Δεν ξέρω ποιος θα κερδίσει στις αμερικανικές εκλογές αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι μόνο ο Τραμπ μπορεί να σώσει το δολάριο ως νόμισμα...
prodeals

Υπάρχει ζωή κάτω από την επιφάνεια του πλανήτη Άρη; – Τι διαπίστωσε νέα μελέτη της NASA

Οι επιστήμονες της NASA έχουν πλέον εστιάσει την προσοχή τους σε σημεία του πλανήτη που μοιάζουν με χαράδρες

Τελικά υπάρχει ζωή στον πλανήτη Άρη; Την απάντηση έρχεται να τη δώσει η NASA όπου με μια νέα της μελέτη διαπίστωσε ότι η μικροβιακή ζωή θα μπορούσε ενδεχομένως να υπάρχει ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του «κόκκινου πλανήτη».

Συγκεκριμένα, η NASA ξέρει πλέον το «που» πρέπει να ψάξει, κάτι που προφανώς κάνει το έργο της αναζήτησης πολύ πιο εύκολο.

Περνώντας σε λεπτομέρειες, οι επιστήμονες της NASA έχουν πλέον εστιάσει την προσοχή τους σε σημεία του πλανήτη που μοιάζουν με χαράδρες, αφού θεωρούν ότι αυτές οι περιοχές είναι πιθανότερο να προσφέρουν τις κατάλληλες συνθήκες για να αναπτυχθεί ζωή.

Ενώ, λοιπόν, η ακτινοβολία του ήλιου είναι πολύ ισχυρή για να επιβιώσει η ζωή στην επιφάνεια, οι ερευνητές έχουν εντοπίσει ορισμένες προστατευμένες περιοχές όπου θα μπορούσε να διατηρηθεί η ζωή.

Σύμφωνα με τη νέα αυτή μελέτη, η πιο υποσχόμενη θέση για τη ζωή είναι μόλις μερικά εκατοστά κάτω από την επιφάνεια, γύρω από πάγο αναμεμειγμένο με μικρές ποσότητες σκόνης, παρόμοια με τα περιβάλλοντα που βρίσκονται στην Αλάσκα.

Αυτό το περιβάλλον θα προστάτευε τους πιθανούς οργανισμούς από την επιβλαβή υπεριώδη ακτινοβολία, ενώ παράλληλα θα επέτρεπε το φως για την υποστήριξη της φωτοσύνθεσης.

Ένας άλλος πιθανός βιότοπος βρίσκεται βαθύτερα, αρκετά μέτρα κάτω από την επιφάνεια, όπου καθαρότερος πάγος θα επέτρεπε στο ηλιακό φως να φτάσει πιο κάτω, δημιουργώντας ευνοϊκές συνθήκες για μορφές ζωής όπως τα φύκια και τα κυανοβακτήρια.

Η έρευνα, η οποία περιελάβανε μοντελοποίηση σε υπολογιστές, υποδηλώνει ότι μόλις μικροσκοπικές ποσότητες λιωμένου νερού θα μπορούσαν να παρέχουν τα κατάλληλα στοιχεία για απλούς οργανισμούς.

Παρά τις δεκαετίες εξερεύνησης όμως, δεν έχουν βρεθεί ακόμη συγκεκριμένες ενδείξεις ζωής στον Άρη, αλλά τα νέα αυτά ευρήματα σίγουρα θα βοηθήσουν στην καθοδήγηση μελλοντικών αποστολών, περιορίζοντας τις πιθανές περιοχές προς αναζήτηση.

Με επικεφαλής τον ειδικό σε θέματα πλανητικού πάγου Dr. Aditya Khuller, η μελέτη αναδεικνύει αρκετές τέτοιες περιοχές, όπως οι Terra Sirenum και Dao Vallis, όπου οι εικόνες από το Mars Reconnaissance Orbiter της NASA υποδεικνύουν ότι είναι πιθανό να υπάρχει σκονισμένος πάγος.

Η μελέτη διεξήχθη από το Jet Propulsion Laboratory της NASA σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Communications Earth & Environment του nature. Μπορείτε να τη βρείτε πατώντας εδώ.