Η Honda παρουσίασε το υβριδικό πρωτότυπο eVTOL, το οποίο εντάσσεται μαζί με τα αυτόνομα αυτοκίνητα.
Το μικρό αεροσκάφος της Honda συνδυάζεται με επίγεια ηλεκτρικά αυτόνομα οχήματα, τα οποία παραλαμβάνουν τους επιβάτες από το συγκεκριμένο σημείο αφετηρίας τους, όπως την οικία τους, και τους μεταφέρουν στο πλησιέστερο μικρό αερολιμένα των eVTOL. Ακολουθεί η πτήση προς τον αντίστοιχο πλησιέστερο αερολιμένα του προορισμού, και από εκεί η μεταφορά και πάλι με επίγεια αυτόνομα οχήματα προς το τελικό σημείο της διαδρομής.
Η σημαντικότερη πτυχή που κάνει εφικτό το συγκεκριμένο όραμα της Honda είναι η δυνατότητα του eVTOL για κάθετη απογείωση και προσγείωση – που σημαίνει ότι δεν υπάρχει ανάγκη αεροδιαδρόμου. Αυτό γίνεται εφικτό χάρη στους οκτώ έλικες ανύψωσης στα δύο διαμήκη φτερά του πρωτοτύπου αεροσκάφος. Για την προώθησή του χρησιμοποιούνται δύο μεγάλοι έλικες στο εγκάρσιο πίσω φτερό.
Όπως είναι αναμενόμενο, το Honda eVTOL κινείται με ηλεκτρική ενέργεια. Ωστόσο, για να έχει μεγαλύτερη αυτονομία, και προφανώς και για λόγους ασφαλείας, διαθέτει και έναν jet κινητήρα ορυκτού καυσίμου, που ενεργοποιείται κατά την πτήση, όταν οι μπαταρίες χρειαστούν φόρτιση. Έτσι, η αυτονομία του eVTOL αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα.
O jet κινητήρας ορυκτών καυσίμων που θα χρησιμοποιεί το αεροσκάφος Honda eVTOL
Με αυτό τον τρόπο η ιαπωνική εταιρεία λύνει το πρόβλημα που αναμένεται να έχουν στο μέλλον τα «ιπτάμενα ταξί», δηλαδή το πρόβλημα περιορισμένης αυτονομίας που δεν θα επιτρέπει την κάλυψη υπεραστικών αποστάσεων. Το eVTOL, έτσι, κάνει ρεαλιστικές τις πτήσεις που σε διαφορετική περίπτωση θα χρειαζόταν την επιβίβαση σε κανονικό αεροπλάνο.
Υπάρχει, ωστόσο, ελπίδα αυτό το «οικοσύστημα» κινητικότητας της Honda να γίνει ποτέ πραγματικότητα; Αυτό είναι κάτι που πρόκειται να αποφασιστεί την προσεχή τετραετία. Προς το παρόν το Honda eVTOL είναι ένα υπό κλίμακα πρωτότυπο, το οποίο χρησιμοποιείται για τις μελέτες στην αεροσήραγγα. Μέχρι το 2023 θα έχει κατασκευαστεί το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο, και τότε η ιαπωνική εταιρεία θα ξεκινήσει τις δοκιμές του.
Παράλληλα, η Honda θα επεξεργάζεται δύο κρίσιμες πτυχές, απαραίτητες για την πραγματοποίηση του οράματός της: την αξιόπιστη και ακριβή σύνδεση όλων των αυτόνομων -επίγειων και εναέριων- οχημάτων αυτού του «οικοσυστήματος» της, αλλά και την επίλυση όλων των περίπλοκων νομικών πτυχών και σχεδίων πτήσεων που πρέπει να συνάπτονται με τις αρχές αεροπλοΐας της κάθε χώρας.
Κατά συνέπεια, η Honda μέχρι το 2025 θα έχει αποφασίσει αν το όραμα του eVTOL έχει οικονομική βιωσιμότητα. Αν η απόφασή της είναι θετική, την ακόλουθη πενταετία η εταιρεία θα προχωρήσει σε όλες τις νομικές διαδικασίες, με στόχο να λάβει την πρώτη έγκριση πτήσεων το 2030.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.