Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, θα συναντηθεί στις 12:00 σήμερα το μεσημέρι στο Μέγαρο Μαξίμου με εκπροσώπους των καλλιτεχνών, προκειμένου να βρεθεί λύση στο ζήτημα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη καταλήψεις σχολών καλών τεχνών και σχολών θεάτρου, και με φόντο και τις μαζικές παραιτήσεις καθηγητών κρατικών θεάτρων, η κυβέρνηση επιχειρεί να «κλείσει το μέτωπο» που έχει ανοίξει με τον καλλιτεχνικό κόσμο για ένα θέμα, που όπως επισημαίνει, είναι χρόνιο.
«Είναι δεδομένη και δημόσια διακηρυγμένη (με ανάρτησή του στις 28 Ιανουαρίου) η απόφαση του Πρωθυπουργού για “καθαρές λύσεις έτσι ώστε η χώρα μας να αποκτήσει ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα στις παραστατικές τέχνες”» τονίζουν πηγές της κυβέρνησης, επισημαίνοντας ότι η διαδικασία αυτή έχει δρομολογηθεί και ήδη έχουν συγκροτηθεί τρεις διυπουργικές ομάδες εργασίας με τη συμμετοχή όλων των κρατικών σχολών παραστατικών τεχνών για την εκπόνηση αναλυτικών προτάσεων, προκειμένου να αναληφθεί νομοθετική πρωτοβουλία για την δημιουργία δημόσιας -πανεπιστημιακού επιπέδου- σχολής στις παραστατικές τέχνες.
Παράλληλα, λίγες ώρες πριν από τη συνάντηση, η κυβέρνηση διαμηνύει ότι “για να μη μείνει καμία αμφιβολία” ως προς τις προθέσεις της, από τις 2 Φεβρουαρίου προχώρησε σε νομοθετική ρύθμιση, με την οποία εξαιρούνται ρητά από το Προεδρικό Διάταγμα (85/2022) οι προσλήψεις καλλιτεχνών στο Δημόσιο.
«Το Προεδρικό Διάταγμα που έχει προκαλέσει αναστάτωση μεταξύ των καλλιτεχνών δεν ρυθμίζει και δεν αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι καλλιτέχνες προσλαμβάνονται ή αμείβονται στον Δημόσιο Τομέα για καλλιτεχνικό ή εκπαιδευτικό έργο. Δεν θίγει ακαδημαϊκά, επαγγελματικά και μισθολογικά δικαιώματα των καλλιτεχνών, ούτε επιφέρει οποιαδήποτε μεταβολή στη νομική και οικονομική αντιμετώπισή τους» επισημαίνεται χαρακτηριστικά από την πλευρά της κυβέρνησης.
Παράλληλα το Μέγαρο Μαξίμου αφήνει αιχμές κατά του ΣΥΡΙΖΑ για υποκριτική στάση και διαστρέβλωση της πραγματικότητας.
Καταλογίζει στην Κουμουνδούρου ότι λειτουργεί καιροσκοπικά ζητώντας τώρα αναγνώριση πανεπιστημιακής εκπαίδευσης καλλιτεχνών, από ιδιωτικές ή μη πανεπιστημιακές σχολές, όταν παλαιότερα είχε ταχθεί κατά της δημιουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων, αλλά και κατά της ανωτατοποίησης ιδιωτικών σχολών.