ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα...
prodeals

Το ξεπούλημα της Ακρόπολης: Την «νοίκιασαν» στον οίκο Dior για πενταροδεκάρες (βίντεο)

Το ξεπούλημα της Ακρόπολης: Την «νοίκιασαν» στον οίκο Dior για πενταροδεκάρες (βίντεο)

Έναντι του ποσού των 21.000 ευρώ ξεπούλησε τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης στον οίκο Diοr το υπουργείο Πολιτισμού.

Στο απόλυτο… ξεπούλημα του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης, που για περισσότερο από 2.500 χρόνια αποτελεί ταυτόσημο της χώρας μας και παγκόσμιο σύμβολο πολιτισμού, προχώρησε η ελληνική κυβέρνηση. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά το γεγονός ότι αποφάσισε να «νοικιάσει» για… πενταροδεκάρες στον οίκο Dior το κορυφαίο μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς και τους γύρω αρχαιολογικούς χώρους!

Οπως αναφέρεται σε σχετικό έγγραφο του υπουργείου Πολιτισμού, ο γαλλικός οίκος μόδας θα πληρώσει το… ιλιγγιώδες ποσό των 21.000 ευρώ για τη φωτογράφιση των μοντέλων του στον Ιερό Βράχο! Είναι τουλάχιστον προκλητικό για τους Ελληνες, που παρακολουθούν με το στόμα ανοιχτό τις εξελίξεις, να διαπιστώνουν ότι το αρμόδιο για τον πολιτισμό υπουργείο της χώρας κοστολογεί το κορυφαίο μνημείο του κλασικού κόσμου λιγότερο από ένα βράδυ στο… Nammos της Μυκόνου υπό τους ήχους γνωστών λαϊκών τροβαδούρων!

Τα έσοδα του 2019

Στο ίδιο έγγραφο του υπουργείου σημειώνεται πως ο γαλλικός οίκος μόδας θα πληρώσει συνολικά το ποσό των 74.000 ευρώ -προσαυξημένο με τον αναλογούντα ΦΠΑ- για τη φιλοξενία των μοντέλων σε Ακρόπολη, Ηρώδειο, Αρχαία Αγορά, Σούνιο, Ναό του Ολυμπίου Διός και Στάδιο Νεμέας.

Στο ανωτέρω ποσό θα προστεθεί και το σύνολο των εισπράξεων που είχαν οι συγκεκριμένοι αρχαιολογικοί χώροι τις ίδιες ημέρες του 2019. Και ενώ οι κυβερνώντες καμαρώνουν ως εθελόδουλοι Φραγκολεβαντίνοι για την «επιτυχία» της συμφωνίας, τονίζοντας σε τηλεπαράθυρα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι η φωτογράφιση της νέας κολεξιόν του οίκου στα σημαντικότερα αρχαιολογικά μνημεία της χώρας μας θα συμβάλει στη διαφήμιση της Ελλάδας, στην ουσία ξεφτιλίζουν τα ιερά και τα όσια του τόπου, δείχνοντας ότι δεν διαθέτουν την παραμικρή συναίσθηση για την αξία των ιστορικών του θησαυρών.

Αν, μάλιστα, αναλογιστεί κάποιος ότι η γειτονική Ιταλία απαίτησε το ποσό των 2.500.000 ευρώ από τον οίκο Fendi για την επίδειξή του έξω από το Κολοσσαίο, μπορεί να αντιληφθεί το μέγεθος της ύβρεως απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά. Ομως, τι να περιμένουμε από μια υπουργό που, με πρόσχημα την ισότιμη πρόσβαση των ΑμεΑ, μετέτρεψε την Ακρόπολη των Αθηνών σε… τσιμεντούπολη, δυσχεραίνοντας μάλιστα ακόμη περισσότερο την ανάβαση σε όσους αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα;

Οι Ιταλοί πήραν 27.500.000 ευρώ από Fendi και Tod’s για το Κολοσσαίο

Πακτωλό χρημάτων έχουν καταθέσει στα κρατικά ταμεία της Ιταλίας δύο από τους μεγαλύτερους εγχώριους οίκους μόδας με είδη πολυτελείας, ώστε να συνδέσουν το όνομά τους με το διασημότερο μνημείο της χώρας.

Ο Fendi έχει πληρώσει 2.500.000 ευρώ για να κάνει επίδειξη μόδας έξω από το Κολοσσαίο, ενώ ο Tod’s κατέβαλε, ούτε λίγο ούτε πολύ, 25.000.000 ευρώ για να συνδέσει το logo της με τη μεγαλύτερη αρένα για μονομάχους της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, με τα χρήματα να προορίζονται για την αναστήλωση του Κολοσσαίου και των γύρω μνημείων.

Τον δρόμο άνοιξε με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο, το 2012, η εταιρία των αδερφών Ντιέγκο και Αντρέα ντε λα Βάλε, Tod’s, κλείνοντας συμφωνία 25.000.000 ευρώ με το ιταλικό υπουργείο Πολιτισμού και τον δήμο της Ρώμης για την αναστήλωση τμήματος του Κολοσσαίου, που περιελάμβανε πέντε από τα διάσημα ρωμαϊκά τόξα του.

Τα έργα, όπως ανέφερε τον Ιούλιο του 2016 σε δημοσίευμά της η «Corriere Della Serra», ξεκίνησαν το 2013 λόγω της γραφειοκρατίας και ολοκληρώθηκαν το 2016, γεγονός που εορτάστηκε με λαμπερή εκδήλωση στο εσωτερικό του Κολοσσαίου. Για αντάλλαγμα, η εταιρία παπουτσιών και ειδών ρουχισμού πολυτελείας απέκτησε το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το logo της πάνω σε σχέδιο ή φωτογραφία του Κολοσσαίου στις διαφημιστικές εκστρατείες της.

Ωστόσο, ξέσπασαν έντονες αντιδράσεις, όταν, μετά τη λήξη των έργων, ο ελεγκτικός οργανισμός της χώρας Corte dei Conti αποφάνθηκε ότι τα δικαιώματα για τη χρήση της εικόνας του Κολοσσαίου παραχωρήθηκαν στην Tod’s συνολικά για 20 χρόνια. Ο οργανισμός σημείωσε πως η εταιρία πλήρωνε «μόλις» 1.250.000 ευρώ τον χρόνο και τα έβαλε με τους κρατικούς αξιωματούχους που έκλεισαν τη συμφωνία.

Τον Ιούλιο του 2019 συνέρρευσαν έξω από το Κολοσσαίο 600 καλεσμένοι του οίκου Fendi, μεταξύ των οποίων η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς, η Σούζαν Σάραντον και ο Τζέισον Μομόα, για να παρακολουθήσουν επίδειξη μόδας αφιερωμένη στα χρόνια συνεργασίας της Fendi με τον Καρλ Λάγκερφελντ. Η εταιρία, σύμφωνα με δημοσίευμα της εποχής της «La Repubblica», κατέβαλε στο ιταλικό δημόσιο 2.500.000 ευρώ, χρήματα που κατέληξαν στο project της αναστήλωσης του Κολοσσαίου και των μνημείων που το περιβάλλουν, και ειδικότερα στον Ναό της Αφροδίτης. Πριν καν σβήσουν τα φώτα της επίδειξης ξέσπασε πολεμική, καθώς το τίμημα θεωρήθηκε χαμηλό για το οικονομικό μέγεθος της Fendi, με την εφημερίδα «Il Fatto Quotidiano» να καταγγέλλει ότι η συμφωνία ήταν «όλη προς όφελος της εταιρίας».

Να σημειωθεί ότι τον Μάιο του 2013 και η Diesel συμφώνησε να αποκαταστήσει τη γέφυρα Rialto στη Βενετία με το ποσό των 5.000.000 ευρώ, ενώ το Prada Foundation, το φιλανθρωπικό ίδρυμα του οίκου μόδας, βοήθησε στην αποκατάσταση του Palazzo Ca’ Della Regin.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.