Τουρκικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος, προέβη σε δύο παραβάσεις στο FIR Αθηνών στην περιοχή του Νοτιοανατολικού Αιγαίου.
Αυτά όσο ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Χακάν Φιντάν, δηλώνει ότι η Τουρκία προσφέρεται να παρέχει βοήθεια την Ελλάδα στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών στην Αττική, με τον Γεραπετρίτη να απαντά αμέσως θετικά!
Η Αττική καίγεται και η ΕΡΤ…
δείχνει την επικοινωνία Γεραπετρίτη-Φιντάν για συνδρομή της τουρκίας στις φωτιές…#φωτια #Φωτια_τωρα #φωτια_πεντελη pic.twitter.com/tPhYLOuniX— Babis Papaspyros (@BabisPapaspyros) August 12, 2024
Άφησαν την χώρα χωρίς επαρκή εναέρια μεσα και τωρα εκλιπαρούν τους Τούρκους.
Σημειωτέον, τα τουρκικά πυροσβεστικά αεροσκάφη, για να επιχειρήσουν στην περιοχή της πυρκαγιάς και να εκτελέσουν υδροληψίες, θα πρέπει να περάσουν πάνω από σημεία που βρίσκεται ανεπτυγμένη η αντιαεροπορική και αντιπυραυλική ασπίδα της Ανατολικής Αττικής, με πολυάριθμα συστήματα MIM-23 Hawk και και συστοιχίες MIM-104 Patriot.
Με τις σημερινές τεχνολογίες απεικόνισης, μία ψηφιακή φωτογραφική μηχανή του εμπορίου με έναν απλό τηλεφακό, στα χέρια ενός Τούρκου σε κάποιο εναέριο μέσο που πετά σε μέσο υψόμετρο, είναι ικανή να καταγράψει ακόμα και τον σειριακό αριθμό του κάθε πυραύλου Hawk, πόσο μάλλον οτιδήποτε μεγαλύτερου μεγέθους, όπως εγκαταστάσεις, κτίρια, ραντάρ και υποδομές.
Μιλάμε για την απόλυτη «κερκόπορτα», που η κυβέρνηση άνοιξε διάπλατα και με προθυμία στους γείτονες.
Αυτό που δυστυχώς εδώ και χρόνια λείπει από τον εναέριο στόλο της αεροπυρόσβεσης είναι εκείνο το αποφασιστικό μέσο που θα κάνει τη διαφορά.
Το εναέριο μέσο που θα με την συμβολή του θα εξουδετερώσει το πύρινο μέτωπο μέσα σε ελάχιστη ώρα.
Και τέτοια μέσα δεν μπορεί να είναι ούτε τα Air Tractor ούτε και τα PZL φυσικά, με τα πεπαλαιωμένα Canadair να είναι πλέον επικίνδυνα για πτήση.
Για τα Air Tractor και τις «δυνατότητές» τους ας μην κάνουμε σχολιασμό καλύτερα, ούτε το πώς αποκτήθηκαν.
Είναι χρήσιμα, όπως και τα PZL, μόνο για την πρώτη μισή ώρα. Μετά τόσο η αδυναμία τους να επιχειρήσουν σε δυσμενείς συνθήκες όσο και υδροληψίας είναι χαρακτηριστικά.
Τα ρωσικά αεροσκάφη Be-200 Beriev ξεχωρίζουν ως μια από τις πιο αποτελεσματικές λύσεις που θα μπορούσε να ενσωματώσει η Ελλάδα στον στόλο της.
Το Be-200 μπορεί να μεταφέρει έως και 12 τόνους νερού, υπερδιπλάσια ποσότητα από αυτή που μπορούν να μεταφέρουν τα CL-415.
Επιπλέον, διαθέτει την ικανότητα να επιχειρεί σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως υψηλές θερμοκρασίες και ισχυρούς ανέμους, ενώ μπορεί να πραγματοποιεί υδροληψία από θάλασσα με κύματα έως και 1,3 μέτρα ύψος, κάτι που το καθιστά εξαιρετικά αξιόπιστο σε περιπτώσεις που οι πυρκαγιές ξεσπούν υπό τέτοιες συνθήκες.
Αντίστοιχη περίπτωση ισχύει και την περίπτωση των ελικοπτέρων αεροπυρόσβεσης, που νοικιάζαμε από την Ουκρανία και τη Λευκορωσία.
Δεν αρκούν τα μικρά AB-205, ελικόπτερα αρχικού σχεδιασμού από την εποχή του πολέμου του Βιετνάμ, όχι να επιχειρήσουν αυτόνομα, ούτε καν να συνδράμουν τα λιγοστά Ericsson S-64 που διατίθενται.
Τα ρωσικής κατασκευής ελικόπτερα με κάδο πυρόσβεσης τύπου Kamov Ka-50 και Mil Mi-26, τα οποία έχουν με επιτυχία χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν στην Ελλάδα, θα ήταν άριστα για αυτό το ρόλο.
Φαίνεται όμως πως η κυβέρνηση, αφού φρόντισε να κόψει δεσμούς με τη Ρωσία λόγω της στάσης της στον πόλεμο με την Ουκρανία, αποφάσισε να κινηθεί στη χειρότερη δυνατή λύση, προδίδοντας χωρίς καμία απολύτως πίεση, τα στρατηγικά σημεία αεράμυνας και την πλήρη διαμόρφωση και θέση τους στη γείτονα, σε μία ολέθρια κίνηση για το ελληνικό εθνικό συμφέρον.