Τροπολογία με την οποία θα επιτρέπεται στα εμπορικά πλοία άνω των 3.000 Κόρων Ολικής Χωρητικότητας που έχουν νηολογηθεί ή νηολογούνται στην ελληνική σημαία η υπογραφή διεθνών συλλογικών συμβάσεων εργασίας για κατώτερα πληρώματα, καθώς και για τις ειδικότητες του ανθυποπλοιάρχου και του γ’ μηχανικού, κατέθεσε στη Βουλή ο Γιάννης Πλακιωτάκης.

Η τροπολογία εντάχθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του άρθρου 13 ν.δ. 2687/1953, η οποία δίνει τη δυνατότητα ναυτολόγησης Ελλήνων ναυτικών στα υπό ελληνική σημαία πλοία μέχρι 3.000 ΚΟΧ με βάση τις διεθνείς ισχύουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Η ρύθμιση αφορά μόνο στα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3.000 ΚΟΧ, από τα οποία εξαιρούνται τα πλοία της ακτοπλοΐας.

«Στόχος της κυβέρνησης είναι η μείωση της ανεργίας των ναυτικών και η εξασφάλιση των θέσεων απασχόλησης», όπως ανέφερε ο ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενημερώνοντας την εθνική αντιπροσωπία για το περιεχόμενο διατάξεων που κατέθεσε στη Βουλή, με τη μορφή τροπολογίας. «Αυξάνουμε τη δυνατότητα απασχόλησης κατωτέρων πληρωμάτων στην ποντοπόρο ναυτιλία, κάνουμε πιο ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα και ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου. Κανένας δεν είχε την πολιτική τόλμη να πάρει τη συγκεκριμένη πολιτική απόφαση», πρόσθεσε ο Γιάννης Πλακιωτάκης.

Τα αποτελέσματα της τροποποίησης θα είναι ευεργετικά σε τέσσερις πολύ σημαντικές κατευθύνσεις:
-Αύξηση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών.
-Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, ώστε να ανακοπεί η πτωτική του πορεία.
-Αυξημένη παρουσία Ελλήνων ναυτικών σε υπό ελληνική σημαία πλοία.
-Αυξημένη ελκυστικότητα για το ναυτικό επάγγελμα, αφού ενισχύεται σημαντικά η προοπτική ανεύρεσης θέσης εργασίας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Επίσης, με τις ρυθμίσεις δίνεται η δυνατότητα σε εταιρία που έχει πλοίο της υπό ελληνική σημαία, εάν δεν υπάρχει για προσφερόμενη θέση Έλληνας πλοίαρχος, κάτι που ήταν υποχρεωτικό, θα μπορεί να ναυτολογεί αλλοδαπό και να συνεχίζει να βρίσκεται εγγεγραμμένο στο ελληνικό νηολόγιο. Στόχος, όπως τονίζεται, είναι να ενδυναμώσει την ελληνική σημαία.