Η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου είναι το νέο "Oruc Reis" για όποιον δεν το έχει καταλάβει...
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 40€
prodeals.gr

Ερευνητές αποκωδικοποίησαν τα γονιδιώματα 13 ατόμων που έζησαν πριν από 1.300 και 10.000 χρόνια

Οι αρχαίοι Νοτιοαφρικανοί μοιάζουν πολύ με τους σύγχρονους

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κέιπ Τάουν και το Ινστιτούτο Μαξ Πλανκ για την Εξελικτική Ανθρωπολογία, κατάφεραν και αποκωδικοποίησαν τα γονιδιώματα 13 ατόμων που έζησαν πριν από 1.300 και 10.000 χρόνια, συμπεριλαμβανομένου του αρχαιότερου ανθρώπινου γονιδιώματος από τη Νότια Αφρική.

«Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή στην έρευνα του αρχαίου DNA που προσπάθησε να δημιουργήσει συνδέσεις μεταξύ του παρελθόντος και του παρόντος», αναφέρει το interestingengineering.

Αποδεικνύεται ότι οι σύγχρονες εθνοτικές ομάδες είναι γενετικά παρόμοιες με τους αρχαίους προγόνους τους.

Επιπλέον, η μελέτη αυτή ανοίγει περισσότερες πόρτες για την εξερεύνηση της ανθρώπινης ιστορίας σε μια από τις πιο ποικιλόμορφες περιοχές του κόσμου: τη Νότια Αφρική.

Η Victoria Gibbon, καθηγήτρια βιολογικής ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κέιπ Τάουν και συν-συγγραφέας της μελέτης, αναφέρει ότι οι ερευνητές επέλεξαν το καταφύγιο του Oakhurst λόγω της ύπαρξης 40 ανθρώπινων τάφων και διατηρημένων αντικειμένων, όπως πέτρινα εργαλεία ηλικίας 12.000 ετών.

«Τέτοιες τοποθεσίες είναι σπάνιες στη Νότια Αφρική και το Oakhurst βοήθησε στην καλύτερη κατανόηση των μετακινήσεων και των σχέσεων των τοπικών πληθυσμών κατά τη διάρκεια σχεδόν 9.000 ετών», είπε χαρακτηριστικά.

Οι ερευνητές, λόγω της παλαιότητας του υλικού που συνέλεξαν, έπρεπε να χρησιμοποιήσουν διαφορετικές τεχνολογίες και μεθόδους για να ανακατασκευάσουν το DNA.

Χρησιμοποίησαν μια μέθοδο αλληλούχισης που βασίζεται στη χρήση ανιχνευτών που είναι συμπληρωματικοί με την αλληλουχία-στόχο, λειτουργώντας σαν άγκιστρο που επιτρέπει τον ειδικό εμπλουτισμό γονιδίων ή γονιδιωμάτων ενδιαφέροντος, όπως εξηγείται σε άλλο ακαδημαϊκό έγγραφο.

Οι συγγραφείς της έρευνας αναφέρουν ότι η κατασκευή ενός πληθυσμιακού δέντρου με βάση τις συχνότητες αλληλομόρφων σε αρχαίους και σημερινούς πληθυσμούς τούς επιτρέπει να τοποθετήσουν τα εννέα άτομα που αλληλουχήθηκαν σε ένα παναφρικανικό εξελικτικό πλαίσιο.

Οι αρχαίοι Νοτιοαφρικανοί μοιάζουν πολύ με τους σύγχρονους

Παραδόξως, αυτά τα δείγματα από τη Νότια Αφρική και εκείνα από την Ευρώπη κατέδειξαν μια εντυπωσιακή διαφορά.

«Παρόμοιες μελέτες από την Ευρώπη αποκάλυψαν ένα ιστορικό γενετικών αλλαγών μεγάλης κλίμακας λόγω των ανθρώπινων μετακινήσεων τα τελευταία 10.000 χρόνια. Αυτά τα νέα αποτελέσματα από τη νοτιότερη Αφρική είναι εντελώς διαφορετικά και υποδηλώνουν μια μακρά ιστορία σχετικής γενετικής σταθερότητας».

Έτσι, τα παλαιότερα γονιδιώματα από το καταφύγιο Oakhurst μοιάζουν πολύ με τις ομάδες San και Khoekhoe που ζουν σήμερα στην περιοχή, τονίζει η έρευνα, κάτι που δεν συμβαίνει στην Ευρώπη.

Η πιο πρόσφατη αλληλουχία αρχαίου DNA από τη Νότια Αφρική αμφισβητεί μια ευρέως διαδεδομένη αντίληψη που γεννήθηκε από ένα περιορισμένο αλλά πολυάριθμο σύνολο δεδομένων.

Γεφυρώνει ένα κενό στη γενετική έρευνα αντλώντας από μια πλούσια δεξαμενή γονιδίων που είναι διαθέσιμη στη Νότια Αφρική, για να συνεχίσει να δημιουργεί συνδέσεις μέσα στον χρόνο.

Η μελέτη με τίτλο «9.000 χρόνια γενετικής συνέχειας στη νοτιότερη Αφρική αποδεικνύονται στο καταφύγιο Oakhurst» δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature.