Άλλη μία αρνητική διάκριση διεθνούς επιπέδου για την χώρα μας από το υπουργείο Πολιτισμού, μετά τα «έπη» ΛΙγνάδη και δωρεάς Δήλου: Ο Economist σε ένα αφιέρωμα για τα εγκλήματα κατά πολιτιστικών μνημείων στην Ευρώπη, φέρνει ως πρώτο παράδειγμα το τσιμέντο στην Ακρόπολη, παραλληλίζοντας μάλιστα την κυβέρνηση με τον… Ξέρξη!
Πρόκειται για έναν ακόμα διεθνή διασυρμό, μετά την Δήλο και το σκάνδαλο Λιγνάδη, που βαραίνει την κυβέρνηση και προσωπικά την υπουργό Πολιτισμού της κυβέρνησης Μηστοτάκη, Λίνας Μενδώνη.
Αυτό είναι το δημοσίευμα:
Αναφερόμενο στην Ακρόπολη, Το θέμα που τιτλοφορείται: «Ενώ η πανδημία σάρωνε, η Ευρώπη γκρέμιζε ιστορικά κτίρια» και έχει υπέρτιτλο «Μνημειώδη λάθη», διασύρει την Ελλάδα και την κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον τρόπο με τον οποίο προχωρά σε εφαρμογή πολιτικών υπό το «παραπέτασμα καπνού» της πανδημίας, αναφέρεται και σε άλλες περιπτώσεις αμφιλεγόμενων καταστροφών ιστορικών κτιρίων στην Ευρώπη, που προκάλεσαν μεγάλες αντιδράσεις των πολιτών, όπως η κατεδάφιση του παλιού Εθνικού Θεάτρου στα Τίρανα και του μοναδικού y-Block στο μινιμαλιστικής αισθητικής του 1960 συγκρότημα κυβερνητικών κτιρίων του Όσλο.
Η διατύπωση που επιλέγει ο Economist, είναι χαρακτηριστική για το πώς αντιλαμβάνεται την Λ.Μενδώνη και τις επιλογές της στην πανδημία: «Ενώ η προσοχή είχε αποσπαστεί, οι Αρχές υλοποίησαν αμφιλεγόμενες επεμβάσεις. Πάρτε την Ακρόπολη (ο Ξέρξης το έκανε). Κατά το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2020, οικοδόμοι τσιμεντώστρωσαν πλατιούς διαδρόμους ανάμεσα στους ναούς».
Το θέμα αναφέρεται στις αντιδράσεις που σημειώθηκαν, όπως και σε άλλες περιπτώσεις στην Ευρώπη, στις οποίες ωστόσο υπήρξαν και διαδικασίες συνεννόησης και σύνθεσης απόψεων. Σε άλλες περιπτώσεις, όπως για την αποκατάσταση της Παναγίας των Παρισίων, οι Αρχές «πήραν το μήνυμα» και άνοιξαν διάλογο με φορείς και πολίτες. «Όπως έμαθε με σκληρό τρόπο η Αθήνα, ο δημόσιος διάλογος πριν την υλοποίηση των σχεδίων είναι καλό πράγμα», σημειώνει σκωπτικά o Economist.