«Δεν θέλω τσουβάλιασμα των ευθυνών για τα Τέμπη. Θέλω οι ευθύνες να αποδοθούν, άμεσα δίκαια και ονομαστικά», σημείωσε, μιλώντας σε πάνελ στο MEGA, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, συμπληρώνοντας πως για να αποφευχθούν τα συστημικά λάθη του παρελθόντος, χρειάζεται και μια κοινή συνισταμένη στο πολιτικό μας σύστημα.
Ο ίδιος απέφυγε να απαντήσει σχετικά με την υποψηφιότητα του παραιτηθέντος υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ενώ σχετικά με τις δημοσκοπήσεις σημείωσε πως θα είναι μεγάλο λάθος αν τα κόμματα χαρίσουν την αδιευκρίνιστη ψήφο, στην αντισυστημικότητα.
«Νομίζω πως είναι μία από τις λίγες φορές που συμφωνώ με τον κ. Τσίπρα. Η διάχυση των ευθυνών, ένα τσουβάλιασμα ευθυνών, οδηγεί σε μια ατιμωρησία και συγκάλυψη. Η Δικαιοσύνη πρέπει να κινηθεί γρήγορα και να αποδοθούν οι ευθύνες δίκαια και ονομαστικά. Τα συστημικά λάθη του παρελθόντος για να αποφευχθούν, χρειάζεται μία σοβαρή μελέτη από τους ειδικούς και μία κοινή συνισταμένη στο πολιτικό μας σύστημα, όχι μόνο της κυβέρνηση αλλά και των άλλων πολιτικών κομμάτων ώστε ο σιδηρόδρομος να είναι ξανά ασφαλής», είπε αρχικά.
«Τις ευθύνες ο Κώστας Καραμανλής τις ανέλαβε και παραιτήθηκε. Οι πολιτικές ευθύνες στο επίπεδο του αρμόδιου υπουργού αναλήφθηκαν αμέσως. Αυτό είναι το ένα βασικό στοιχείο. Το δεύτερο είναι ότι δυστυχώς όσο περνάνε οι μέρες και έρχονται στο φως της δημοσιότητας, διάλογοι πραγματικά αδιανόητοι στο τι συνέβη εκείνη την τραγική νύχτα στο σταθμό της Λάρισας, νομίζω ότι πρέπει να δούμε όλη τη διάσταση όπως έχει:
Δηλαδή τις συνθήκες τις συστημικές, τι λειτουργούσε και τι δεν λειτουργούσε. Αποδεικνύεται ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης, φωτοσήμανσης στον τοπικό σταθμό της Λάρσας για κάποια χιλιόμετρα λειτουργούσε. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί – δεν χρησιμοποιήθηκε…
Όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας ακόμη και τα χειροκίνητα παραβιάστηκαν…Επομένως θέλω να διακρίνω τα δύο επίπεδα», είπε ο κ. Πέτσας, ο οποίος ερωτηθείς αν ήταν λάθος η τοποθέτηση Καραμανλή που διαβεβαίωνε πριν το δυστύχημα ότι υπήρχε ασφάλεια στα τρένα, απάντησε: «Εκ του αποτελέσματος ο κ. Καραμανλής παραιτήθηκε. Τι άλλο να πει κανείς σχετικά με αυτό;»
Επέμεινε δε πως «δεν θέλω το τσουβάλιασμα. Θέλω οι ευθύνες να είναι άμεσες, δίκαιες και ονομαστικές. Και διακρίνω το τι συνέβη εκείνο το μοιραίο βράδυ, με όλα τα συστημικά θέματα που πρέπει να τα λύσουμε, μαζί με τα υπόλοιπα κόμματα».
Σχετικά με την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, ο Στέλιος Πέτσας σημείωσε:
«Ο σιδηρόδρομος της Ελλάδας έχει απαξιωθεί μετά από λανθασμένες πολιτικές της δεκαετίας του 80’ και του 90’ και οι μεμονωμένες προσπάθειες ανάταξης μετά δεν έφεραν το σωστό αποτέλεσμα εξαιτίας και της τεράστιας δημοσιονομικής περιπέτειας στην οποία μπήκε η χώρα μετά το 2010.
Πρέπει να ενισχύσουμε το μεταφορικό έργο, είναι δεδομένο και το έχουμε πει και ο πρωθυπουργός το είχε πει από πριν συμβεί το δυστύχημα πως έχουμε μείνει πίσω στο επίπεδο των σιδηροδρόμων . Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου θα γίνει με πλήρη ασφάλεια. Χρειαζόμαστε κάποιες προϋποθέσεις:
Το πρώτο έχει να κάνει με τη διοίκηση αυτών οργανισμών και ήδη προχώρησαν οι δύο πρώτες αντικαταστάσεις. Το δεύτερο έχει να κάνει με τα βασικά στοιχεία ασφαλείας που θα πρέπει να τηρούνται, γι’ αυτό θα έχουμε στην αρχή λιγότερα και με χαμηλότερη ταχύτητα δρομολόγια.
Θέματα που θα πρέπει να τα δουν και τα άλλα πολιτικά κόμματα, ώστε να φτάσουμε στο επίπεδο που θα είμαστε πλήρως λειτουργικοί στο σύστημα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης, του οποίου η ολοκλήρωση αναμένεται τέλος Σεπτεμβρίου».
«Εμείς ποτέ δεν είπαμε πως φταίνε όλοι οι άλλοι και όχι εμείς», είπε από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Ζαχαριάδης, προσθέτοντας ωστόσο ότι συμφωνεί με όσα είπε ο υπουργός Μεταφορών, επί ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Σπίρτζης, είχε δηλώσει πως «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν φταίει. Ούτε εγώ προσωπικά».
Ο κ. Ζαχαριάδης, δήλωσε ότι «χαίρομαι για την τοποθέτηση του κ. Πέτσα αναφορικά με τις ευθύνες γιατί δεν νομίζω πως ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ είπε αυτό. Ο πρώην υπουργός πριν 4 χρόνια βγήκε και μίλησε. Αυτός που ήταν υπουργός μέχρι πριν δύο εβδομάδες θα βγει να μιλήσει; Ο υφυπουργός θα βγει να μιλήσει ή η ευθύνη στο δημόσιο διάλογο εξαντλείται σε μία 45λεπτη, πολύ καλή κατά τη γνώμη μου και τεκμηριωμένη, παρέμβαση Σπίρτζη;».
Σύμφωνα με τον κ. Ζαχαριάδη, «ο ΣΥΡΙΖΑ βελτίωσε το τρένο, από το 2015 εως το 2019. Κατεβάσαμε διπλή γραμμή και πήραμε 1.200 άτομα προσωπικό και ήταν ένα έργο σε εξέλιξη το οποίο θα έπρεπε να είχε τελειώσει το 2020. Πέρα από το θέμα της τηλεματικής το ατύχημα συνέβη γιατί υποχώρησαν όλα τα προηγούμενα στάνταρ ασφαλείας».