H ispace, μία ιαπωνική startup εκτόξευσε ένα διαστημικό σκάφος στο φεγγάρι την Κυριακή (11/12) μετά από αρκετές καθυστερήσεις.
Αν πετύχει, η ispace θα είναι η πρώτη ιδιωτική εταιρεία που θα προσεδαφιστεί στο φεγγάρι, ένα κατόρθωμα που στο παρελθόν ανήκε μόνο σε παγκόσμιες υπερδυνάμεις
Την πολυαναμενόμενη πρώτη της αποστολή, άρχισε η ιαπωνική εταιρεία σεληνιακής εξερεύνησης ispace, με έναν πύραυλο της SpaceX του Έλον Μασκ, Falcon 9 να εκτοξεύεται από τη Φλόριντα πύραυλο με προορισμό τη Σελήνη. Περισσότεροι από εκατό άνθρωποι καταχειροκρότησαν την στιγμή που ο πύραυλος εκτοξεύτηκε και υψώθηκε στον σκοτεινό ουρανό, σε ένα πάρτι τηλεθέασης στο Τόκιο.
«Αυτή είναι η πολύ, πολύ αρχή μιας νέας εποχής», δήλωσε στο CNBC ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ispace, Tακέσι Χακαμάντα. Το Mission 1 της εταιρείας με έδρα το Τόκιο βρίσκεται αυτή τη στιγμή καθ’ οδόν προς το φεγγάρι, ενώ η προσεδάφιση αναμένεται κοντά στα τέλη Απριλίου.
Ο κολοσσός του «Ανατέλλοντος Ηλίου»
Η ispace ιδρύθηκε πριν από περισσότερο από μια δεκαετία και ξεκίνησε ως μια ομάδα που διαγωνιζόταν για το Google Lunar Xprize με το όνομα Hakuto – από ένα μυθολογικό ιαπωνικό λευκό κουνέλι. Μετά την ακύρωση του διαγωνισμού Xprize, η ispace άλλαξε πορεία και επέκτεινε τους στόχους της, με τον ιδρυτή της να στοχεύει στη δημιουργία «ενός οικονομικά βιώσιμου οικοσυστήματος» γύρω από το φεγγάρι, όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του.
« Η ispace είναι μια εταιρεία σεληνιακής εξερεύνησης με όραμα να επεκτείνει την ανθρώπινη παρουσία στο διάστημα. Το όραμά μας είναι να επεκτείνουμε τη σφαίρα διαβίωσής μας και να δημιουργήσουμε έναν βιώσιμο κόσμο. Οι υδάτινοι πόροι της Σελήνης αντιπροσωπεύουν αναξιοποίητες δυνατότητες.
Η φιλοδοξία μας είναι να εξερευνήσουμε και να αναπτύξουμε αυτούς τους υδάτινους πόρους και να πρωτοστατήσουμε σε μια οικονομία που βασίζεται στο διάστημα. Το νερό μπορεί να διασπαστεί σε υδρογόνο και οξυγόνο για την παραγωγή καυσίμου, έτσι χαρτογραφούμε σεληνιακούς πόρους για να επιταχύνουμε τον ρυθμό ανάπτυξης του διαστήματος
Φανταστείτε τη Σελήνη να υποστηρίζει τις κατασκευές, την ενέργεια, τις προμήθειες χάλυβα, τις επικοινωνίες, τις μεταφορές, τη γεωργία, την ιατρική και τον τουρισμό… Πιστεύουμε ότι μέχρι το 2040 η Σελήνη θα υποστηρίξει έναν πληθυσμό 1.000 κατοίκων, με 10.000 άτομα να την επισκέπτονται κάθε χρόνο. Το ispace θα συμβάλει καθοριστικά στην υποστήριξη της ζωής στη Γη μέσω της διαστημικής υποδομής» γράφει στην ιστοσελίδα της η εταιρεία.
Ο ιαπωνικός κολοσσός συγκέντρωσε σταθερά κεφάλαια από μια μεγάλη ποικιλία επενδυτών, συγκεντρώνοντας μέχρι σήμερα 237 εκατομμύρια δολάρια μέσω ενός μείγματος μετοχικού κεφαλαίου και χρέους. Στους επενδυτές της ispace περιλαμβάνονται η Αναπτυξιακή Τράπεζα της Ιαπωνίας, η Suzuki Motor, η Japan Airlines και η Airbus Ventures.
«Όχημα» της SpaceX
Πριν από την εκτόξευση, η ispace περιέγραψε 10 ορόσημα για την αποστολή – με την εταιρεία να έχει ολοκληρώσει μέχρι στιγμής τα τρία πρώτα: Την προετοιμασία για την εκτόξευση, την ανάπτυξη μετά την εκτόξευση και, στη συνέχεια, την εγκαθίδρυση σύνδεσης επικοινωνίας. Ακολουθούν οι ελιγμοί σε τροχιά, και στη συνέχεια μια περίοδος ενός μηνός που θα πετάξει στο διάστημα πριν εισέλθει στην τροχιά της Σελήνης.
Τα ορόσημα δείχνουν και τη δυσκολία της αποστολής της ispace, με τον Χακαμάντα να τονίζει τόσο την εμπιστοσύνη του στην αποστολή, όσο και να σημειώνει ότι κάθε ορόσημο αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός για τους στόχους της εταιρείας. «Έχω 100% εμπιστοσύνη στην ομάδα μηχανικών μας, κάνουν τα σωστά πράγματα για να επιτύχουμε την επιτυχή παρουσία μας στη σεληνιακή επιφάνεια» δήλωσε.
Η ισραηλινή SpaceIL έκανε παρόμοια προσπάθεια προσγείωσης το 2019 με το διαστημικό σκάφος Beresheet, αλλά αντιμετώπισε ένα θανατηφόρο ελάττωμα στον κινητήρα κατά την προσπάθεια προσγείωσης και κατέληξε να πέσει στη σεληνιακή επιφάνεια.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.