ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Μαύρα σύννεφα» στον ορίζοντα του τουρισμού για το 2025...
prodeals

Κ.Πιερρακάκης για τηλεπικοινωνίες: «Βελτιώνονται οι υπηρεσίες μειώνεται το κόστος»

Τι δείχνουν οι αριθμοί

Κ.Πιερρακάκης για τηλεπικοινωνίες: «Βελτιώνονται οι υπηρεσίες μειώνεται το κόστος»

Μείωση κόστους στις υπηρεσίες δεδομένων στην κινητή τηλεφωνία κατά την προηγούμενη διετία (2020-2021) και αυξημένη χρήση από πλευράς πολιτών και επιχειρήσεων που αξιοποίησαν το εργαλείο των τηλεπικοινωνιών και του ίντερνετ αποτυπώνονται στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ αλλά και της ΕΕΤΤ.

Μάλιστα, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας για την στρατηγική, τις πρωτοβουλίες και τον σχεδιασμό του υπουργείου δηλώνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ότι «πρώτοι εμείς αναγνωρίζουμε ότι έχουμε ακόμα μεγάλα περιθώρια βελτίωσης σε αυτό τον τομέα. Και θα τα καλύψουμε άμεσα, μέσα από πρωτοβουλίες που διαρκώς αναλαμβάνουμε μαζί με τον αρμόδιο υφυπουργό, Θόδωρο Λιβάνιο, και μέσα από την υλοποίηση των μεγάλων έργων αναβάθμισης των τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Με προσήλωση στον σχεδιασμό μας και με τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μέσα στα επόμενα χρόνια η Ελλάδα θα έχει καλύψει την απόσταση από τις τηλεπικοινωνιακά προηγμένες χώρες».

Να υπενθυμίσουμε ότι τον Δεκέμβριο του 2019, σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και παρουσία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, οι επικεφαλής των τηλεπικοινωνιακών παρόχων είχαν δεσμευτεί να προχωρήσουν στην σταδιακή αποκλιμάκωση του κόστους για την πρόσβαση στο διαδίκτυο από το κινητό τηλέφωνο. Δύο χρόνια έπειτα από εκείνη τη συνάντηση, τα στοιχεία της ΕΕΤΤ δείχνουν ότι η πτώση του κόστους είχε ως αποτέλεσμα την αυξημένη κίνηση των δεδομένων κατά 150%, αλλά και ανοδική πορεία κατά 30% στα έσοδα των παρόχων.

Τι δείχνουν τα νούμερα για τις τιμές σε σταθερά δίκτυα και κινητή τηλεφωνία

Από την αρχή του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι τιμές στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες (τόσο στα σταθερά δίκτυα όσο και στην κινητή τηλεφωνία) σημειώνουν υποχώρηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τον Ιανουάριο 2022, πριν ακόμα ξεσπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι τιμές είχαν υποχωρήσει κατά 3,2%, τον Μάιο σημειώθηκε πτώση 2,3% στο κόστος των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, ενώ τον Ιούνιο οι τιμές των υπηρεσιών ήταν μειωμένες κατά 2,1% συγκρινόμενες με τον Ιούνιο του 2021. Συγκεκριμένα, αυτή η αποκλιμάκωση έως το τέλος του έτους υπολογίζεται ότι θα κυμαίνεται μεταξύ 2,1 και 3,2%.

Επίσης πτώση άνω του 8% αναμένεται ότι θα σημειώσουν ως το τέλος του 2022 και οι τιμές των συσκευών κινητής τηλεφωνίας, καθώς η αγορά έχει ανοίξει για τα καλά με νέους κατασκευαστές να επιδιώκουν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς με εκπτώσεις και ειδικές προσφορές.

Στο μισό περίπου η τιμή του GB σε σχέση με το 2019

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία σχετικά με το τι πληρώνουν οι καταναλωτές για να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω του κινητού τηλεφώνου τους. Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, τα έσοδα των παρόχων από τις υπηρεσίες δεδομένων το 2021 έφτασαν τα 566,8 εκατ. ευρώ και με τη συνολική κίνηση να αγγίζει τα 577 εκατ. GB, το κόστος έπεσε στα 0,98 ευρώ ανά GB. Αναλυτικά, στο πρώτο εξάμηνο του 2021 οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας εισέπραξαν 261 εκατ. ευρώ από 226,6 εκατ. GB, ενώ στο δεύτερο εξάμηνο, το οποίο περιείχε και την αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού, καταγράφηκαν 350,2 εκατ. GB και έσοδα 305 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα, το 2019, την τελευταία “κανονική” χρονιά πριν από την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα, είχαν διακινηθεί συνολικά 230,7 εκατ. GB που απέφεραν έσοδα 434 εκατ. ευρώ στους παρόχους, ή 1,88 ευρώ ανά GB. Δηλαδή στην περίοδο 2019-2021 η τιμή ανά GB έχει υποχωρήσει κατά σχεδόν 50%.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης επισημαίνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ότι «η μείωση του κόστους ανά GB σε τιμές κάτω του ενός ευρώ είναι ένα ορόσημο στη πρόοδο της χώρας αναφορικά με τις τηλεπικοινωνίες. Μια πρόοδος που αποτυπώνεται στην καθημερινότητα των πολιτών, βελτιώνοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες και μειώνοντας το κόστος τους» σημειώνει και προσθέτει: «Και θα ήθελα να σταθώ ιδιαίτερα τόσο στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, όσο και στη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, οι οποίες συνέβαλαν καθοριστικά στην υλοποίηση της στρατηγικής μας».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.