Στην Ελλάδα του 2024 ακόμη ψάχνουμε να τα αίτια για την τραγωδία στα Τέμπη, κατά τη διάρκεια της οποίας σκοτώθηκαν 57 άτομα, με τις ευθύνες να ρίχνονται στον σταθμάρχη και στην… «κακιά ώρα». 

Στην Ιαπωνία, από την άλλη, τα τρένα σταμάτησαν αυτόματα σε 3 περιφέρειες με το που ανιχνεύτηκε η πρώτη σεισμική δραστηριότητα, που τελικά έπληξε τη χώρα. Μάλιστα, η πρακτική αυτή ακολουθείται στην Ιαπωνία τα τελευταία 20 χρόνια, εφόσον το σιδηροδρομικό δίκτυο λειτουργεί έχοντας σεισμογραφικό δίκτυο και επιχειρησιακό κέντρο, όπως αναφέρει σε ανάρτησή του ο σεισμολόγος Γεράσιμος Παπαδόπουλος. Στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια μετράμε νεκρούς και ανολοκλήρωτες συμβάσεις.

Tα «bullet trains» (τρένα-σφαίρες) που έχουν την ονομασία «shinkasen» είναι από τα πιο σύγχρονα και εξελιγμένα δίκτυα σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας στον κόσμο και βρίσκονται στην Ιαπωνία. Η μέγιστη ταχύτητά τους φτάνει τα 320 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ σε δοκιμαστικές διαδρομές έχουν φτάσει τα 443 χιλιόμετρα την ώρα. Στην Ελλάδα, έχουμε την Hellenic Train και την ΕΡΓΟΣΕ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη.