Παρά τις διαβεβαιώσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας ότι το 5G δεν έχει επηρεάσει τη λειτουργία κανενός αεροδρομίου σε όλο τον κόσμο, η Airbus και η Boeing ζητούν από τις ΗΠΑ να αναβάλλουν το λανσάρισμα των δικτύων πέμπτης γενιάς κάνοντας λόγο για πιθανό κίνδυνο παρεμβολών.
Συγκεκριμένα οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο εταιρειών σε κοινή επιστολή τους προς το υπουργείο Μεταφορών αναφέρουν ότι τα δίκτυα 5G θα μπορούσαν να έχουν «τεράστιες αρνητικές συνέπειες για την αεροπορική βιομηχανία – Οι παρεμβολές του 5G θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την ικανότητα των αεροσκαφών να λειτουργούν με ασφάλεια».
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) έχει εγείρει ανησυχίες για το ενδεχόμενο η μπάντα C του 5G να προκαλεό παρεμβολές σε ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα όπως τα ραδιοϋψόμετρα που δείχνουν το ύψος πτήσης. Το σήμα της μπάντας C του 5G ίσως επηρεάζει τις ενδείξεις για το ύψος πτήσεις (Flickr > Charles Rincheval).
Μάλιστα η FAA εξέδωσε στις αρχές Δεκεμρίου οδηγία αξιοπλοίας με την οποία ζητά ενημέρωση των εγχειριδίων πτήσης για αεροπλάνα και ελικόπτερα έτσι ώστε να απαγορεύεται η χρήση ραδιοϋψομέτρων σε περιοχές που καλύπτονται από τη μπάντα C των νέων δικτύων.
Η Airbus και η Boeing επικαλούνται ανάλυση της Airlines for America, ένωσης της αεροπορικής βιομηχανίας, που έδειχνε ότι, εάν νέα οδηγία της FAA εφαρμοζόταν από το 2019, περίπου 345.000 επιβατικές πτήσεις και 5.400 μεταφορικές θα είχαν αντιμετωπίσει καθυστερήσεις, εκτροπές ή ακυρώσεις.
Η αεροπορική εταιρεία United Airlines δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η οδηγία της FAA για το 5G οδηγεί στην απαγόρευση της χρήσης ραδιοϋψομέτρων σε 40 από τα μεγαλύτερα αμερικανικά αεροδρόμια.
Τον Νοέμβριο, οι εταιρείες κινητής AT&T και Verizon ανέβαλαν την ανάπτυξη των υπηρεσιών της μπάντας C κατά έναν μήνα, μέχρι τις 5 Ιανουαρίου, και εφάρμοσαν προληπτικά μέτρα για μείωση των πιθανών παρεμβολών.
Η Verizon είχε διαβεβαιώσει στις αρχές Δεκεμβρίου ως «δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι τα δίκτυα 5G που χρησιμοποιούν φάσμα της μπάντας C αποτελούν κίνδυνο για την ασφάλεια των αερομεταφορών, όπως επιβεβαιώνει η πρακτική εμπειρία σε δεκάδες χώρες που χρησιμοποιούν αυτό το φάσμα στο 5G».
Η ένωση CTIA της βιομηχανίας κινητής τηλεφωνίας κατηγόρησε μάλιστα την αεροπορική βιομηχανία για κινδυνολογία και διαστρέβλωση της πραγματικότητας.