ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση – Ν.Κεραμέως: «Οι δέκα αλήθειες»

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση – Ν.Κεραμέως: «Οι δέκα αλήθειες»

Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, κατά την διάρκεια ομιλίας της στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου συζητήθηκε το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση καθώς και άλλες διατάξεις του Υπουργείου, επικεντρώθηκε στις 10 κυριότερες αλήθειες της προαναφερθείσας νομοθετικής πρωτοβουλίας.

Το νομοθέτημα αυτό έρχεται να συμπληρώσει, μαζί με το νόμο που αφορούσε την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και ψηφίστηκε τον Ιούνιο, την πρώτη σημαντική παρέμβαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σχολείου.

Η Υπουργός ανέφερε, μεταξύ άλλων:

ΑΛΗΘΕΙΑ 1

Το Σύνταγμά μας προστατεύει την παιδεία σε όλες τις εκφάνσεις της, είτε αυτή είναι δημόσια, είτε ιδιωτική. Κατοχυρώνει και εγγυάται, ως βασική αποστολή του Κράτους, την παιδεία, με δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της. Και εγγυάται και τη λειτουργία ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.

ΑΛΗΘΕΙΑ 2

Η ιδιωτική εκπαίδευση λειτουργεί σήμερα σε ένα ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας υπέρμετρου κρατικού παρεμβατισμού, αποτέλεσμα, σε μεγάλο βαθμό, των παρεμβάσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης.

ΑΛΗΘΕΙΑ 3

Έχει έρθει η ώρα για μία γενναία τομή στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Συνεπείς στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις και εδώ, εισάγουμε ένα νομοσχέδιο που διασφαλίζει την κρατική εποπτεία επί των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, αλλά ταυτόχρονα τους δίνει την ελευθερία και την αυτονομία να αναπτύξουν τη δράση τους, να προσφέρουν το εκπαιδευτικό τους έργο, να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των γονέων και των μαθητών.

ΑΛΗΘΕΙΑ 4

Τι ακριβώς επιδιώκουμε με το νομοσχέδιο αυτό;

• τη μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και την ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας,

• την ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας,

• την ενίσχυση της ευελιξίας όσον αφορά στην οργάνωση και στη λειτουργία της σχολικής μονάδας,

• την αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.

Επιδιώκουμε τη συνολικότερη αναβάθμιση και του ιδιωτικού σχολείου και της παρεχόμενης εκπαίδευσης εν γένει. Περνάμε από την ακαμψία, στην ευελιξία, από τον συγκεντρωτισμό, στην αποκέντρωση, από την αμφισβήτηση, στην εμπιστοσύνη.

ΑΛΗΘΕΙΑ 5

Το νομοσχέδιο αυτό ωφελεί αυτούς που βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής μας: τους μαθητές. Πώς;

• Αναβαθμίζει την παρεχόμενη εκπαίδευση: o με την εισαγωγή συστήματος αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου, σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών, o με τη δυνατότητα για διευρυμένο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, διαμορφωμένο από το σχολείο με ευελιξία, o με τη δυνατότητα του σχολείου να διαχειριστεί με μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία το ανθρώπινο δυναμικό του προς όφελος της παρεχόμενης εκπαίδευσης (π.χ. να προβλέπει τη διδασκαλία μαθημάτων από ειδικότητες συγκεκριμένου κλάδου, να απομακρύνει ακατάλληλο εκπαιδευτικό), o με τη δυνατότητα να ορίζει το ίδιο το σχολείο τους Διευθυντές και Υποδιευθυντές του, και να καταρτίζει τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου, χωρίς έλεγχο σκοπιμότητας από κρατικούς παράγοντες,

​• Διευρύνει τις επιλογές για απογευματινές δραστηριότητες, χάρη στην ευελιξία διαμόρφωσης του σχετικού προγράμματος και πρόσληψης εκπαιδευτικών και άλλων διδασκόντων, ανάλογα με τις ανάγκες, και τη δυνατότητα συμμετοχής μαθητών σε δραστηριότητες και το καλοκαίρι, εφόσον το επιθυμούν.

ΑΛΗΘΕΙΑ 6

Το νομοσχέδιο αυτό ωφελεί τους εκπαιδευτικούς, δίνοντας ευκαιρίες πρόσθετης απασχόλησης με δυνατότητα αύξησης του εισοδήματός τους, με αυξημένη προστασία στο εργασιακό καθεστώς τους. Πώς;

​• Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου, με πρόσθετη αμοιβή.

​• Δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή.

• Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι τις 30 Ιουνίου).

​• Προβλέπεται η μετατροπή όλων των συμβάσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε αορίστου χρόνου – καταργούνται οι συμβάσεις διετίας, που τους οδηγούσαν σε δυσμενή θέση.

ΑΛΗΘΕΙΑ 7

Το νομοσχέδιο αυτό ωφελεί τα σχολεία και την ιδιωτική εκπαίδευση συνολικά.

​• Μεγαλύτερη ελευθερία, περισσότερες δυνατότητες επιλογών: στην οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας, στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, στη χρήση των κτιριακών εγκαταστάσεων.

​• Απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας, ευρύτερη ευελιξία, λιγότεροι περιορισμοί.

• Ανταπόκριση στον πολύπλευρο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ένα καινοτόμο ιδιωτικό σχολείο.

ΑΛΗΘΕΙΑ 8

Το κράτος διατηρεί ακέραιη την εποπτεία του επί της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

ΑΛΗΘΕΙΑ 9

Ποιος εν τέλει αντιπαλεύεται το νομοσχέδιο αυτό; Δυνάμεις της οπισθοδρόμησης, του υπερσυγκεντρωτικού κράτους, χειραγώγησης της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Δυνάμεις που ενδόμυχα -ή και ρητώς εκπεφρασμένα- επιθυμούν την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Πολιτικές δυνάμεις ή συντεχνιακές, που δεν θέλουν την αξιολόγηση, την πρόοδο.

​Η Αξιωματική Αντιπολίτευση, η οποία όταν ήταν Κυβέρνηση, επέδειξε μία τρομακτική ιδεοληψία και εμμονή απέναντι στην ιδιωτική εκπαίδευση:

​- πολέμησε την αξιολόγηση στα ιδιωτικά σχολεία,

– περιόρισε τη δυνατότητα για εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, εισάγοντας επί της ουσίας έλεγχο σκοπιμότητας και στις πρόσθετες δραστηριότητες,

​- μονιμοποίησε επί της ουσίας εκπαιδευτικούς στην ιδιωτική εκπαίδευση αντί να τους δίνει κίνητρα για βελτίωση.

​- Θυμίζω ακόμη και την απόπειρα της προηγούμενης Κυβέρνησης να επιβάλλει ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.

ΑΛΗΘΕΙΑ 10

Το νομοσχέδιο ενέχει ένα βαθύ συμβολισμό και είναι βαθιά ιδεολογικό. Συγκρούονται 2 κόσμοι. Η κυρία Κεραμέως τόνισε: «Συγκρούεται από τη μία ο κόσμος του προοδευτισμού, ο κόσμος που θέλει σχολεία υπό την εποπτεία μεν του κράτους, αλλά πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα, σχολεία πρωτοπόρα, σχολεία δυναμικά, ΚΑΙ από την άλλη ο κόσμος της οπισθοδρόμησης, της ήσσονος προσπάθειας, της πολεμικής εναντίον κάθε έννοιας αξιολόγησης, ο κόσμος που θέλει το κράτος να απλώνει τα πλοκάμια του παντού. […]

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το νομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα έρχεται να επιφέρει μία πιο υγιή ισορροπία μεταξύ αφενός της κρατικής εποπτείας και της αυστηρής τήρησης του νόμου, αφετέρου των βαθμών ελευθερίας και αυτονομίας που οφείλει το κράτος να αποδώσει στα ιδιωτικά σχολεία. Οι ρυθμίσεις αυτές απελευθερώνουν και το ιδιωτικό σχολείο από αγκυλώσεις και ιδεοληψίες του παρελθόντος. Προσδίδουν και στην ιδιωτική εκπαίδευση τα χαρακτηριστικά εκείνα που την καθιστούν, μαζί με το δημόσιο σχολείο, μοχλό ανάπτυξης για τη χώρα.»

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.