Το υπουργείο Παιδείας, σχεδιάζει σημαντικές αλλαγές, οι οποίες αφορούν στους μαθητές όλων των τάξεων του Λυκείου, με στόχο να εφαρμοστούν από την ερχόμενη σχολική χρονιά.
Νέο σύστημα μετεγγραφών, απολυτήριες εξετάσεις πανελλαδικού τύπου, συνυπολογισμός της βαθμολογίας και των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών, νέες θεματικές ενότητες για σεξoυαλική αγωγή, εθελοντισμό, καταπολέμηση εξαρτήσεων, σεβασμός στον άλλον κ.ά.
Οσον αφορά στους μαθητές, οι οποίοι του χρόνου θα φοιτήσουν στη Γ΄Λυκείου, θα πρέπει να ξέρουν ότι έρχεται νέο «αυστηρότερο» σύστημα μετεγγραφών. Όπως ανακοίνωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας, Βασίλης Διγαλάκης το επόμενο διάστημα θα γίνει διαβούλευση ώστε να προκύψει «νέο πλαίσιο μετεγγραφών πιο δίκαιο και αντικειμενικό σε σχέση με αυτό που ισχύει σήμερα.Το νέο σύστημα θα λαμβάνει υπόψη τα ακαδημαϊκά κριτήρια και θα διασφαλίζει το επίπεδο των παρεχόμενων σπουδών χωρίς να προκαλείται υπερκορεσμός στα Πανεπιστήμια του κέντρου και συγχρόνως να αποψιλώνονται τα περιφερειακά ιδρύματα».
Αυτό σημαίνει ότι θα κλείσει η «στρόφιγγα» για τους αιτούντες μετεγγραφή, στα κεντρικά πανεπιστημιακά ιδρύματα των μεγάλων πόλεων, καθώς κάθε χρόνο παρατηρείται το φαινόμενο χιλιάδες υποψήφιοι να ζητούν μετεγγγραφή σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, με αποτέλεσμα να «αδειάζουν» τα πανεπιστήμια της περιφέρειας.
Όσον αφορά στις φετινές μετεγγραφές, ο υφυπουργός Παιδείας τόνισε ότι: Στην υπουργική απόφαση- που είχε εκδοθεί από τον πρώην υπουργό Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου- δεν ορίστηκε αντιστοιχία για συνολικά 74 Τμήματα Α.Ε.Ι, όπως για παράδειγμα τα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων καθώς και Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Επίσης όπως είπε ο υφυπουργός από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 δεν καθίσταται δυνατή η μετεγγραφή των εγγεγραμμένων φοιτητών από Τμήματα των (καταργηθέντων) Τ.Ε.Ι., σε άλλα Τμήματα Τ.Ε.Ι., των οποίων η ακαδημαϊκή λειτουργία συνεχίζεται μέχρι την αποφοίτηση των ήδη εγγεγραμμένων φοιτητών, αλλά ούτε και σε Τμήματα Πανεπιστημίων διότι οι ως άνω φοιτητές συνεχίζουν και ολοκληρώνουν το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Τ.Ε.Ι. εισαγωγής τους-του οποίου η ακαδημαϊκή λειτουργία συνεχίζεται μεταβατικά – και μόνο αφού εξεταστούν επιτυχώς στα απαιτούμενα για τη λήψη πτυχίου υποχρεωτικά και μαθήματα επιλογής του πρώτου κύκλου σπουδών
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Εξαιρετικά σημαντικές είναι οι αλλαγές, οι οποίες σχεδιάζονται και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου με σημαντικότερη αυτή του συνυπολογισμού -με αυξανόμενη διαβάθμιση ανά τάξη- των επιδόσεων των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, κάτι με το οποίο βέβαια διαφωνούν οι εκπαιδευτικοί .
Οι μαθητές οι οποίοι θα φοιτήσουν τον Σεπτέμβριο στην Α΄ Λυκείου θα πρέπει να γνωρίζουν ότι επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων. Οι απολυτήριες εξετάσεις της Α΄ τάξης θα γίνουν με θέματα από την τράπεζα και σταδιακά ο τρόπος αυτός θα εφαρμοστεί και για τις υπόλοιπες τάξεις του λυκείου. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές του λυκείου θα πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειες τους κατά τη διάρκεια όλων των τάξεων και σε όλα τα μαθήματα και όχι μόνο στα πανελλαδικά εξεταζόμενα, προκειμένου να καταφέρουν να εισαχθούν στα ΑΕΙ.
«Ο βαθμός και των τριών τάξεων του Λυκείου, με διαβάθμιση του ποσοστού από την Α’ στη Γ’ τάξη, θα ξεκινήσει να συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου την επόμενη σχολική χρονιά (2020-2021). Στόχος μας είναι η σταδιακή επανάκτηση του παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου, με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση του Εθνικού Απολυτηρίου», ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως.
Ιδιαίτερα όσον αφορά στη τράπεζα θεμάτων, για τη λειτουργία της οποίας, στο παρελθόν, είχε ξεσηκωθεί η εκπαιδευτική κοινότητα, το υπουργείου προγραμματίζει τη βελτίωσή της ώστε να ξεπεραστούν αδυναμίες, του συστήματος και σύντομα θα κληθούν ομάδες εκπαιδευτικών να την καλύψουν με θέματα, αρχικά για τα μαθήματα της Α΄λυκείου .
Στον προγραμματισμό του υπουργείου περιλαμβάνονται επίσης, η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών σε Δημοτικά – Γυμνάσια – Λύκεια με νέες θεματικές, όπως ο εθελοντισμός και η επιχειρηματικότητα, σεξoυαλική αγωγή, καταπολέμηση των εξαρτήσεων, σεβασμός στον άλλο, με πιλοτική εφαρμογή σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα σχολείων της χώρας.