Την ώρα που οι καλλιτέχνες έχουν βγει στους δρόμους διαμαρτυρόμενοι για την απόφαση της κυβέρνησης, η κ. Κεφαλογιάννη καλεί τους υπουργούς να απαντήσουν «εάν πρόκειται να ληφθεί νομοθετική πρωτοβουλία, με σκοπό την αποκατάσταση του προβλήματος κατάταξης των καλλιτεχνικών επαγγελμάτων στην εκπαιδευτική κατηγορία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον Δημόσιο Τομέα, όπως αυτό ανέκυψε από την έκδοση του εν λόγω Π.Δ.».
Επίσης, η ίδια ρωτά «τι προτίθενται να πράξουν προκειμένου να ρυθμιστεί με τρόπο ορθολογικό, το ζήτημα της διαβάθμισης των πτυχίων καλλιτεχνικών σχολών της χώρας».
Αναλυτικά η ερώτηση της Όλ. Κεφαλογιάννη:
«Άμεση ανάγκη διαβάθμισης των πτυχίων καλλιτεχνικών σχολών της χώρας
Σύμφωνα με το πρόσφατα εκδοθέν Προεδρικό Διάταγμα 85/2022, θεσπίζεται το προσοντολόγιο και το κλαδολόγιο στους φορείς του Δημοσίου Τομέα, μεταξύ άλλων και για ορισμένα καλλιτεχνικά επαγγέλματα (απόφοιτοι δραματικών σχολών και σχολών χορού και κινηματογράφου κ.α.), τα οποία κατατάσσονται στην εκπαιδευτική κατηγορία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Πρόκειται για μία εξέλιξη, η οποία δημιουργεί εύλογα προβληματισμό και έχει πυροδοτήσει μεγάλες αντιδράσεις στον καλλιτεχνικό κόσμο. Ταυτόχρονα όμως, αναδεικνύει και μία άλλη πτυχή του ζητήματος, που αφορά στη διαδικασία αναγνώρισης ισοτιμίας Ανωτέρων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, κατ’ εφαρμογή της υπ’ αριθ. 374216/1287/25.7.2018 (ΦΕΚ 3196/Β/2.8.2018) ΚΥΑ, βάσει της οποία έχουν κατατεθεί και εκκρεμούν εκατοντάδες αιτήσεις αποφοίτων καλλιτεχνών.
Επιπροσθέτως, παραμένει άλυτο το θεσμικό κενό ετών, που αφορά στη δυνατότητα χορήγησης ισοτιμίας στους σπουδαστές που αποφοίτησαν μετά τις 10.6.2003, δεδομένου ότι οι απόφοιτοι αυτοί, παρέμειναν μετέωροι από την προηγούμενη κυβέρνηση, καθώς δεν εντάχθηκαν στις ρυθμίσεις του άρθρου 79 του ν. 4481/2017, περί ισοτιμίας τίτλων σπουδών από Ανώτερες Δημόσιες και Ιδιωτικές Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, με Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Με την ανωτέρω δε νομοθετική ρύθμιση και τη σχετική ΚΥΑ που εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή της, μετέωροι, ως προς τη διαβάθμιση των πτυχίων τους, παρέμειναν και οι απόφοιτοι ωδείων και μουσικών σχολών της χώρα, καθώς δεν συμπεριλήφθηκαν στις εν λόγω ρυθμίσεις, γεγονός που είχα αναδείξει με την υπ’αριθ. πρωτ. 527/1-8-2018 Ερώτησή μου προς τους τότε αρμόδιους υπουργούς.
Κατόπιν των ανωτέρω, και δεδομένης της έντονης αποσταθεροποίησης που έχει επέλθει στους κόλπους κορυφαίων καλλιτεχνικών θεσμών της χώρας, συνεπεία των προβλεπομένων του Π.Δ. 85/2022,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
1. Προβλέπεται να ληφθεί νομοθετική πρωτοβουλία, με σκοπό την αποκατάσταση του προβλήματος της κατάταξης των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών σε εκπαιδευτική κατηγορία στον Δημόσιο Τομέα, όπως αυτό ανέκυψε από την έκδοση του Π.Δ. 85/2022;
2. Τι προτίθενται να πράξουν, προκειμένου να υπάρξει μία συνολική λύση, η οποία θα ρυθμίζει με τρόπο ορθολογικό το ζήτημα της διαβάθμισης των πτυχίων για τους αποφοίτους καλλιτεχνικών σχολών, ώστε να διαφυλάσσεται το κύρος των καλλιτεχνικών θεσμών της χώρας;»
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.