Αποκαλυπτικός σε συνέντευξή του εμφανίστηκε ο Χ.Θεοχάρης καθώς εκτός των νέων φορολογικών μέτρων που φέρνει η κυβέρνηση μίλησε και για υποχρεωτικότητα ασφάλισης των οχημάτων από φυσικές καταστροφές.
«Θα κοιτάξουμε να κινηθούμε και στον κλάδο του αυτοκινήτου και με τις προσπάθειές μας ώστε να ανακαλύψουμε τα ανασφάλιστα και να μειώσουμε την κυκλοφορία τους στο δρόμο, θα έχουμε το επόμενο διάστημα να κάνουμε ανακοινώσεις ως προς αυτό, αλλά και με την υποχρεωτικότητα της ασφάλισης των αυτοκινήτων από φυσικές καταστροφές».
Αυτό δήλωσε στo nextdeal.gr και τον Κωστή Σπυρου ο υφυπουργός Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης. Παράλληλα δεσμεύτηκε ότι θα εξετασθούν οι ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος του ασφαλιστή στο φορολογικό νομοσχέδιο και συνέχισε.
Θεωρούμε ότι η ασφαλιστική αγορά έχει έναν πολύ σημαντικό και ενεργό ρόλο να παίξει σε αυτόν τον τομέα, σε έναν τομέα στον οποίο το κράτος προφανώς έχει το δικό του ρόλο, αλλά ο ρόλος του είναι, απλώς, να εξασφαλίσει ένα μίνιμουμ διαβίωσης και όχι να αποκαταστήσει απόλυτα το βιοτικό επίπεδο που είχε κάποιος πριν από μια ω μη γένοιτο καταστροφή τον χτυπήσει στην πραγματικότητα του. Συνεπώς, εδώ η ιδιωτική ασφάλιση μπορεί να έρθει και να εξασφαλίσει ακριβώς αυτή την αποκατάσταση των ζημιών, το ξαναχτίσιμο εν πάση περιπτώσει μιας κατοικίας σε ένα επίπεδο που βρισκόταν και πριν γκρεμιστεί. Δεύτερον, βάλαμε ρητή υποχρέωση, και είναι και σε αυτό το φορολογικό νομοσχέδιο, για την ασφάλιση των επιχειρήσεων των μεσαίων και μικρών. Μάλιστα οι μεσαίες με τον ευρωπαϊκό ορισμό είναι από τα 10 εκατομμύρια και πάνω.
Εμείς βάλαμε από τα 2 εκατομμύρια και άνω, ώστε να μπορεί μπορούν και αυτές σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα με τις διαδικασίες των ασφαλιστικών εταιρειών να σταθούν στα πόδια τους, να ξαναπάρουν τον εξοπλισμό τους, να ξαναχτίσουν τα κτίρια-τις εγκαταστάσεις τους και φυσικά να αποκαταστήσουν και το απόθεμα, το οποίο είχαν συγκεντρωμένο και έτοιμο προς πώληση, αποθηκευμένο στις αποθήκες τους. Αυτό επίσης για εμάς είναι κρίσιμο, διότι βλέπουμε ολοένα ότι δεν φτάνει να κοιτάμε το κόστος της αποκατάστασης με όρους δημοσιονομικούς του προϋπολογισμού.
Πρέπει να βλέπουμε και το κόστος στο ΑΕΠ της οικονομίας, στην ανεργία, είτε σε τοπικό είτε σε ευρύτερο επίπεδο, όταν οι ζημιές είναι τόσο μεγάλες που επηρεάζουν το ίδιο το ΑΕΠ της χώρας και όχι μόνο μιας τοπικής οικονομίας. Άρα ήδη έχουμε κινηθεί προς δύο πολύ σημαντικές κατευθύνσεις. Θα κοιτάξουμε να κινηθούμε και στον κλάδο του αυτοκινήτου και με τις προσπάθειές μας ώστε να ανακαλύψουμε τα ανασφάλιστα και να μειώσουμε την κυκλοφορία τους στο δρόμο, θα έχουμε το επόμενο διάστημα να κάνουμε ανακοινώσεις ως προς αυτό, αλλά και με την υποχρεωτικότητα της ασφάλισης των αυτοκινήτων από φυσικές καταστροφές.
Είδαμε δυστυχώς, ακριβώς επειδή δεν είναι υποχρεωτικό -είναι υποχρεωτική η αστική ευθύνη όπως ξέρουμε, αλλά όχι οι φυσικές καταστροφές- περιπτώσεις πλημμύρες στη Θεσσαλία να παίρνουν τα νερά, τα οχήματα και να μένουν οι άνθρωποι χωρίς το αυτοκίνητό τους, αλλά και χωρίς δυνατότητα αποζημίωσης από την ασφαλιστική τους εταιρία. Εκεί λοιπόν θα κινηθούμε και προς αυτή την κατεύθυνση.