Η εγκληματική δράση των διακινητών παράνομων μεταναστών, οι οποίοι, προκειμένου να αποφύγουν τη σύλληψη, δεν διστάζουν να μπουν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και να κινηθούν με ιλιγγιώδεις ταχύτητες σε οικισμούς, στενά, χωριά, ακόμη και στην Εγνατία Οδό, έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα ασφάλειας στους κατοίκους του Έβρου.
Μάλιστα οι κάτοικοι έχουν καταφύγει σε μεθόδους τύπου «Mad Max» και τοποθετούν τα αυτοκίνητά τους πίσω από φορτηγά, ώστε να τα χρησιμοποιούν ως «ασπίδα» για να τους προστατέψουν, σε περίπτωση που κάποιος διακινητής παράνομων μεταναστών μπει στο αντίθετο ρεύμα.
Αυτό που ενοχλεί του κατοίκους είναι πως το κράτος δεν κάνει τίποτε για να θέσει ένα τέλος σε όλα αυτά.
Ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου, Δημήτρης Πέτροβιτς, είπε ότι «Δεχόμαστε πιέσεις αυτό το διάστημα στα σύνορα. Μέχρι τώρα είχαμε πάρα πολλές αποτροπές γιατί υπάρχει ισχυρή αστυνομική δύναμη.
Εντούτοις τα 175 χλμ που είναι το συνοριακό μέτωπο με την Τουρκία και η μεγάλη πτώση της στάθμης του ποταμού δημιούργησαν νέα περάσματα.
Οι μετανάστες διασχίζουν τον ποταμό, πηγαίνουν στο σημείο που τους έχουν υποδείξει μέσω gps και τους παραλαμβάνουν.
Ενώ είχαμε πολλές περιπτώσεις συλλήψεων, τελευταία, οι διακινητές, για να διαφύγουν, επιχειρούν επικίνδυνη οδήγηση. Μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα, τρέχουν, και δημιουργούν ατυχήματα.
Χάθηκαν δύο συνάνθρωποί μας πρόσφατα. Μπήκε ο διακινητής στο αντίθετο ρεύμα και έγινε μετωπική. Την προηγούμενη Κυριακή σε έναν οικισμό, ένας διακινητής, στην προσπάθειά του να διαφύγει, συγκρούστηκε με αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε πολύτεκνη οικογένεια».
Αυτό που ζητούν πλέον οι αστυνομικοί που υπηρετούν στην περιοχή είναι αφενός συγκεκριμένες οδηγίες για το πως θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις και αφετέρου πρόσθετα μέσα τα οποία θα τους δώσουν τη δυνατότητα να ακινητοποιούν τα οχήματα των διακινητών με ασφάλεια.
Η πραγματικότητα όμως είναι πως η κυβέρνηση όσο μπορεί κάνει το «κορόιδο» καθώς θέλει να αποφύγει τις γνωστές αντιδράσεις των… δικαιωματιστών.
«Η ΕΛ.ΑΣ. δεν έχει συγκεκριμένο μνημόνιο ενεργειών, σαφείς εντολές, τι πρέπει να κάνει όταν καταδιώκει ένα αυτοκίνητο προκειμένου να το σταματήσει.
Οι διακινητές έχουν εντολές προκειμένου να αποφύγουν τη σύλληψη να εμβολίσουν ότι εμπόδιο σταθεί απέναντί τους. Ξέρουν ότι κανείς δεν πρόκειται ούτε να τους σταματήσει, ούτε να τους πυροβολήσει.
Θέλουμε νομοθετικό πλαίσιο που θα μας επιτρέπει τη χρήση καρφιών προκειμένου τα οχήματα να ακινητοποιούνται με ασφαλή τρόπο. Η εικόνα του να βλέπουμε ένα περιπολικό κάθετα τοποθετημένο στην εθνική οδό, σαν κώνο, προκειμένου να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο του δράστη δεν τιμά κανέναν» ανέφερε σχετικά ο γραμματέας της Ένωσης Συνοριοφυλάκων Έβρου.
Στη χρήση τέτοιων τεχνικών μέσων αναφέρθηκε και ο κ. Πέτροβιτς σχολιάζοντας πως «η χρήση τέτοιων μέσων όπως τα χαλιά με τα καρφιά που εφαρμόζονται στο εξωτερικό μπορεί να είναι αποτελεσματική. Το είχαμε ζητήσει και μας είπαν ότι υπάρχει μία γνωμοδότηση του Αρείου Πάγου. Ωστόσο με γνωμοδότηση δεν μπορεί να εφαρμοστεί αυτό το μέτρο, θα πρέπει να γίνει νόμος του κράτους».
«Στις 12 Ιουλίου έκανα μία επιστολή στον πρωθυπουργό και επεσήμανα τα προβλήματα. Έγιναν ενέργειες από το Μαξίμου και για τις οικογένειες των ανθρώπων που χάθηκαν. Την προηγούμενη Δευτέρα έγινε μία σύσκεψη με τον κ. Οικονόμου παρουσία των αστυνομικών Αρχών και από το μεσημέρι εκείνης της ημέρας υπάρχει έντονη αστυνομική παρουσία σε όλους τους κόμβους της Εγνατίας Οδού, από την Καβάλα μέχρι και τον Έβρο» κατέληξε ο κ. Πέτροβιτς.