Δε φτάνει που η ελληνική μυθολογία και η ιστορία ήδη διδάσκονται αποσπασματικά και με εχθροπάθεια για την ελληνική τους ταυτότητα στα σχολεία τώρα οι φωστήρες του υπουργείου Παιδείας σκέφτηκαν να διδάξουν την μυθολογία συσχετισμένη με άλλες μυθολογίες όπως των Μάγιας, των Ινδουιστών ή των ιθαγενών της Αυστραλίας, για την αποτελειώσουν εντελώς.
Συνδυασμός ελληνικής μυθολογίας με μυθολογία άλλων χωρών και λιγότερη βυζαντινή και νεότερη ιστορία και περισσότερη τοπική ιστορία ακόμα και οικογενειακή με παρουσίαση φωτογραφιών του παππού και της γιαγιάς περιλαμβάνει το νέο πρόγραμμα ιστορίας από την Γ δημοτικού έως και την Α΄λυκείου που παρουσιάστηκε σήμερα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής , στο υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.
Όπως τονίστηκε στην παρουσίαση τα νέα βιβλία ιστορίας θα είναι έτοιμα τον Σεπτέμβριο του 2019.Η ιστορία εμπλουτίζεται με δραστηριότητες όπως ακόμα και η μαγειρική ενώ προστίθενται και Θεματικοί Φάκελοι για να περιορισθεί η αποστήθιση καθώς και τοπικές δραστηριότητες ανά περιοχή.
Οι αλλαγές ξεκινούν από την Γ’ δημοτικού όπου η ελληνική μυθολογία θα διδάσκεται σε συνδυασμό με μυθολογίες άλλων λαών καθώς και με την οικογενειακή ιστορία , όπου όπως τονίστηκε , προκειμένου να γίνεται πιο ελκυστική στα μάτια των παιδιών να τους ζητείται να φέρνουν φωτογραφίες του παππού και της γιαγιάς στο μάθημα.
Την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για τις αλλαγές στα νέα Προγράμματα Σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας παρέδωσε στον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου ο Πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Κουζέλης και μέλη της επιτροπής που έχει συσταθεί για τον λόγο αυτό.
Οι αλλαγές στη φιλοσοφία και στη μεθοδολογία του μαθήματος της Ιστορίας , όπως παρουσίαστηκαν επικεντρώνονται στους εξής άξονες σύμφωνα με το ΙΕΠ:
Παραμένει η χρονολογική κατανομή στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, η οποία ακολουθεί το σχήμα (ανά τάξη): Αρχαιότητα-Μεσαίωνας-Νεότερη Εποχή-Σύγχρονη Εποχή.
Το σπειροειδές σχήμα δεν εγκαταλείπεται αλλά εμπλουτίζεται με τη θεματική προσέγγιση και ακολουθεί τη νέα δομή. Παράλληλα, συνδυάζεται η χρονολογική με τη θεματική προσέγγιση. Η βασική αφήγηση οργανώνεται χρονολογικά, πολυδιάστατα και περιεκτικά και περιλαμβάνει όλες τις χρήσιμες ιστορικές πληροφορίες (χώρος, χρόνος, πρόσωπα, γεγονότα, αίτια και αποτελέσματα) συγκροτώντας έτσι τη βασική δηλωτική γνώση, ενώ εξειδικεύεται με θεματικούς φακέλους. Οι θεματικοί φάκελοι αποτελούν ουσιαστική καινοτομία γιατί έτσι επιτυγχάνεται η εμβάθυνση σε ιστορικά ζητήματα, η εξοικείωση με την ιστορική μέθοδο και η αποδέσμευση από το σχολικό εγχειρίδιο. Επίσης, με τον τρόπο αυτό, ενισχύεται η πρωτοβουλία και η δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών καθώς και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Δίνεται έμφαση στην κοινωνική, οικονομική και πολιτισμική ιστορία και ενθαρρύνεται η βιωματική κατανόηση και έρευνα του παρελθόντος. Π.χ. στη Δ΄ Δημοτικού προτείνεται η διδασκαλία της οικογενειακής, της προφορικής και της τοπικής ιστορίας.
Η ελληνική ιστορία συνδέεται με την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια και κυρίως με την ιστορία των βαλκανικών και μεσογειακών λαών, με τους οποίους οι Έλληνες διαχρονικά βρίσκονταν σε συνεχή αλληλεπίδραση.