Επιστολή-καταγγελία απέστειλε το ΑΚΚΕΛ στην πρέσβη της Ιταλίας σχετικά με την λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία βρίσκεται υπό ιταλική κρατική ιδιοκτησία, αναφορικά με τον μακροχρόνιο σιδηροδρομικό αποκλεισμό της Θράκης και την γενική λειτουργία της στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης και της «στρατολόγησής» της για την μεταφορά οπλισμού στο ναζιστικό καθεστώς της Ουκρανίας.
Όπως αναφέρει, το ΑΚΚΕΛ είχε προσπαθήσει και μέσω Ιταλών ευρωβουλευτών να απευθυνθεί κατευθείαν στην ηγεσία των ιταλικών σιδηροδρόμων που κατέχουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να λυθεί το πρόβλημα της σιδηροδρομικής απομόνωσης της Θράκης και της έμπρακτης αύξησης της τιμής των οικονομικών εισιτηρίων, αλλά η ηγεσία των ιταλικών σιδηροδρόμων δεν απάντησε ούτε καν στους Ιταλούς Ευρωβουλευτές.
Αν δούμε πρακτικά τις ωφέλειες από την κρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ιταλικό δημόσιο (διότι αυτό έγινε) είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστούν κάποιες ωφέλειες, τη στιγμή πού η ιταλική κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων απέκτησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ύποπτα και εξευτελιστικά χαμηλή τιμή χωρίς ουσιαστικές δεσμεύσεις.
——————– Το κείμενο της επιστολής ——————–
1/8/2022
ΠΡΟΣ: Εξοχότατη Πρέσβη της Ιταλίας, κυρία Patrizia Falcinelli
Επιστολή ΑΚΚΕΛ για την ιταλική εταιρία σιδηροδρόμων και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Εξοχότατη κυρία Πρέσβη,
Το 2016 η κρατική εταιρεία των ιταλικών σιδηροδρόμων εξαγόρασε την κρατική εταιρεία των ελληνικών σιδηροδρόμων, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με ένα εξαιρετικά χαμηλό ποσό. Από τότε η σιδηροδρομική υποδομή της Ελλάδας βρίσκεται υπό λειτουργία από την ιταλική κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων και ελέγχεται από την ιταλική κυβέρνηση. Πέρα από τη νομιμότητα των συνθηκών πώλησης και της ίδιας της πώλησης, έχουν προκύψει ή χειροτερέψει σοβαρά θέματα στα έξι χρόνια που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκρατικοποιήθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο και επανακρατικοποιήθηκε στο Ιταλικό Δημόσιο.
Δεν έχει γίνει καμμία ουσιαστική βελτίωση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τότε που κρατικοποιήθηκε υπό τον έλεγχο της ιταλικής κρατικής εταιρίας σιδηροδρόμων, ακόμη και όσες ανακοινώνονται τελικά (όπως πρόσφατα είδαμε) παρουσιάζουν προβλήματα και ταλαιπωρούν τους επιβάτες.
Μεταξύ άλλων, η ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξακολουθεί την απαξίωση της Θράκης με την “απαγόρευση” στους Έλληνες πολίτες να μετακινηθούν με τραίνο από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Επιτρέπει μόνο από την Δράμα και μετά. Αυτό γίνεται για πολλά χρόνια και για όλη την περίοδο που την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την έχει η ιταλική εταιρεία. Μάλιστα, η ιταλική πλευρά δεν μαθεύτηκε να έχει κάνει οποιαδήποτε ενέργεια προς την εκάστοτε κυβέρνηση για όλα αυτά τα χρόνια, ώστε να ξεκαθαριστεί γιατί διακόπηκε η σιδηροδρομική κυκλοφορία Αλεξανδρούπολης-Δράμας και να κάνει άλλες ενέργειες για να αποκατασταθεί σε καλύτερη ποιότητα και τιμές από ότι ήταν η κατάσταση επί ελληνικής ιδιοκτησίας. Γιατί να πωληθεί σε ξένη κρατική εταιρία αυτό το τμήμα της Κρίσιμης Υποδομής Δικτύων (CNI) που αφορά τις υπηρεσίες από το σιδηροδρομικό δίκτυο και οι Έλληνες πολίτες να μην έχουν οικονομικότερες υπηρεσίες αλλά αντίθετα να υπάρχει μέχρι και κατάργηση άλλων, ακόμη και της σιδηροδρομικής πρόσβασης της Θράκης; Τί προσέφερε η ιταλική πλευρά;
Επιπλέον, η ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων μέσω της διαχείρισης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει καταργήσει τα οικονομικά δρομολόγια μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Θεσσαλονίκης όπως έχουμε καταγγείλει από το ΑΚΚΕΛ εδώ και αρκετούς μήνες χωρίς να υπάρχει κάποια απάντηση ή έστω μία τοποθέτηση από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή των ιταλικών σιδηροδρόμων. Αυτό το θέμα προσπαθήσαμε να το φέρουμε σε γνώση της διοίκησης των ιταλικών σιδηροδρόμων ακόμη και μέσω Ιταλών Ευρωβουλευτών, αλλά η ηγεσία των ιταλικών σιδηροδρόμων δεν απάντησε ούτε καν στους Ευρωβουλευτές της Ιταλίας.
Συνεπώς, το ερώτημα που τίθεται είναι: Τί όφελος έχει δει η Ελλάδα και ειδικότερα στη Θράκη από την ανάληψη της ιδιοκτησίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον κρατικό φορέα των ιταλικών σιδηροδρόμων; Η απάντηση δυστυχώς είναι ότι ουσιαστικά τίποτα δεν έχουμε ωφεληθεί αν και έχετε αγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε προκλητικά και ύποπτα χαμηλή τιμή σε σημείο που να προκαλεί υποψίες για δικαστική διερεύνηση όταν αποκατασταθεί πια η εξουσία του ελληνικού λαού στο Ελληνικό έδαφος και επικράτεια.
Το νεότερο σκάνδαλο όμως αφορά την περίπτωση της μεταφοράς τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης κλπ για να υποστηρίξουν το ναζιστικό καθεστώς του Κιέβου. Η ιταλική διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν παρουσίασε καμία απόδειξη ή έστω μία νομική μελέτη που να αποδεικνύει ότι η μεταφορά πολεμικού υλικού είτε από την Αλεξανδρούπολη είτε από άλλο σημείο του σιδηροδρομικού δικτύου είναι νόμιμη και εξυπηρετεί τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ εθνικά συμφέροντα, δεδομένου ότι υπήρξε εκτεταμένη και απολύτως τεκμηριωμένη αντίσταση στην Ελλάδα κατά της ενίσχυσης του ναζιστικού καθεστώτος Ζελένσκι-Ποροσένκο. Θυμηθήκαμε το παρελθόν της Ιταλίας ως μέλος του Άξονα.
Οι ενέργειες της ιταλικής διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούν προκλητική και κατάφωρη παραβίαση των εθνικών συμφερόντων της Ελλάδας διότι στηρίζουν δηλωμένες ναζιστικές συμμορίες που έχουν αναλάβει την εξουσία με πραξικόπημα το 2014 και έχουν προβει σε διώξεις και δολοφονίες Ελλήνων από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 ενώ πρόσφατα έχουν απαγορεύσει την ύπαρξη της Ελληνικής κοινότητας στο ουκρανικό έδαφος μέσω της μη αναγνώρισής της, αν και Έλληνες υπάρχουν στην περιοχή εδώ και χιλιάδες χρόνια.
Η ιταλική εταιρία προχώρησε όμως σχετικά πρόσφατα και σε άλλη ακρότητα-παρανομία. Η ιταλική διοίκηση και ιδιοκτησία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπάθησε μέχρι και να εκβιάσει και εκφοβίσει Έλληνες εργαζόμενους όταν οι τελευταίοι αρνήθηκαν να προσφέρουν εργασία για τη μεταφορά αμερικανικών τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης προς ενίσχυση του δημόσια παραδεδεγμένου ναζιστικού καθεστώτος της Ουκρανίας υπό τον πρόεδρο Ζελένσκι.
Αυτή η ενέργεια της ιταλικής κρατικής εταιρείας μέσω των αντιπροσώπων της στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι όχι μόνο απολύτως απαράδεκτη αλλά είναι και εγκληματική διότι αποτελεί έμπρακτο εκθειασμό και υποστήριξη του Ναζισμού και των ανθρώπων που αποτελούν φορείς της εξουσίας του. Χρησιμοποιήσατε την ελληνική σιδηροδρομική υποδομή για να υλοποιήσετε την πολιτική της ιταλικής κυβέρνησης υπέρ του ουκρανικού καθεστώτος, την οποία όμως (πολιτική) οι ίδιοι οι Ιταλοί σφοδρότατα απορρίπτουν και μόλις πριν από λίγες ημέρες έριξαν την κυβέρνηση που την υλοποιούσε.
Με βάση τα προαναφερθέντα και με δεδομένη την άρνηση της διοίκησης των ιταλικών σιδηροδρόμων να δώσει λόγο για αυτά (ακόμη και σε Ιταλούς Ευρωβουλευτές), ζητούμε από εσάς να τοποθετηθείτε και μεταξύ των άλλων να μας πείτε αν η κρατική σιδηροδρομική εταιρία άλλης χώρας έκανε αυτά ή ανάλογα στην “Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ” τί νομίζετε ότι θα έπρεπε να κάνουν οι Ιταλοί πολίτες και η Ιταλική Κυβέρνηση;
Με τιμή,
Ευάγγελος (Βάκης) Τσιομπανίδης,
Πρόεδρος ΑΚΚΕΛ
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.