«Χρυσάφι στα πόδια» της διαφημιστικής εταιρείας που δημιούργησε το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς σύμφωνα με την απόφαση που αναρτήθηκε στην Διαύγεια, έγινε απευθείας ανάθεση της σύμβασης «Δημιουργία Λογότυπου και Σήμανσης για το μετρό Θεσσαλονίκης» στην εταιρία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, με έδρα την Αθήνα έναντι 30.000 ευρώ.
Θυμίζουμε πως ο Χρήστος Σταϊκούρας παρουσίασε το λογότυπο λέγοντας ότι «το πεζό γράμμα “μ”, αποτέλεσε μία προφανή επιλογή ώστε να παραπέμπει άμεσα στο μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο Μ, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορες παραλλαγές σε όλον των κόσμο».
Σύμφωνα με τον ίδιο «απλοποιήθηκε το βυζαντινό γράμμα Μ, ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης».
Το λογότυπο που έχει ήδη προκαλέσει σάλο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κόστισε 30.000 ευρώ και η εταιρεία που το δημιούργησε, ανέλαβε την εργασία του με απευθείας ανάθεση.
Υπενθυμίζεται ότι ακυρώθηκαν δύο διαγωνισμοί που είχαν προκηρυχθεί για τον σχεδιασμό του σήματος/εμβλήματος για το μετρό της Θεσσαλονίκης.
Τελικά, στις 2 Οκτωβρίου 2024 αναρτήθηκε στη Διαύγεια το έγγραφο για την απευθείας ανάθεση, ύψους 30.000 ευρώ, στην εταιρία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE.
Πάντως, η επίσημη αιτιολογία για την απευθείας ανάθεση είναι ότι ο δεύτερος διαγωνισμός «απέβη άγονος, επειδή απορρίφθηκαν οι προσφορές όλων των διαγωνιζομένων».
Όπως ήταν λογικό, αρκετοί ήταν εκείνοι οι χρήστες που επέκριναν το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης εξαιτίας του κόστους, δημιουργώντας μάλιστα ένα λογοπαίγνιο με το γράμμα «μ» το οποίο όπως λένε δεν συμβολίζει τη λέξη μετρό, αλλά τη μίζα.
Δείτε σχετικές δημοσιεύσεις:
Μετρό Θεσσαλονίκης pic.twitter.com/CdoTkYu9cD
— Δραχμαντινετζάντ (@giopsos) November 13, 2024
Λογότυπο Μετρό Θεσσαλονίκης αξίας 30.000 ευρώ με απευθείας ανάθεση.
Μου αρέσει το Μ γιατι ταιριάζει με το μαλακες που είμαστε. pic.twitter.com/6JSdqZcG66— 𝕋ολκιν𝒪λογος 🧙♂️ (@mitsogrande2) November 13, 2024
το πιο αστείο δεν είναι ότι πληρώθηκε μια τριανταρού
(με απευθείας ανάθεση φυσικά…)
για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης.το πιο αστείο είναι ότι δικαιολόγησαν το αποτέλεσμα ως εξής:
«Έγινε έρευνα σε μετρό της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου κλπ. Σταθήκαμε στο απόθεμα της… pic.twitter.com/As8pGbjYvq— Christos Xanthakis (@ChristosXanthak) November 13, 2024
Το πάνω είναι το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το λογότυπο για το οποίο δόθηκαν 30.000 ευρώ με απευθείας ανάθεση ενώ ακυρώθηκαν οι προηγούμενοι ανοικτοί διαγωνισμοί.
Το κάτω όποιος ξέρει, ξέρει. pic.twitter.com/bJISa0QpvV— Antonis Galanopoulos (@antonisgal) November 13, 2024