Τα smartphones που χρησιμοποιούμε μπορεί να είναι εξαιρετικά μηχανήματα επικοινωνίας κι όχι μόνο, ωστόσο, χωρίς το λειτουργικό τους σύστημα είναι απλώς «τούβλα»: σύνολα εξαρτημάτων υψηλής τεχνολογίας χωρίς καμία χρησιμότητα.
Τα κυρίαρχα λειτουργικά συστήματα σήμερα είναι δύο: το iOS της Apple και το Android που η Google παρέχει σε διάφορους κατασκευαστές φορητών συσκευών στον κόσμο, το οποίο είναι και το πιο δημοφιλές λειτουργικό στον κόσμο.
Τα δύο συστήματα έχουν σημαντικές διαφορές, μια από τις οποίες είναι η ταχύτητα με την οποία γίνονται οι αναβαθμίσεις τους σε ετήσια βάση. Η Apple φροντίζει μόλις ετοιμάσει μια νέα έκδοση του iOS να την στείλει σε όλες τις επιλέξιμες συσκευές της.
Αντιθέτως, για λόγους που δεν είναι της παρούσης, η Google αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα στην αποστολή των νέων εκδόσεων του Android στις συσκευές που «τρέχουν» με το συγκεκριμένο λειτουργικό σύστημα.
Για να γίνει κατανοητό το πρόβλημα, μια σύγκριση είναι αρκετή: η τελευταία εκδοχή του iOS έχει ήδη κατέβει στο 50% των επιλέξιμων συσκευών της Apple, ενώ σχεδόν το 60% των συσκευών Android τρέχει με έκδοση διετίας και άνω.
Ακόμα χειρότερα, πάλι για λόγους που δεν είναι της παρούσης, παρά το γεγονός ότι κάθε μήνα η Google εκδίδει αναβαθμίσης ασφαλείας για το λογισμικό των κινητών Android, λίγες συσκευές είναι αυτές που τις λαμβάνουν.
Το πρόβλημα με την αναβάθμιση του λειτουργικού είναι δυσεπίλυτο, ωστόσο, φαίνεται ότι η Google αποφάσισε να εγκαταλείψει τις ευγένειες και να χρησιμοποιήσει «μαστίγιο» για τις αναβαθμίσεις ασφαλείας.
Σύμφωνα με το Verge, η εταιρεία πλέον άλλαξε τους όρους συνεργασίας με τους κατασκευαστές κινητών και τους επιβάλλει υποχρεωτικά την αποδοχή και εγκατάσταση των αναβαθμίσεων ασφαλείας.
Το Verge αναφέρει ότι το νέο συμβόλαιο προβλέπει ότι για συσκευές με πωλήσεις από 100.000 και άνω, οι κατασκευαστές υποχρεούνται να εγκαθιστούν τουλάχιστον 4 αναβαθμίσεις ασφαλείας κατ’ έτος από τη στιγμή που κυκλοφορεί μια συσκευή.
Μάλιστα, στην περίπτωση που μια εταιρεία δεν κάνει τα δέοντα, κινδυνεύει η Google να απαγορεύσει την κυκλοφορία νέων συσκευών της εταιρείας αυτής. Φαίνεται ότι η τακτική της Apple πέρασε και στην πιο «ανοιχτή» προσέγγιση της Google.
Πληροφορίες: Verg