Ο Ρόμπιν Μπρουκς, υψηλόβαθμο στέλεχος του περιβόητου IFF (Institute of International Finance, το οποίο φυσικά βρίσκεται κοντά στους Δημοκρατικούς) εξαπολύει «βέλη» προς τους Έλληνες εφοπλιστές κατηγορώντας τους πως εξαιτίας τους «παρατείνεται ο πόλεμος στην Ουκρανία» γιατί μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο και έτσι η Ρωσία έχει χρήματα για να χρηματοδοτεί τις στρατιωτικές επιχειρήσεις της!
Λέει μάλιστα πως η Ρωσία το 1ο εξάμηνο του ’23 εξάγει περισσότερο πετρέλαιο από ποτέ (μπλε), ισχυριζόμενος ότι αυτό καθίσταται δυνατό μόνο χάρη στα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια (κόκκινα), τα οποία -από τότε που η Ρωσία έχει επέμβει στην Ουκρανία– μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο σε μεγάλο βαθμό.
Σημειώνει μάλιστα ότι τα ελληνικά πλοία αποτελούν το 50% της συνολικής χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων παγκοσμίως.
Δημιουργεί μάλιστα μόνος του μία θεωρία με βάση την οποία οι Έλληνες «ολιγάρχες της ναυτιλίας» (έτσι ακριβώς τους χαρακτηρίζει) πρόσφεραν τα τάνκερ τους για να βοηθήσουν τη Ρωσία μετά την επέμβαση λέγοντας ότι τα ελληνικά πλοία αντιστοιχούσαν στο 33% της συνολικής χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων από ρωσικά λιμάνια πριν από αυτήν.
Έκτοτε, ο αριθμός αυτός φτάνει το 50%. Αυτό κατά τον Brooks σημαίνει ότι «η πολεμική μηχανή του Πούτιν εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα ελληνικά πλοία»…
Λέει μάλιστα ότι δεν θα υπήρχε πόλεμος στην Ουκρανία χωρίς τα ελληνικά πλοία!
Μάλιστα ο κύριος Μπρουκς αποκρύπτει το γεγονός ότι τα πρώτα πακέτα των κυρώσεων τα οποία εκμεταλλεύτηκαν κάποιοι για να θησαυρίσουν, ήταν αμερικανικής έμπνευσης και το κυριότερο αποκρύπτει ότι οι αμερικανικές πετρελαϊκές εταιρείες, το πρώτο έτος του πολέμου, κατέγραψαν κέρδη άνω των 200 δισεκατομμυρίων $ που προέρχονταν από την αγορά ρωσικού πετρελαίου!
Αν ισχύει τότε αυτό που αναφέρει ο κύριος Μπρουκς τότε το ίδιο ισχύει για τους Αμερικανούς πετρελαιάδες και φυσικά για την διακυβέρνηση Μπάιντεν που είχε αυτές τις «φαεινές ιδέες».
O Ρόμπιν Μπρουκς επί της ουσίας αφήνει «αιχμές» στην κυβέρνηση Μητσοτάκη καθώς με βάση τα γραφόμενά του η γνωστή σε όλους επικεφαλής της επιτροπής PEGA Σόφι Ντε Βελντ που διερευνά τις υποκλοπές στην Ελλάδα, έγραψε: «Ενδιαφέρον, αυτό εξηγεί γιατί η Ελλάδα αντιτίθεται στις νέες αντι-ρωσικές κυρώσεις».
Προφανώς, αναφέρεται σε Ουγγαρία και Ελλάδα οι οποίες επιθυμούν να δουν ορισμένες από τις εταιρείες τους να αφαιρούνται από τη «μαύρη λίστα» της Ουκρανίας και καθυστερούν να δώσουν το «πράσινο φως» στη νέα συνολική δέσμη μέτρων.
Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξακολουθούν να αγωνίζονται να συμφωνήσουν για νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας λόγω της επέμβασή της στην Ουκρανία, ενώ κάποια κράτη μέλη συνεχίζουν να διαπραγματεύονται για το πόσο αυστηρή θα πρέπει να είναι η επιβολή τους.
Η κυρία Σόφι Ντε Βελντ προφανώς δεν θέλει η Ελλάδα να υπερασπίζεται τα συμφέροντά της αλλά αυτά των… Βρυξελλών.
Interesting 🧵 explaining why Greece is opposing new Russia sanctions https://t.co/ttRrOEB40J
— Sophie in 't Veld (@SophieintVeld) June 11, 2023
Greek shipping oligarchs and the EU
1. Russia in H1 '23 exports more oil than ever (blue). That is possible only thanks to Greek-owned tankers (red), who – since Russia invaded Ukraine – stepped in to transport Russian oil big time. Greek ships are 50% of total tanker capacity… pic.twitter.com/3xxEPj1skN— Robin Brooks (@robin_j_brooks) June 11, 2023
2. Greek shipping oligarchs shifted their tankers to help Russia after the invasion. Greek ships were 33% of total tanker capacity out of Russian ports prior to the invasion. Since then, this number is up to 50%. This means Putin's war machine depends critically on Greek ships… pic.twitter.com/K58w9kMehh
— Robin Brooks (@robin_j_brooks) June 11, 2023
3. Russia exports 83% of its shipborne oil out of Black Sea (lhs) and Baltic (rhs) ports. Greek-owned oil tankers make up 75% of tanker capacity out of Black Sea ports and 60% out of Baltic ports (blue). There is NO Russian war machine – no war in Ukraine – without Greek ships… pic.twitter.com/DIhT5vFPWe
— Robin Brooks (@robin_j_brooks) June 11, 2023
4. So the EU is in a unique position to curtail Putin's money machine. But it hasn't done that. Instead, it's allowed itself to be lobbied by Greek shipping oligarchs, who first opposed the G7 price cap and – when it became inevitable – undercut it by lobbying for a high $60 cap. pic.twitter.com/nhwr8y2HxM
— Robin Brooks (@robin_j_brooks) June 11, 2023
6. The second point Greek lobbyists make: if the G7 cap is lowered from $60, Russia will retaliate with production cuts. This point has also been exposed to be total nonsense. Russia desperately needs cash for its war. Cutting the cap to $50 won't see any Russian retaliation… pic.twitter.com/Mg6pj16tR9
— Robin Brooks (@robin_j_brooks) June 11, 2023
7. By shifting so much of their tankers to help Russia, Greek shipping oligarchs have – in a commercial sense – aligned themselves with Putin. There is NO reason for the EU to listen to their lobbying. The EU needs to step up and push for a lowering of the G7 cap to at least $50. pic.twitter.com/NeuazwtSeh
— Robin Brooks (@robin_j_brooks) June 11, 2023