ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Δεν μας είπαν, τους καφέδες ποιος τους πλήρωσε στην Βουδαπέστη; Ο Χριστοδουλίδης σαν ο μικρός της παρέας;
prodeals

Απολογήθηκε για την «κατάρρευση» του Facebook o Μ.Ζούκερμπεργκ μέσω… twitter – Του κόστισε 7 δισ. δολάρια

Απολογήθηκε για την «κατάρρευση» του Facebook o Μ.Ζούκερμπεργκ μέσω… twitter – Του κόστισε 7 δισ. δολάρια

Για σχεδόν έξι ώρες κράτησε η “κατάρρευση” των εφαρμογών του Facebook, το απόγευμα της Δευτέρας (4/10) προκαλώντας μεγάλη ζημιά σε εταιρείες και χρήστες.

Σήμερα ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ιδρυτή της πλατφόρμας προσπάθησε να επανορθώσει το πλήγμα που δέχθηκε η εταιρεία. Άλλωστε ο ίδιος υπέστη πλήγμα 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην προσωπική του περιουσία, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Forbes.

«Το Facebook, το Instagram, το WhatsApp και το Messenger επανέρχονται. Συγνώμη για τη διακοπή σήμερα, ξέρω πόσο βασίζεστε στις υπηρεσίες μας για να παραμείνετε σε επικοινωνία με τους ανθρώπους που νοιάζεστε», έγραψε ο δισεκατομμυριούχος προκαλώντας έντονα σχόλια.

Πολλοί χρήστες θύμωσαν με την ανακοίνωση και καταλόγισαν στον Ζούκερμπεργκ έλλειψη συνείδησης. Άλλοι τον χλεύασαν, καθώς θεώρησαν ότι βλέπει τους χρήστες δεδομένους, ενώ υπήρξε και μεγάλη μερίδα του κοινού που υποστήριξε ότι μάλλον χάρηκε το διάλειμμα από τις πλατφόρμες.

Η Facebook εξήγησε ότι το πρόβλημα προκλήθηκε από μία ελαττωματική ενημέρωση που στάλθηκε στους κεντρικούς διακομιστές, με αποτέλεσμα να αποσυνδεθούν από το διαδίκτυο. Ωστόσο η ελαττωματική ενημέρωση ήταν η αρχή του προβλήματος. Κι αυτό επειδή το Facebook διαχειρίζεται τα συστήματά του μέσω των ίδιων διακομιστών, κάτι που σημαίνει ότι όλα τα εργαλεία για την επίλυση του προβλήματος ήταν επίσης εκτός σύνδεσης.

Μηχανικοί έσπευσαν στα κέντρα δεδομένων αλλά δεν μπορούσαν να μπουν

Τα όσα ακολούθησαν ήταν κωμικοτραγικά. Οι μηχανικοί άρχισαν να τρέχουν στα γραφεία της εταιρείας για να φτιάξουν τη βλάβη και διαπίστωσαν ότι δεν μπορούν καν να μπουν μέσα, ενώ «πεσμένα» ήταν και τα εσωτερικά e-mail. Μόνο μετά από εξάωρη προσπάθεια κατάφεραν να διορθώσουν το πρόβλημα.

Σύμφωνα με τους New York Times, η επαναφορά έγινε όταν μια ομάδα μηχανικών κατάφερε να εισέλθει σε ένα κέντρο δεδομένων της Καλιφόρνια και να ξεκινήσει τη διαδικασία επαναφοράς στους διακομιστές. Η εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει την πληροφορία.

Ένας γνώστης των εσωτερικών θεμάτων της εταιρείας έγραψε στο Reddit ότι το πρόβλημα ήταν ακόμη εντονότερο λόγω κορωνοϊού. Κι αυτό επειδή ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων συνεχίζει να εργάζεται από το σπίτι, κάτι που σημαίνει ότι χρειάστηκε περισσότερος χρόνος για να φτάσουν στην πηγή του προβλήματος.

Ανάλογη -καθοδική- πορεία είχαν και οι μετοχές της εταιρείας, με πολλούς χρήστες να στρέφονται στο Twitter, το Reddit και άλλα δίκτυα. Άλλωστε από το μπλακ άουτ επηρεάστηκαν πάνω από 3,5 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Σύμφωνα με το Downdetector, έγινε αναφορά 10,6 εκατομμυρίων προβλημάτων, που θεωρείται αριθμός ρεκόρ στην ιστορία.

Άνευ προηγουμένου πλήγμα δέχθηκαν και οι ανά τον κόσμο επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το Facebook ως κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες.

Η Facebook ανακοίνωσε ότι εργάζεται για να αντιληφθεί τι ακριβώς συνέβη ώστε να δημιουργήσει πιο ανθεκτικές υποδομές, ενώ διαβεβαίωσε ότι δεν υπήρξε παραβίαση των δεδομένων των χρηστών.

Η «γκάφα» των 100 εκατομμυρίων

Κι ενώ πολλοί σχολιάζουν ότι το Facebook έκανε κολοσσιαία γκάφα κλειδώνοντας το αυτοκίνητο και αφήνοντας μέσα τα κλειδιά, οι εκτιμήσεις για το κόστος της επτάωρης διακοπής συνεχίζονται.

Η Facebook Inc, που κατέχει όλες τις εφαρμογές, εκτιμάται ότι έχασε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του μπλακ άουτ, πέραν όσων χάθηκαν μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς. Ειδικότερα, υπολογίζεται ότι χάθηκαν άμεσα έσοδα από 67 εκατομμύρια έως 102 εκατομμύρια δολάρια, με βάση τα ωριαία κέρδη για το 2020 και τις εκτιμήσεις των ωριαίων κερδών για το 2021, σύμφωνα με τις αναφορές του πρώτου και δεύτερου τριμήνου.

Στο χρηματιστήριο, η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε σε πρωτοφανή επίπεδα 5%, με την Facebook Inc να χάνει 48 δισεκατομμύρια δολάρια.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πάντως το πρόβλημα ξεκίνησε πριν εμφανιστούν τα τεχνολογικά προβλήματα, καθώς ήδη, μια πρώην υπάλληλος μίλησε την Κυριακή το βράδυ κατά της εταιρείας και έθεσε ζητήματα διαφάνειας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.