Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για την αποστολή τους στο διάστημα σύντομα, δύο ρόβερ του Άρη εντοπίστηκαν να διεξάγουν δοκιμές σε ένα λατομείο στην Αγγλία.
Τα τετράτροχα και τα εξάτροχα οχήματα έχουν αναπτυχθεί από την αεροδιαστημική εταιρεία Airbus στο Στίβενεϊτζ του Χερτφορντσάιρ.
Μια αποστολή στην οποία θα συμμετείχε ένα από τα ρόβερ για να φέρει δείγματα πετρωμάτων από τον Κόκκινο Πλανήτη απορρίφθηκε το 2022 από τις αμερικανικές και ευρωπαϊκές διαστημικές υπηρεσίες.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) συνεχίζει να χρηματοδοτεί την έρευνα που θα αναπτύξει τις δυνατότητες των ρόβερ στην Ευρώπη και η Airbus πιστεύει ότι η τεχνολογία θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για μελλοντικές αποστολές στη Σελήνη.
«Το φεγγάρι είναι ένα σκαλοπάτι προς τον Άρη, οπότε προφανώς υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την επιστροφή εκεί και μπορεί να φανταστεί κανείς ότι τα ρόβερ θα είναι μέρος του σεληνιακού οικοσυστήματος», σύμφωνα με τον Κρις Ντρέιπερ, υπεύθυνο του προγράμματος ρόβερ της Airbus.
Και τα δύο ρόβερ δοκιμάστηκαν σε ένα λατομείο κοντά στο Λέιτον Μπάζαρντ του Μπέντφορντσάιρ, καθώς η εταιρεία δήλωσε ότι το μοναδικό και δυναμικό τοπίο του Άρη δεν μπορούσε να αναπαραχθεί στις εγκαταστάσεις δοκιμών στο Στίβενεϊτζ.
Το τετράτροχο ρόβερ, γνωστό ως Codi, είναι εξοπλισμένο με έναν ρομποτικό βραχίονα που θα μαζεύει και θα μεταφέρει με αυτονομία δοχεία δειγμάτων, δήλωσε η Airbus, η οποία είναι η πρώτη που θα διεξάγει τέτοιου είδους δοκιμές αυτής της δυνατότητας οπουδήποτε στον κόσμο.
Του δόθηκε η εντολή να κινηθεί προς τα δείγματα και στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας μια κάμερα και έναν βραχίονα, να τα αναγνωρίσει και να τα μαζέψει προτού τα αποθηκεύσει με ασφάλεια στο εσωτερικό του.
Ένα εξάτροχο ρόβερ, που ονομάζεται Charlie, μπορεί να σκαρφαλώνει με ευελιξία και να περιηγείται σε εμπόδια διπλάσια από τη διάμετρο του τροχού χωρίς να κολλάει ή να πέφτει στο πλάι.
Δοκιμάζει επίσης έναν αισθητήρα γνωστό ως LiDAR, ο οποίος επιτρέπει στα οχήματα να κινούνται στο σκοτάδι χωρίς κάμερες.
Αυτό θα μπορούσε να είναι χρήσιμο στο φεγγάρι, όπου οι συνθήκες φωτισμού μπορεί να είναι δύσκολες, σύμφωνα με τον Τζεφρέ Ντόινιόν από την Airbus.
Ο κ. Ντοινιόν, τεχνικός επικεφαλής των δραστηριοτήτων πρωτοτυποποίησης των ρόβερ, δήλωσε ότι παρόλο που δεν έχουν προγραμματιστεί αποστολές, είναι σημαντικό να δοκιμαστούν τα ρόβερ.
«Αυτή η τεχνολογία εξακολουθεί να είναι πολύτιμη για την επόμενη αποστολή στον Άρη και τη Σελήνη», είπε.
«Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, οπότε ό,τι μαθαίνουμε… έχει άμεσο αντίκτυπο στην ικανότητά μας να τα καταφέρουμε καλύτερα στις επόμενες αποστολές».
Είπε επίσης ότι όσο περισσότερο εργάζονται οι ομάδες, τόσο πιο έμπειρες θα είναι κατά την προετοιμασία των μελλοντικών αποστολών.
«Κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών πεδίου θα αποδείξουμε στον κόσμο ότι υπάρχει αξία εκεί και ότι άξιζε να επενδύσουμε σε αυτό», είπε.
«Αυτό κάνουμε τώρα και είμαστε αρκετά επιτυχημένοι σε αυτό».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.