Από την ηλικία των 17 ετών θα έχουν τη δυνατότητα να οδηγούν οι νέοι και νέες στην Ελλάδα, καθώς το νομοσχέδιο-το οποίο κατατίθεται τις επόμενες ημέρες στη Βουλή- για το εξεταστικό σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης θεσμοθετεί τη συνοδευόμενη οδήγηση.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας ”’ΕΘΝΟΣ”, στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι ο δόκιμος οδηγός (17 έτη) θα μπορεί να αποκτά την ειδική βεβαίωση από τη Διεύθυνση Μεταφορών της οικείας Περιφέρειας, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει περάσει επιτυχώς το σύνολο θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων κατόπιν εκπαίδευσης.

Επιπλέον, περιλαμβάνει την πλήρη χρήση ψηφιακών οπτικοακουστικών μέσων σε κάθε στάδιο της εξεταστικής διαδικασίας, ενώ προβλέπει ελέγχους και επιθεωρήσεις όλων των εμπλεκομένων. Σύμφωνα µε τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου:

Ο ανήλικος υποχρεούται σε ασφαλιστική κάλυψη µε ευθύνη έναντι τρίτων λόγω σωματικής βλάβης ή ζημιών, περιλαμβανομένης και της χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης.

Ο ενήλικος που θα τον συνοδεύει θα πρέπει να είναι ηλικίας τουλάχιστον 30 ετών, κάτοχος άδειας οδήγησης επί µία πενταετία και να μην του έχει καταλογιστεί κανένας βαθμός ποινής στο point system για χρονικό διάστημα ενός έτους. Με τη συµπλήρωση των 18 ετών ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να λάβει την κανονική άδεια οδήγησης, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα έχει υποπέσει σε παραβάσεις για τις οποίες καταλογίζονται βαθμοί ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συµπεριφοράς Οδηγών.

Κατά την εξέταση των υποψηφίων κάθε εκπαιδευτικό όχημα θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση, ώστε να επιτυγχάνεται αδιάλειπτη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου του υπουργείου.

Εντός του οχήματος πρέπει να τοποθετείται κάμερα µε μικρόφωνο που θα απεικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης των μοτοσικλετών, σε αδιάλειπτη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου. Η θεωρητική εξέταση και η δοκιμασία προσόντων θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και θα καταγράφονται µε τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, απεικονίζοντας τον χώρο, τους συμμετέχοντες, το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος και το οδικό δίκτυο στο οποίο κινείται.
Οι υποψήφιοι οδηγοί θα υποβάλλονται πρώτα σε θεωρητική εξέταση και µόνο εφόσον αυτή είναι επιτυχής θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συµπεριφοράς.

Η πρακτική εξέταση θα διενεργείται σε δύο στάδια, την ίδια ημέρα. Στο πρώτο στάδιο θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία) και εφόσον αυτό ολοκληρωθεί µε επιτυχία, θα ακολουθεί η εξέταση στις ειδικές δοκιμασίες. Αν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.

Η δοκιμασία προσόντων και συµπεριφοράς θα διενεργείται µόνο από έναν εξεταστή, χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή εντός του οχήματος, ενώ και στα δίκυκλα οι υποψήφιοι θα είναι µόνοι τους επί της εκπαιδευτικής μοτοσικλέτας.

Ο εξεταστής για κάθε υποψήφιο θα προκύπτει µέσω ηλεκτρονικής κλήρωσης πριν από την εξέταση κάθε σταδίου.

Οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης. Το σχέδιο Νόμου αναμένεται να καθορίζει και νέα αναδρομική παράταση στην αποζημίωσή τους έως το τέλος του χρόνου, προκειμένου να επιστρέψουν στα καθήκοντά τους και να ξεκινήσουν εκ νέου οι εξετάσεις οδήγησης, οι οποίες έχουν «παγώσει» σε πολλές περιοχές της χώρας λόγω της αποχής των εξεταστών.

Καθορίζονται ειδικά διαμορφωμένοι χώροι για τη διενέργεια των ειδικών δοκιμασιών προσόντων.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι παραβάσεις που σχετίζονται µε τη διαδικασία χορήγησης διπλωμάτων θα διαχωριστούν σε τρεις κατηγορίες: τις πολύ σοβαρές, στις οποίες θα συµπεριληφθούν η δωροδοκία και η αλλοίωση των αποτελεσμάτων εξέτασης, τις σοβαρές και τις ελαφρές.