ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Κίμπερλι Γκίλφοιλ: Στα ελληνικά μεταφράζετε «Δεν υπάρχετε»...
prodeals

ΕΕ προς κυβέρνηση: «Ακόμα οι σιδηρόδρομοί σας δεν είναι ασφαλείς» – Σχεδόν δύο χρόνια μετά τα Τέμπη…

Η Ελλάδα έχει πλέον στη διάθεσή της δύο μήνες για να απαντήσει και να παρουσιάσει συγκεκριμένα βήματα συμμόρφωσης

ΕΕ προς κυβέρνηση: «Ακόμα οι σιδηρόδρομοί σας δεν είναι ασφαλείς» – Σχεδόν δύο χρόνια μετά τα Τέμπη…

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε επιστολή προς την ελληνική κυβέρνηση στην οποία αναφέρει ότι η χώρα μας δεν έχει συμμορφωθεί πλήρως με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, κι όλα αυτά σχεδόν δύο χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, η Επιτροπή εντόπισε διαχρονικά και σοβαρά κενά στην εφαρμογή των κανονισμών αυτών, επισημαίνοντας ότι το πρόβλημα δεν είναι απλώς τεχνικό αλλά και πολιτισμικό, αφού διαπιστώνεται έλλειψη κουλτούρας ασφαλείας στους αρμόδιους οργανισμούς.

Μετά την αξιολόγηση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, η ελληνική κυβέρνηση έθεσε σε εφαρμογή ένα Σχέδιο Δράσης με τη συνεργασία των υπηρεσιών της Ε.Ε.

Το σχέδιο στοχεύει στη βελτίωση της ασφάλειας και στην άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων, ενώ προβλέπεται υποβολή εκθέσεων ανά δίμηνο στην Επιτροπή για την πρόοδο των μέτρων.

Παρά τις όποιες θετικές εξελίξεις, οι καθυστερήσεις και οι ελλείψεις στην εφαρμογή της οδηγίας παραμένουν. Η Ελλάδα έχει πλέον στη διάθεσή της δύο μήνες για να απαντήσει και να παρουσιάσει συγκεκριμένα βήματα συμμόρφωσης.

Εάν δεν υπάρξει ικανοποιητική ανταπόκριση, η Επιτροπή ενδέχεται να προχωρήσει στην έκδοση αιτιολογημένης γνώμης, το τελευταίο βήμα πριν από την παραπομπή στο Δικαστήριο της Ε.Ε.

Παραβάσεις και στους κανόνες διοδίων

Εκτός από τα σιδηροδρομικά ζητήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απευθύνει προειδοποίηση και για τη μη εφαρμογή της οδηγίας σχετικά με τα διόδια για τη χρήση οδικών υποδομών.

Η Ελλάδα, μαζί με τη Βουλγαρία, την Ισπανία, την Ιταλία, το Λουξεμβούργο, τη Μάλτα, την Πολωνία και την Πορτογαλία, δεν έχει ακόμα ενσωματώσει πλήρως τους νέους κανόνες στο εθνικό δίκαιο, παρά το γεγονός ότι η προθεσμία έληξε στις 25 Μαρτίου 2024.

Η οδηγία προβλέπει κοινούς κανόνες για τα τέλη διοδίων, βασιζόμενα τόσο στην απόσταση όσο και στον χρόνο χρήσης.

Επιπλέον, απαιτεί από τα κράτη να συμπεριλαμβάνουν το περιβαλλοντικό κόστος στις χρεώσεις, με γνώμονα τη μείωση των εκπομπών CO2 και την προώθηση καθαρότερων οχημάτων.

Αν τα εν λόγω κράτη μέλη δεν συμμορφωθούν σύντομα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενδέχεται να επιβάλει περαιτέρω κυρώσεις.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.