Κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα η νέα ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ με μια σειρά μοναδικών συλλεκτικής αξίας ιστορικών βιβλίων και μονογραφιών, ως δώρα:
– Ιμια 1996: Οι μαρτυρίες των πρωταγωνιστών (Αθήνα και εκτός Αθηνών περιοχές)
– Πόλεμος & Ιστορία: Περσικοί Πόλεμοι
– Πόλεμος & Ιστορία: Μέγας Αλέξανδρος – Οι Έλληνες κατακτούν την Ασία
– Εμφύλιος Πόλεμος: Η τελική επιχείρηση σε Βίτσι και Γράμμος
– Εμφύλιος Πόλεμος: Επιχείρηση Πυρσός Α’
Σε κάθε τεύχος του περιοδικού στα περίπτερα θα βρείτε τρία από τα παραπάνω συλλεκτικά βιβλία και μονογραφίες!
Στη νέα ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ μπορείτε να διαβάσετε ένα αφιέρωμα για όλα τα γνωστά, αλλά κυριότερα άγνωστα επεισόδια από το 1964 μέχρι τις ημέρες μας που έχουν συμβεί στον ακήρυχτο πόλεμο στο Αιγαίο, μεταξύ της ΠΑ και της τουρκικής Αεροπορίας.
Οι καταρρίψεις τουρκικών αεροσκαφών, οι αναμετρήσεις με αμερικανικά μαχητικά του Ναυτικού, ο ρόλος των Άγγλων στην Κύπρο, όλα δοσμένα μέσα από τις προσωπικές αφηγήσεις των πρωταγωνιστών, που τις έζησαν.
Ακόμη μπορείτε να βρείτε μια ενδιαφέρουσα ανάλυση για την ΠΑ, ποιες είναι λύσεις για την διατήρηση του αξιόμαχου της αποτρεπτικής της ισχύος σε πολύ δύσκολους -οικονομικά- καιρούς, το ΠΝ όπως και για τον ΕΣ τι όπλα μπορεί να προμηθευτή από την ευρωπαϊκή αγορά και σε χαμηλό κόστος.
Πιο συγκεκριμένα διαβάστε στη νέα ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί:
ΕΛΛΑΔΑ-ΤΟΥΡΚΙΑ: H εναέρια αναμέτρηση 1964-2019 -Τα γνωστά & άγνωστα επεισόδια
Από τα γεγονότα της Κύπρου το 1964 μέχρι και την κατάρριψη του σμηναγού Κώστα Ηλιάκη το 2006, έχουν μεσολαβήσει συμβάντα από τα οποία πολλά έχουν κρατηθεί μυστικά από την κοινή γνώμη. Η εξέλιξη της Πολεμικής Αεροπορίας εξοπλιστικά και επιχειρησιακά, ιδίως μετά το τέλος του Β’ Π.Π. ουσιαστικά δεν διαφοροποιήθηκε σημαντικά από αυτή άλλων αεροπορικών δυνάμεων της Δύσης. Το δεδομένο αυτό όμως άλλαξε από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’60 με αιτία το κυπριακό πρόβλημα.
Συστήματα βυθού επιφανείας ελληνικών υποβρυχίων: Η μετάβαση σε στρατηγικά όπλα
Το 1971-72 η χώρα μας προμηθεύτηκε τέσσερα υποβρύχια Τύπου 209/1100 Κλάσεως ΓΛΑΥΚΟΣ τα οποία παραδόθηκαν από την HDW στο Ελληνικό ΠΝ (τον πρώτο χρήστη της Κλάσεως 209), ακολουθούμενα από μια δεύτερη παράδοση τεσσάρων υποβρυχίων .
Αυτά ήταν Τύπου 209 Κλάσεως ΠΟΣΕΙΔΩΝ to 1976. 4 Type 209/1100 τα οποία ήταν τα «ΓΛΑΥΚΟΣ» (S-110) «ΝΗΡΕΥΣ»(S111), «ΤΡΙΤΩΝ»(S112), «ΠΡΩΤΕΥΣ» (S113).
Μπορούν να αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 21,5 κόμβους σε κατάδυση με τη βοήθεια συσσωρευτών και μπορούν να καταδυθούν σε βάθος 250 μέτρων περίπου. Φέρουν οκτώ τορπιλοσωλήνες των 21’’ ιντσών, ενώ εντός του σκάφους αποθηκεύονται 14 τορπίλες SST-4, Mk 37-2, Mk 37-3 και Mk 14/23, 4 Type 209/1200 «ΠΟΣΕΙΔΩΝ»(S116), «ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ» (S117), «ΩΚΕΑΝΟΣ»(S118), «ΠΟΝΤΟΣ»(S119), τα οποία παραγγέλθηκαν το 1976.
Μεταχειρισμένες ευκαιρίες: Τα αξιόλογα οπλικά συστήματα συμμαχικών ενόπλων δυνάμεων που έχουν βγει προς πώληση και θα ενδιέφεραν τις ελληνικές ΕΔ
Aπό το 2010 και μετά, οι εξοπλισμοί έπαψαν, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων (εκσυγχρονισμός P-3, αναβάθμιση F-16, προμήθεια OH-58 Kiowa Warrior).
Σε κάθε περίπτωση, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις αρχίζουν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα παλαιότητας των μέσων τους, ιδιαίτερα ο Ελληνικός Στρατός (ΕΣ), ο οποίος απορρόφησε το μικρότερο ποσοστό των αμυντικών δαπανών, μετά το 1996, συγκριτικά με το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) και την Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ).
ΑΙΓΑΙΟ: Πυραυλοφόρα ταχέα σκάφη Ελλάδας & Τουρκίας
Τα τελευταία χρόνια, ή μάλλον τις τελευταίες δύο δεκαετίες, έχουμε γίνει μάρτυρες μιας κολοσσιαίας αύξησης της ισχύος των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων και εκσυγχρονισμού τους σε τέτοιο βαθμό που πολλές φορές απορεί κανείς πώς είναι δυνατόν να έχει επιτευχθεί τόσο μεθοδικά.
Η αλήθεια είναι ότι Τούρκοι επιστήμονες μέσα από τα τουρκικά ακαδημαϊκά ιδρύματα αλλά και Τούρκοι επιχειρηματίες υποστηρίζουν με όλες τους τις δυνάμεις την δημιουργία μιας ισχυρής πολεμικής μηχανής, η οποία προσπαθεί να αναδιοργανωθεί και να εκσυγχρονιστεί ταυτόχρονα.
Τα παραδείγματα είναι πάμπολλα και δεν είναι του παρόντος άρθρου να αναλυθούν.
341M: 65 χρόνια ζωής για το θρυλικό «καρέ των άσσων»
Για την 341 Μοίρα και την εξηνταπεντάχρονη πορεία της, όσα και να γράψει κανείς δεν είναι αρκετά. Πρόκειται για μία μονάδα με σημαντική συμβολή στην εξέλιξη της σύγχρονης μεταπολεμικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Στους περισσότερους λάτρεις της Αεροπορίας και της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας ειδικότερα, η 341 Μοίρα από ιστορικής πλευράς είναι περισσότερο γνωστή για το θρυλικό ακροβατικό σμήνος «Ελληνική Φλόγα» που ένας από τους πρώτους διοικητές της, ο Ηλίας Τσαμουσόπουλος, συγκρότησε την περίοδο 1958-59 για να διαδεχθεί το ακροβατικό σμήνος των F-84G της 337 Μοίρας και του πρώτου της διοικητή Κωσταντίνου Κόκκα.
.
ΑΕΡΟΚΙΝΗΤΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Το αλεξίπτωτο έχει ρόλο στο σύγχρονο πεδίο μάχης;
Στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι μόνοι τρόποι μεταφοράς και μετακίνησης του πεζικού, ήταν μέσω οδών ή ομαλού εδάφους και ο επιθετικός του ρυθμός δεν ξεπερνούσε τα τρία λεπτά ανά 100 μέτρα στην καλύτερη περίπτωση και όταν η αναλογία με τις εχθρικές δυνάμεις ήταν 3:1.
Αναπόφευκτα, η επιδίωξη ήταν η ανακάλυψη αφύλακτων διαβάσεων για να «περάσουν» με τη μικρότερη αντίσταση ή και χωρίς καμία αντίσταση και να αιφνιδιάσουν τον αντίπαλο.Παρ’ όλα αυτά, εξακολουθούσαν να υπάρχουν οι κατά μέτωπο ενέργειες οι οποίες κατέληγαν σε νικηφόρο αποτέλεσμα μόνο όταν ο εχθρός ήταν αδύναμος ή είχε μεγάλες απώλειες.
Πολεμική Αεροπορία: «Συνταγές» επιβίωσης μετά το τέλος των μνημονίων
Η Πολεμική Αεροπορία διανύει μια κρίσιμη περίοδο για τη μελλοντική αποτρεπτική της δύναμη. Οι περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό έχουν επηρεάσει αρνητικά σε μεγάλο βαθμό την ισχύ της.
Προγράμματα έχουν ακυρωθεί, άλλα έχουν αναβληθεί επ’ αόριστον, ενώ η προμήθεια ενός νέου μαχητικού αεροσκάφους μετατίθεται για κάπου μέσα στη νέα δεκαετία.
Ο Ερντογάν εκστρατεύει στη Λιβύη: Τι κίνδυνοι κρύβονται για την Ελλάδα;
Η απόφαση του κυβερνητικού μορφώματος της Τρίπολης της Λιβύης του Φαγέζ αλ-Σάρατζ να ζητήσει και επίσημα από την Τουρκία την αποστολή στρατιωτικών δυνάμεων, απλώς αποτέλεσε μια προδιαγεγραμμένη εξέλιξη στην εμπλοκή της Τουρκίας στη βόρεια Αφρική, μετά την υπογραφή της μεταξύ των συμφωνίας.
«Ναυκρατούσα»: Τα τρία σκάφη του Ελληνικού Ναυτικού με το ίδιο… όνομα
Το όνομα «Ναυκρατούσα» αποτέλεσε για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σχεδόν το συνώνυμο των αποβατικών σκαφών για το ΠΝ. Αυτό γιατί δύο αποβατικά δεξαμενόπλοια είχαν το ίδιο όνομα, ήταν της ίδιας κλάσης και υπηρέτησαν διαδοχικά από το 1953 έως και το 2000. Υπήρχε όμως και ένα τρίτο που ήταν αντιτορπιλικό.