ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κ.Μητσοτάκης «απειλεί με εκλογές» τους φιλοσαμαρικούς. Πρώτη φορά κάποιος «απειλεί» με... άλμα στο κενό!
prodeals

Ποιος κερδίζει από την αύξηση των τιμών των καυσίμων; – Πρωτίστως η ίδια η κυβέρνηση!

Δεν πρόκειται να μειωθούν ποτέ οι «χρυσοφόροι» έμμεσοι φόροι του ΦΠΑ και του ΕΦΚ

Ποιος κερδίζει από την αύξηση των τιμών των καυσίμων; – Πρωτίστως η ίδια η κυβέρνηση!

Η τιμή της βενζίνης ανεβαίνει διαρκώς σε δυσθεώρητα ύψη και παρά της περί του αντιθέτου δημόσιες κυβερνητικές δηλώσεις, η κυβέρνηση βολεύεται πάρα πολύ από την κατάσταση αυτή.

Ο λόγος είναι πάρα πολύ απλός: Η κυβέρνηση συγκεντρώνει τα έσοδα της από την άμεση και την έμμεση φορολογία.

Λόγω του γεγονότος ότι ο Έλληνας έχει πλέον πενιχρά εισοδήματα η άμεση φορολόγηση του δεν έχει να προσφέρει κάτι ουσιαστικό.

Οι περισσότεροι Έλληνες δηλώνουν εισοδήματα κάτω των 10.000 € και ως εκ τούτου η φορολόγηση τους δεν μπορεί να είναι «απαιτητική».

Βλέπετε η άμεση φορολόγηση έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό. Ζητείται από τον φορολογούμενο να πληρώσει είτε έχει είτε δεν έχει, οπότε πρέπει να είναι «προσεκτική».

Αντίθετα, η έμμεση φορολόγηση βασίζεται στον ΦΠΑ και στην περίπτωση των καυσίμων και στον ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΕΦΚ).

Αυτό σημαίνει πως η κυβέρνηση πετάει την «μπάλα» στον Έλληνα πολίτη και του λέει «αποφάσισε εσύ πόσα αγαθά θες να κατανάλωσης και θα πληρώνεις φόρο για τις αγορές που κάνεις».

Συνεπώς, η κυβέρνηση δεν έχει κανένα λόγο να μειωθεί ο ΕΦΚ και ο ΦΠΑ.

Μάλιστα σε ότι αφορά τον ΕΦΚ από την στιγμή που ακριβαίνει τα καύσιμα, ακριβαίνει κι άλλο όλα τα προϊόντα (αφού τίποτε δεν παράγεται και δεν μεταφέρεται χωρίς καύσιμα) και στο τέλος μεγαλώνουν ακόμα περισσότερο τα έσοδα από τον ΦΠΑ.

Έτσι, με μηδενική οικονομική δραστηριότητα η κυβέρνηση εύκολα συγκεντρώνει τα έσοδά της και θα μπορεί να παρουσιάζει και τα πλεονάσματα που της ζητάνε οι δανειστές.

Θα μπορεί μάλιστα κάποια από τα υπερ-έσοδα να τα επιστρέφει στους πολίτες υπό την μορφή… επιδομάτων και να δημιουργεί και σχέση εξάρτησης….

Οι έμμεσοι φόροι έχουν και ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα. Ότι κι αν συμβεί, οι πολίτες είναι αναγκασμένοι να βάλουν βενζίνη στο αυτοκίνητό τους, είναι αναγκασμένοι να φάνε και άρα να αγοράσουν τρόφιμα που θα έχουν ακριβύνει (κι άλλο) λόγω της βενζίνης, γιατί χωρίς τροφή δεν ζει κανείς.

Είναι αναγκασμένοι να καταναλώσου ρεύμα (που ακριβαίνει λόγω του φυσικού αερίου και του πετρελαίου) κ.λ.π.

Μπορεί όλα αυτά να τα κάνουν λιγότερο, θα τα κάνουν όμως και πολλά χρήματα θα καταλήξουν στα δημόσια ταμεία, χωρίς καν να χρειαστεί το κράτος να «ιδρώσει» για αυτά.

Η απάντηση στο απλό ερώτημα «γιατί ανεβαίνει η βενζίνη;» δόθηκε σήμερα από τον Γιώργο Ασματόγλου, αντιπρόεδρο Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων.

Όπως είπε, μιλώντας στο MEGA, οι τιμές βγαίνουν απέξω, και αφορούν κερδοσκοπικά παιχνίδια:

«Θεωρώ πως εάν πάρουμε ως βάση τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, η διαφορά είναι μεγάλη για την τόσο μεγάλη αύξηση του τελευταίου διαστήματος. Επειδή αυτές οι τιμές βγαίνουν απέξω, αυτά είναι κερδοσκοπικά παιχνίδια, τα οποία δεν αγγίζουν τον ελλαδικό χώρο, αλλά που ποντάρουν στο χρηματιστήριο του πετρελαίου, τα οποία είναι σύνηθες φαινόμενο».

«Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι μόνο για τους μόνιμους κάτοικους, το οποίο είναι περίπου 2 λεπτά ανά λίτρο. Το κακό είναι πως κάθε χρόνος που περνάει είναι όλο πιο αποδυναμωμένη η τσέπη του Έλληνα καταναλωτή. Υψηλές τιμές βλέπουμε και στις νησιωτικές περιοχές αλλά και στις ηπειρωτικές».

Όπως εξήγησε ο κ. Ασματόγλου το κράτος εισπράττει από τους έμμεσους φόρους και βασίζεται πάνω στον ειδικό φόρτο κατανάλωσης όπως και στον ΦΠΑ.

«Αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων είναι να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης αλλά είναι και αίτημα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, για να περιοριστεί το φαινόμενο της υψηλής τιμής.

Όμως, όλα έχουν ανέβει, τρέχει ένας πληθωρισμός με 13%, αυτό που έχει υποχωρήσει μόνο είναι το καύσιμο. Πράγματι υπάρχει πρόβλημα και με κάποιο τρόπο πρέπει να λυθεί, και όχι με τα fuel pass.

Δεν λύνεται το πρόβλημα με αυτό αλλά με μειώσεις τιμών. Οι προβλέψεις που έχουμε για τις επόμενές τρεις μέρες είναι κάπως αισιόδοξα όσον αφορά την τιμή που έχει σήμερα. Ίσως στα μεγάλα αστικά κέντρα να ξεπεράσει τα 2 ευρώ».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Φυσικά όπως καταλάβατε, η κυβέρνηση δεν υπάρχει περίπτωση να μειώσει κανέναν έμμεσο φόρο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.