα δέντρα.