Οι εταιρείες που εκτοξεύουν ανθρώπους και φορτία στο Διάστημα πληθαίνουν και έτσι η αμερικανική κυβέρνηση πήρε την απόφαση να θέσει τους κανόνες για τη διαχείριση διαστημικών ατυχημάτων αλλά και για την αντιμετώπιση του διογκούμενου προβλήματος των διαστημικών σκουπιδιών.
«Όσο αυξάνεται ο αριθμός των αντικειμένων σε τροχιά, τόσο αυξάνεται και η πιθανότητα σύγκρουσης» αναγνωρίζει η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών (FCC).
Το σύννεφο διαστημικών σκουπιδιών απειλεί τις δορυφορικές υπηρεσίες στις οποίες βασίζεται η σύγχρονη ζωή, όπως η δορυφορική πλοήγηση και η πρόσβαση απομονωμένων περιοχών σε Διαδίκτυο.
Σε κίνδυνο όμως βρίσκονται και οι βιομηχανίες κατασκευής και εκτόξευσης δορυφόρων, μια αγορά αξίας 279 δισ. δολαρίων, επισήμανε η FCC.
Η Επιτροπή πρόκειται τώρα να επικαιροποιήσει τον κανονισμό του 2004 και να μειώσει το χρόνο που μπορούν να παραμένουν οι ανενεργοί δορυφόροι σε τροχιά.
Οι δορυφόροι που κινούνται σε χαμηλή τροχιά πρέπει να καταστρέφονται πέφτοντας στην ατμόσφαιρα το πολύ 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της αποστολής τους, προβλέπει η σημερινή πολιτική της FCC.
Ο νέος κανονισμός αναμένεται να περιορίσει αυτό το χρονικό διάστημα στα 5 χρόνια, αναφέρει το Reuters.
Θα εφαρμόζεται τόσο για τους δορυφόρους τόσο των αμερικανικών εταιρειών όσο και ξένων οργανισμών που αναζητούν πρόσβαση στην αμερικανική αγορά.
«Όταν έρχεται κάποια καταστροφή, οι δορυφόροι βοηθούν στην οργάνωση των σωστικών συνεργείων, της κυβέρνησης και των ανθρωπιστικών οργανώσεων,και καθιστούν εφικτή τον συντονισμό αποτελεσματικών επιχειρήσεων» επισήμανε η FCC.
«Τα τροχιακά σκουπίδια θα εμπόδιζαν όλες αυτές τις υπηρεσίες και θα περιόριζαν τις ευκαιρίες σχεδόν σε όλους τους τομείς της οικονομίας μας».
Τον περασμένο μήνα, η πρόεδρος της FCC Τζέσικα Ρόζενουόρτσελ δήλωσε πως «η νέα διαστημική εποχή χρειάζεται νέους κανόνες.
Σχεδόν 5.000 ενεργοί δορυφόροι περιφέρονταν γύρω από τη Γη το 2011, με τους μισούς να αντιστοιχούν στην SpaceX του Έλον Μασκ.
Αρμόδιος για διαστημικά δυστυχήματα
Ακόμα, η αμερικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι αρμόδια για τη διερεύνηση δυστυχημάτων σε διαστημικά σκάφη είναι η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB), η οποία είναι αρμόδια και για τα αεροπορικά δυστυχήματα.
H NTSB πάντως δεν θα αναλαμβάνει τις έρευνες για ατυχήματα χωρίς τραυματισμούς ή θανάτους, καθώς σε αυτή την περίπτωση η αρμοδιότητα ανήκει στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Αεροπορίας (FAA).
Η NTSΒ εξετάζει τώρα τα αποτελέσματα δημόσιου διαλόγου προκειμένου να κωδικοποιήσει τις διαδικασίες των ερευνών για διαστημικά δυστυχήματα.
«Πρέπει να είμαστε έτοιμοι […] Δεν θέλουμε να περιμένουμε μέχρι να συμβεί κάτι τραγικό» δήλωσε στο Reuters η πρόεδρος της NTSV Τζένιφερ Χόμεντι.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.