Ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής του συνέντευξης το πρωί της Τρίτης (12/3) μίλησε για το έγκλημα στα Τέμπη, και είπε ότι «ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί φταίνε για την τραγωδία, όχι ο Κ.Καραμανλής».
Βέβαια, ο κύριος υπουργός «ξέχασε» ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία στην δικογραφία της αναφέρει ρητά ότι η τραγούδια έγινε επειδή δεν ολοκληρώθηκε η σύμβαση 717, συνεπώς είναι ευθύνη του Κ.Α.Καραμανλή.
Αναφέρθηκε στα διαφορετικά πορίσματα των κομμάτων που συμμετείχαν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής και το κατά πόσον νομιμοποιείται να ασκήσει έλεγχο το Κοινοβούλιο και για ποινικές ευθύνες.
«Η εξεταστική επιτροπή αποτελείται από βουλευτές που ανήκουν σε κόμματα.
Όλοι οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν το πόρισμα των κομμάτων της Επιτροπής και να κρίνουν.
Η Βουλή έχει την γενική αρμοδιότητα για τα υπουργικά αδικήματα, όταν υπάρχουν ενδείξεις ενοχής. Δεν γίνεται να παραπέμπεται στην Δικαιοσύνη ο καθένας για τον οποίο μαζεύονται αρκετές υπογραφές», είπε ο υπουργός Επικρατείας, απαντώντας εμμέσως και σε όσα είπε στον ΑΝΤ1 την Δευτέρα η Μαρία Καρυστιανού, μητέρα θύματος και εκπρόσωπος των οικογενειών των θυμάτων της μαζικής σφαγής.
«Ο κανονισμός λειτουργίας του σιδηροδρόμου ήταν εκεί και κανείς δεν είχε πει ότι ο κανονισμός ήταν ένα κείμενο που είχε προβλήματα.
Στο 87% του ευρωπαϊκού σιδηροδρόμου δεν υπάρχουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης που συζητάμε, θα πρέπει να σταματήσουν να κυκλοφορούν τα τρένα;», είπε ο Μάκης Βορίδης και συμπλήρωσε ότι «Δεν οδηγηθήκαμε στην τραγωδία εξαιτίας της μη εγκατάστασης των συστημάτων όπως της τηλεδιοίκησης, αλλά λόγω μη τήρησης του κανονισμού. Τα τρένα κυκλοφορούσαν και προ της εγκατάστασης της τηλεδιοίκησης.
Θα έπρεπε να μην κυκλοφορούν τα τρένα; Δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, αλλά ετηρείτο ο κανονισμός ασφαλείας και τα τρένα λειτουργούσαν. Ήρθε η τηλεδιοίκηση, αλλά ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί διέπραξαν σειρά απαράδεκτων σφαλμάτων, η τραγωδία έγινε γιατί συγκεκριμένοι άνθρωποι δεν έκαναν την δουλειά τους».
Σε ότι αφορά τις αναφορές από κόμματα για ευθύνες του Κώστα Καραμανλή, σχετικά με την σύμβαση 717 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Υπουργός Επικρατείας είπε πως «Υπήρξαν 7 διαδοχικές παρατάσεις στην σύμβαση 717. Αυτή που “επιβαρύνει” τον κ. Καραμανλή είναι η παράταση που οδήγησε στην εγκατάσταση του συστήματος, δόθηκε αυτή η παράταση για την επιτάχυνση και ολοκλήρωση του έργου, αλλιώς θα έπρεπε να διαλυθεί η σύμβαση και να αρχίσουμε πάλι από την αρχή. Δεν έπρεπε να δοθεί δηλαδή αυτή η παράταση;».
Νωρίτερα, στην ίδια εκπομπή, η Ζωή Κωνσταντοπούλου, μίλησε για την τακτική και τις πράξεις της το απόγευμα της Δευτέρας, που προκάλεσαν την έντονη αντίδραση βουλευτών από όλα τα άλλα κόμματα της Βουλής, την διακοπή της συνεδρίασης και την μεταφορά της στην αίθουσα της Ολομέλειας, λέγοντας ότι «Η συμμετοχή μου στην Επιτροπή είχε σκοπό να αποτρέψει την συγκάλυψη. Η Νέα Δημοκρατία είναι ένοχη, με τους βουλευτές της να έχουν και πολιτικές και ποινικές ευθύνες, καθώς συγκαλύπτουν την τραγωδία των Τεμπών».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.