Θα περίμενε κάποιος πως ο κόσμος θα έβλεπε περισσότερη τηλεόραση μέσα στο lockdown, καθώς πλέον είναι όλη μέρα στο σπίτι, όμως τα στοιχεία δείχνουν κάτι διαφορετικό.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Nielsen σχεδόν όλα τα κανάλια σημείωσαν χαμηλότερα ποσοστά τηλεθέασης μέσα στο μήνα Νοέμβριο… παρά το lockdown.

Τα προγράμματα χαμηλού επιπέδου και η trash TV φαίνεται πως δεν κατάφεραν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των πολιτών. Το ίδιο ισχύει και για τις ειδήσεις, καθώς τους τελευταίους μήνες τα μεγάλα κανάλια δείχνουν ειδήσεις που ταιριάζουν στα «θέλω» της κυβέρνησης, περνώντας από το «σοκ και δέος» στην «αχτίδα αισιοδοξίας».

Την ίδια ώρα τα κανάλια αντί να επενδύσουν σε ωραίες ταινίες ή αθλητικά τα οποία θα μπορούσαν να φέρουν τηλεθεατές προτιμούν να γεμίζουν τον τηλεοπτικό χρόνο με πάρα πολλά ριάλιτι.

Τι δείχνουν τα στοιχεία

Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία της Nielsen στην κορυφή του γενικού συνόλου βρέθηκε για έναν ακόμα μήνα ο ΣΚΑΪ (16,5%) έχοντας όμως χάσει τηλεθεατές από τη συχνότητά του, όπως και ο ΑΝΤ1 που ακολουθεί (13,5%) ενώ ο ALPHA (11.6%) κάτι… τσίμπησε καταφέρνοντας να παραμείνει στην τρίτη θέση, αν και το STAR (11.3%) σημείωσε επίσης μικρή αύξηση στα ποσοστά του. Μικρή μείωση σημείωσε το OPEN (7,1%) που βρέθηκε πάλι στην πέμπτη θέση, αλλά και το MEGA (6,5%) που ακολουθεί. Στα ίδια, ή και λίγο χαμηλότερα επίπεδά τους κινήθηκαν για έναν ακόμα μήνα τα κανάλια της ΕΡΤ που αξίζει να πούμε όμως ότι τελευταία έχουν πρόγραμμα να επιδείξουν με μέρος του να αξίζει την προσοχή του τηλεοπτικού κοινού και άλλο να δικαιολογεί το… ζάπινγκ.

Τώρα, όσον αφορά το δυναμικό κοινό, τους τηλεθεατές ηλικίας 18-54 ετών, δόθηκε σκληρή μάχη με τρία κανάλια να διεκδικούν την πρωτιά. Τελικά νικητής τον Νοέμβριο αναδείχτηκε και πάλι ο ΑΝΤ1 (13,1%), αλλά έχοντας σημειώσει πτωτική πορεία και νιώθοντας πλέον την… ανάσα του STAR (13%) που βρέθηκε στη δεύτερη θέση με μικρή άνοδο, αλλά κερδίζοντας τον ΣΚΑΪ (12,9%) που χάνοντας τηλεθεατές του συγκεκριμένου κοινού πέρασε στην τρίτη θέση. Μικρή άνοδο και εδώ για τον ALPHA (12%) που τερμάτισε τέταρτος ενώ ακολουθεί το OPEN (7,3%) με μικρή άνοδο, καταφέρνοντας να ξεπεράσει το MEGA(7,2%) που έχασε «δυνάμεις». Τα ίδια χαμηλά ποσοστά και εδώ για τα κανάλια της ΕΡΤ που είναι σαφές ότι πρέπει να αποκτήσουν… ταυτότητα για να μην μείνουν χωρίς τηλεθεατές στις συχνότητές τους με αποτέλεσμα να… «καούν και χλωρά» προγράμματά τους!

Αναλυτικά λοιπόν στον παρακάτω πίνακα αναφέρονται οι μέσοι όροι τηλεθέασης που σημείωσαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί τον Νοέμβριο στο γενικό σύνολο και στο δυναμικό κοινό, ενώ εντός παρένθεσης αναφέρονται οι αντίστοιχοι μέσοι όροι τους τον Οκτώβριο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η αλήθεια όμως είναι ότι παρά τις όποιες επιδόσεις τους αυτό που παρατηρήθηκε τον προηγούμενο μήνα, τον Νοέμβριο, με το lockdown, είναι ότι οι σταθμοί εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου έχασαν τηλεθεατές αφού παρά τις προσωπικές τους επιδόσεις στους πίνακες τηλεθέασης, αρκετοί τηλεθεατές επέλεξαν τα «others», δηλαδή τις συνδρομητικές πλατφόρμες αλλά και τα περιφερειακά κανάλια, αυξάνοντας τα ποσοστά τους. Το συμπέρασμα λοιπόν που θα… έπρεπε να έχουν… ή να πάρουν έστω και καθυστερημένα… είναι ότι μεγάλο μέρος των προγραμμάτων τους δεν αφορά μεγάλη… πολύ μεγάλη μερίδα του τηλεοπτικού κοινού πριν συνεχιστεί η πίκρα τους από την έξοδο των τηλεθεατών και τελικά τους μείνει μόνο η… γλύκα των social media… όπου σίγουρα δεν αποτυπώνεται η τηλεθέασή τους!