Πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια ανά αεροσκάφος, συνολικά 4 δισ. δολάρια είναι «ορφανά» και αναζητείται ποιος έχει κάνει «ταμείο» στην προμήθεια των F-35 όπως μαρτυρούν τα αδιάψευστα στοιχεία της Lockheed Martin προ διετίας σε σχέση με την σημερινή τιμή.
Η ίδια η Lockheed Martin το 2021 δήλωνε ότι η τιμή «fly away» ήταν κάτω των 80 εκατομμυρίων δολαρίων και κανονικά θα έπρεπε να είναι ακόμα χαμηλότερη σήμερα λόγω αύξησης του ρυθμού της μαζικής παραγωγής.
Δεχόμαστε ότι η τιμή δεν έπεσε και παρέμεινε στα 78-80 εκατ. δολάρια που η ίδια η Lockheed Martin είχε κοστολογήσει την πώληση του μαχητικού στην Ελλάδα, κι έτσι θα έπρεπε η τιμή με την υποστήριξη και τα όπλα σήμερα να μην ξεπερνά στη χειρότερη περίπτωση τα 115 εκατ. δολ. ανά μονάδα.
Άλλωστε βασικό επιχείρημα της Lockheed Martin έναντι των Rafale που πληρώθηκαν 3 δισ. ευρώ για μία προμήθεια 24 μαχητικών, με όπλα και υποστήριξη, ήταν ότι τα F-35 ήταν φθηνότερα και ότι μαζί με τα αντίστοιχα όπλα και την αντίστοιχη υποστήριξη θα προστίθεντο 35 εκατομμύρια δολάρια, για ένα σύνολο 115 εκατομμυρίων δολαρίων ανά μαχητικό.
Άρα τα 215 εκατομμύρια που ανακοινώθηκαν σήμερα ως τιμή του κάθε αεροσκάφους ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΟΥΣ δεν θα είναι η τελική, και αυτή θα φτάσει τα 250 εκατομμύρια κατ’ ελάχιστον!
Που σημαίνει ότι το πρόγραμμα «εκτινάσσεται» στα 10 δισ. δολάρια συνολικά, το λιγότερο, για 40 μαχητικά που θα ξεκινήσουμε να παραλαμβάνουμε το 2030 και οι παραδόσεις τους θα ολοκληρωθούν το 2033, δηλαδή σε δέκα χρόνια από σήμερα!
Αυτό όμως, σημαίνει ότι υπάρχουν «ορφανά» 4 δισ. δολάρια βάσει των τιμών που η ίδια η κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin ειχε ανακοινώσει για την απόκτησή τους από την ΠΑ την στιγμή που η ελληνική οικογένεια θα πρέπει να τρέφεται με 4 τοστ κατά τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ!
Την ίδια στιγμή τα φιλοκυβερνητικά ιδιωτικά κανάλια (ANT1, MEGA, STAR, SKAI, ALPHA, OPEN) και ιστοσελίδες (protohema, iefimerida, newsit, newsbeast, κ.α.) έχουν λάβει πάνω από 400 εκατ.ευρώ δολάρια την τελευταία τετραετία από «Λίστα Πέτσα» και διαφημίσεις από το δημόσιο (στενό και ευρύτερο) τομέα, για να προπαγανδίζουν την επιβίωση της ελληνικής οικογένειας με τέσσερα τοστ την ημέρα.
#σκαι_ξεφτιλες:
-Ρεπόρτερ:Άκουσα κυρία να λέει 4 φέτες ζαμπόν κ 4 τυρί.
-Οικονόμου:Ε, τι, να πάρει 10, να τις πετάξει τις μισές;
-Παυλόπουλος:Με 4 τοστ χορταίνει η οικογένεια όλη.Ας πάρουν από μία, να πληρώνουν κ διπλό βάρος λόγω συσκευασίας. Ε ρε αν ξεσηκωθεί ο κόσμος σιχάματα pic.twitter.com/GH9wV1VkGR
— Themistoklis Zafeiriou (@temiszafiriou) January 26, 2024
Να σημειώσουμε ότι τα μαχητικά F-35 ελέγχονται πλήρως σε ότι αφορά τις αποστολές τους και την επιχειρησιακή τους διαθεσιμότητα από τις ΗΠΑ χωρίς την έγκριση των οποίων δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί ούτε η πιο απλή πτήση.
Μπορείτε να διαβάσετε για το σημαντικό ζήτημα των δεδομένων του συστήματος ελέγχου του αεροσκάφους ALIS και το οποίο ελέγχεται από τις ΗΠΑ με τηλεκοντρόλ για το αν θα πετάξει η όχι!
Με την αποστολή των δεδομένων κάθε αεροσκάφους αυτόματα πίσω στις ΗΠΑ για έλεγχο είχε προκύψει ζήτημα στη Νορβηγία.
Είχε αποκαλυφθεί σχετικά:
«Ερωτηματικά για την επιχειρησιακή αξιοποίηση του μαχητικού F-35 από την Νορβηγική Αεροπορία προκύπτουν μετά την αποκάλυψη ότι το αμερικανικό αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα που μεταδίδει στην κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin δεδομένα μετά από κάθε αποστολή του αεροσκάφους.
Το σύστημα ονομάζεται ALIS (Autonomic Logistics Information System) και έχει σχεδιαστεί για να καταγράφει δεδομένα που αφορούν τις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν τα μαχητικά, δεδομένα που αφορούν την λειτουργία των μαχητικών, δεδομένα για την συντήρηση και εκπαίδευση των μηχανικών και των πιλότων μετά από κάθε αποστολή.
Τα στοιχεία αυτά αποτελούν απόρρητα δεδομένα για κάθε κράτος χρήστη του F-35 και η αποκάλυψη ότι τα στοιχεία αυτά αποστέλλονται αυτόματα μετά από κάθε αποστολή στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Fort Worth του Texas έχει προκαλέσει την ανησυχία της Νορβηγικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με τον σύμβουλο του Υπουργού Άμυνας της Νορβηγίας Lars Gjemble η χώρα του θα πρέπει να μεριμνήσει για το φιλτράρισμα των πληροφοριών που θα στέλνονται στην αμερικανική εταιρεία από το κάθε αεροσκάφος μετά από κάθε αποστολή.
Αν και το σύστημα εγκαταστάθηκε από την εταιρεία για την συγκέντρωση δεδομένων με στόχο την βελτιστοποίηση της απόδοσης του μαχητικού, οι χρήστες του αεροσκάφους δεν βλέπουν θετικά την ύπαρξη του επί του F-35, αφού τα στοιχεία που συγκεντρώνονται από τα αεροσκάφη θεωρούνται ως Εθνικά μυστικά που δεν θα μπορούσαν να μοιραστούν με τον κατασκευαστή.»
Πόσο λογικό είναι:
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.